Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Witaj,
Niestety nie kupisz tłoka o wymiarze 56,05. Ostatnia selekcja to wymiar: 55,97. Cylinder do regeneracji. Tylko od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się nicasil, czy tuleję. Pozdrawiam
Niestety nie kupisz tłoka o wymiarze 56,05. Ostatnia selekcja to wymiar: 55,97. Cylinder do regeneracji. Tylko od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się nicasil, czy tuleję. Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: pn, 31 sie 2009, 18:38
- Motocykl: SX 125 2012
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śrem
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Witam
Mam pytanie odnośnie sx'a 125 2009. Orginalnie tłok jest pasowany na 0.06. Stąd moje pytanie czy cały czas trzymać się tego
pasowania czy można np. 3 tłok już montować na 0.05 jak większość setek?
Mam pytanie odnośnie sx'a 125 2009. Orginalnie tłok jest pasowany na 0.06. Stąd moje pytanie czy cały czas trzymać się tego
pasowania czy można np. 3 tłok już montować na 0.05 jak większość setek?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3382
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Zależy to od materiału z jakiego został wykonany tłok i technologi wytwarzania.
Najlepiej kierować się kierować się luzem podanym przez producentów tłoków.
Najlepiej kierować się kierować się luzem podanym przez producentów tłoków.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: pn, 31 sie 2009, 18:38
- Motocykl: SX 125 2012
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śrem
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Vertex podaje do 125 cm 0.04 lub 0.05 natomiast ktm orginalnie montuje właśnie vertexa na 0.06
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
- Motocykl: kx250f '06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Witam,
chodzi o yz450f 05r
zakupiłem nowy cylinder org. yamaha 95mm. U p. Woryny przebijałęm korbe i poprosiłem go o tłok Wossnera na nominalny cylinder, dostałem 94.96 czy pasowanie na 4 setki nie będzie za ciasne? Czy moto po remoncie kptl. nie będzie sie od tego grzało?
chodzi o yz450f 05r
zakupiłem nowy cylinder org. yamaha 95mm. U p. Woryny przebijałęm korbe i poprosiłem go o tłok Wossnera na nominalny cylinder, dostałem 94.96 czy pasowanie na 4 setki nie będzie za ciasne? Czy moto po remoncie kptl. nie będzie sie od tego grzało?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
- Motocykl: CRF 450SM YZ125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Podnoszę temat.
nie wiem jak dobrać tłok do EXC 525.
W serwisówce podaję pasowanie na 0.05. Nominalny ma 94,94mm
Wossner robi od 94.95mm i zaleca pasowanie na 0.06
Ale skoro cylinder zużywa się tylko wzdłuż, a nie w poprzek, (nie wiem czy dobrze mnie rozumiecie) to jaki jest sens robienia różnych selekcji?
Tym bardziej, że nicasilu się nie honuje.
Cylinder ma wymiary 95,00 w poprzek i 95,02 wzdłuż, czyli owalizacja 0.02
Dopuszczalna owalizacja w serwisówce 0.05, ale i tak nie mogę założyć innego tłoka niż nominał, bo będzie miał za ciasne pasowanie w poprzek.
nie wiem jak dobrać tłok do EXC 525.
W serwisówce podaję pasowanie na 0.05. Nominalny ma 94,94mm
Wossner robi od 94.95mm i zaleca pasowanie na 0.06
Ale skoro cylinder zużywa się tylko wzdłuż, a nie w poprzek, (nie wiem czy dobrze mnie rozumiecie) to jaki jest sens robienia różnych selekcji?
Tym bardziej, że nicasilu się nie honuje.
Cylinder ma wymiary 95,00 w poprzek i 95,02 wzdłuż, czyli owalizacja 0.02
Dopuszczalna owalizacja w serwisówce 0.05, ale i tak nie mogę założyć innego tłoka niż nominał, bo będzie miał za ciasne pasowanie w poprzek.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Wymiar tłoka to wymiar na płaszczu, czyli w miejscu, gdzie się najbardziej zużywa cylinder, pasowanie trzeba wykonać według najmniejszego wymiaru w cylindrze. Pasowanie w książce jest podane dla oryginalnego tłoka, w innym przypadku doradzam sugerować się danymi producenta.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
- Motocykl: CRF 450SM YZ125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Problem w tym, że cylinder zużywa się tylko w miejscu gdzie pracuje płaszcz tłoka. W drugim przekroju zawsze ma wartość nominalną, a honować się nie da. Jaki jest zatem sens robienia kilku selekcji tłoka?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3382
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Cylinder najbardziej zużywa się w najwyższym punkcie pracy pierwszego pierścienia.
Przeglądnij sobie ten dokument i dowiesz się po co są selekcje.
http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instru ... tworow.pdf
Przeglądnij sobie ten dokument i dowiesz się po co są selekcje.
http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instru ... tworow.pdf
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Nie tylko, ale tam zużywa się najszybciej, kolejną selekcję tłoka zakłada się właśnie po to aby zachować właściwy luz.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
- Motocykl: CRF 450SM YZ125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymia
Nie rozumiecie o co mi chodzi, ciężko jest to opisać bez rysunków, ale.
W serwisówce większość producentów podaje dopuszczalną owalizację cylindra do 0,05.
Jeżeli takowa będzie to tłok będzie miał nierówne pasowanie w cylindrze. Z jednej strony będzie 0,05 luzu, a na płaszczu 0,10 luzu.
Czy to tak może być? Skoro nicasilu nie wolno honować szlifować itp. Czyli nie da się przywrócić okrągłego kształtu.
W serwisówce większość producentów podaje dopuszczalną owalizację cylindra do 0,05.
Jeżeli takowa będzie to tłok będzie miał nierówne pasowanie w cylindrze. Z jednej strony będzie 0,05 luzu, a na płaszczu 0,10 luzu.
Czy to tak może być? Skoro nicasilu nie wolno honować szlifować itp. Czyli nie da się przywrócić okrągłego kształtu.