Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 112
- Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K2
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Na 99% cały czas w hondzie jest cylinder 54,00mm. Niestety w moim papierowym katalogu, w którym mam wszystko podane łącznie z wymiarami cylindrów jest tylko do roku 2001, ale patrząc na ten katalog na stronie vertexa i na numery katalogowe których końcówki są cały czas 5400 to wychodzi na to, że cały czas jest cylinder 54,00mm. Możliwe że ktoś w vertexie albo hondzie tak wymyślił żeby było 0,08mm luzu. Ale za to masz aż 7 selekcji do F, więc od razu możesz ciaśniej spasować np. na 0,06mm.
Co do tego cylindra co chcesz kupić to nie wiem, szczerze zawsze słyszałem o równych 54mm, chociaż jak by ten cylinder rzeczywiście miał taki wymiar, to z tłokiem A można go spasować na 0,04mm, wiem że część osób pasuje tak ciasno w 125, wtedy lepiej zbiera się z dołu. Ale mimo wszystko radziłbym obejrzeć ten cylinder przed kupnem i najlepiej pomierzyć go. Możliwe że ma on nałożony nowy nicasil, bo przy regeneracji możesz podać jaki chcesz mieć wymiar nominalny.
Co do tego cylindra co chcesz kupić to nie wiem, szczerze zawsze słyszałem o równych 54mm, chociaż jak by ten cylinder rzeczywiście miał taki wymiar, to z tłokiem A można go spasować na 0,04mm, wiem że część osób pasuje tak ciasno w 125, wtedy lepiej zbiera się z dołu. Ale mimo wszystko radziłbym obejrzeć ten cylinder przed kupnem i najlepiej pomierzyć go. Możliwe że ma on nałożony nowy nicasil, bo przy regeneracji możesz podać jaki chcesz mieć wymiar nominalny.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 23:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No właśnie, nowy nicasil. Może ktoś skojarzy tego sprzedawcę? Jest z okolic Tarnowa. Mówił że sporo cylindrów sprowadzonych ze Stanów ludziom posprzedawał. Te cylindry są jako używane oczywiście.
Zapomniałem zapytać o symbol na cylindrze, bo może być A lub B, ja miałem w moto A, a ten który chcę kupić ma B. Jest pomiędzy nimi jakaś różnica?
Pozdrawiam.
Zapomniałem zapytać o symbol na cylindrze, bo może być A lub B, ja miałem w moto A, a ten który chcę kupić ma B. Jest pomiędzy nimi jakaś różnica?
Pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 124
- Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bieszczady
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Moze mi ktos odpowiedziec na moje pytanie. dzisiaj oddalem cylinder do nikasilu czyli teraz nominalny wymiar cylindra bedzie 54mm pomiedzy cylindrem a tlokiem ma byc 0.05 setek luzu czyli jaka mam wsadzic selekcje tloka ??
A 53,93
B 53,94
C 53,95
D 53,96
E 53,97
czyli na to wychodzi ze ja mam ladowac juz odrazu selekcje C ????? cos mi tu nie pasuje ;/
A 53,93
B 53,94
C 53,95
D 53,96
E 53,97
czyli na to wychodzi ze ja mam ladowac juz odrazu selekcje C ????? cos mi tu nie pasuje ;/
..::YZ 125 `01::..
-
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
- Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 49
- Rejestracja: śr, 14 lut 2007, 15:45
- Motocykl: DRZ 400E
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wawa/STM/Piaseczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ja wlasnie czekam na cylek, ktory niedlugo ma wrocic z regeneracji (nikasil). Robią mi na nominal, w moim moto jest to 64mm... patrząc teraz na wymiarówki tlokow Vertexa widze, że sel. A to 63,94mm. Czyli jak będę chciał wsadzić sel. A to zloze na luzie 0,06mm- co myślicie o takim luzie- moge spoko wsadzac i normalnie bedzie moto hulac? A może dac od razu wyzsza selekcje? CZekam na odp.... pozdrawiam
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ziomal co do twojego pasowania spoko mozesz tak zrobic (sam mialem raz spasowany tłok na 0,06 i po wymianie nikasil zero zurzycia ) lecz teraz jakbym mial to robic to albo pasowanie 0,05 lub 0,04.
maciosmx jedz gdzieś zeby ci wymierzyli cylinder czy napewno ci zrobili 53,97. Jak okaze sie ze wszystko gra to zamawiaj tłok A i ognia (1 bak docierania jak na 0,04)
maciosmx jedz gdzieś zeby ci wymierzyli cylinder czy napewno ci zrobili 53,97. Jak okaze sie ze wszystko gra to zamawiaj tłok A i ognia (1 bak docierania jak na 0,04)
-
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja w dt 80 mam tłok spasowany na 0,02mm Mówiłem dla szlifierza że na 6 setek , to powiedział że to za duży luz , że połamie pierścienie Może zroumiał 0,6mm a nie 0,06mm
Także mam 0,02mm na tuleji i nic sie nie dzieje
Także mam 0,02mm na tuleji i nic sie nie dzieje
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r