Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » wt, 6 mar 2007, 22:25

Na 99% cały czas w hondzie jest cylinder 54,00mm. Niestety w moim papierowym katalogu, w którym mam wszystko podane łącznie z wymiarami cylindrów jest tylko do roku 2001, ale patrząc na ten katalog na stronie vertexa i na numery katalogowe których końcówki są cały czas 5400 to wychodzi na to, że cały czas jest cylinder 54,00mm. Możliwe że ktoś w vertexie albo hondzie tak wymyślił żeby było 0,08mm luzu. Ale za to masz aż 7 selekcji do F, więc od razu możesz ciaśniej spasować np. na 0,06mm.
Co do tego cylindra co chcesz kupić to nie wiem, szczerze zawsze słyszałem o równych 54mm, chociaż jak by ten cylinder rzeczywiście miał taki wymiar, to z tłokiem A można go spasować na 0,04mm, wiem że część osób pasuje tak ciasno w 125, wtedy lepiej zbiera się z dołu. Ale mimo wszystko radziłbym obejrzeć ten cylinder przed kupnem i najlepiej pomierzyć go. Możliwe że ma on nałożony nowy nicasil, bo przy regeneracji możesz podać jaki chcesz mieć wymiar nominalny.

grey_cinnamon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 23:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grey_cinnamon » śr, 7 mar 2007, 00:13

No właśnie, nowy nicasil. Może ktoś skojarzy tego sprzedawcę? Jest z okolic Tarnowa. Mówił że sporo cylindrów sprowadzonych ze Stanów ludziom posprzedawał. Te cylindry są jako używane oczywiście.
Zapomniałem zapytać o symbol na cylindrze, bo może być A lub B, ja miałem w moto A, a ten który chcę kupić ma B. Jest pomiędzy nimi jakaś różnica?
Pozdrawiam.

4titu'd
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z nienacka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: 4titu'd » śr, 7 mar 2007, 11:02

w manualu z yamahy sa 4 selekcje cylindra A B C D i roznica pomiedzy najmniejszym (54,00) a najwiekszym wynosi ~ 0,01, czyli prawie nic, roznica miedzy A i B bedzie okolo 2 tysiecznych.

Ktos wie ile setek zuzycia wytrzymuje fabryczny nikasyl w 125cc?

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » pn, 19 mar 2007, 12:59

Moze mi ktos odpowiedziec na moje pytanie. dzisiaj oddalem cylinder do nikasilu czyli teraz nominalny wymiar cylindra bedzie 54mm pomiedzy cylindrem a tlokiem ma byc 0.05 setek luzu czyli jaka mam wsadzic selekcje tloka ??
A 53,93
B 53,94
C 53,95
D 53,96
E 53,97
czyli na to wychodzi ze ja mam ladowac juz odrazu selekcje C ????? cos mi tu nie pasuje ;/
..::YZ 125 `01::..

kawasakikx80
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kawasakikx80 » wt, 24 kwie 2007, 14:03

Jak docierać i dobrać luz przy zmianie nikasilu na tuleję?? :(

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 24 kwie 2007, 15:42

Tłok na tulei spasuj se na 0,05.

1 bak docierania powinien starczyć.

ziomal
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: śr, 14 lut 2007, 15:45
Motocykl: DRZ 400E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/STM/Piaseczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ziomal » wt, 24 kwie 2007, 15:49

Ja wlasnie czekam na cylek, ktory niedlugo ma wrocic z regeneracji (nikasil). Robią mi na nominal, w moim moto jest to 64mm... patrząc teraz na wymiarówki tlokow Vertexa widze, że sel. A to 63,94mm. Czyli jak będę chciał wsadzić sel. A to zloze na luzie 0,06mm- co myślicie o takim luzie- moge spoko wsadzac i normalnie bedzie moto hulac? A może dac od razu wyzsza selekcje? CZekam na odp.... :) pozdrawiam

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » wt, 24 kwie 2007, 18:46

ja tez odebralem cylinder z regeneracji ale powiedzialem zeby zrobili mi na 53,97 tak zeby mi wchodzila selekcja A na 4 setki luzu. A jak teraz mam juz cylinder to jechac pasowac tloka do serwisu czy mam kupic selekcje A i ma byc ??
..::YZ 125 `01::..

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » wt, 24 kwie 2007, 19:19

Luz powinien być między 4 a 6 setek. Czyli w normie.
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 24 kwie 2007, 20:40

ziomal co do twojego pasowania spoko mozesz tak zrobic (sam mialem raz spasowany tłok na 0,06 i po wymianie nikasil zero zurzycia :P) lecz teraz jakbym mial to robic to albo pasowanie 0,05 lub 0,04.



maciosmx jedz gdzieś zeby ci wymierzyli cylinder czy napewno ci zrobili 53,97. Jak okaze sie ze wszystko gra to zamawiaj tłok A i ognia :P (1 bak docierania jak na 0,04)

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 24 kwie 2007, 20:50

Ja w dt 80 mam tłok spasowany na 0,02mm :shock: Mówiłem dla szlifierza że na 6 setek , to powiedział że to za duży luz , że połamie pierścienie :? Może zroumiał 0,6mm a nie 0,06mm :?

Także mam 0,02mm na tuleji i nic sie nie dzieje :P
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » wt, 24 kwie 2007, 21:09

hyhy tak bedzie ale jest jedno ale kiedys mi Ecik mowiles zebym kupil nowy wal no i kupilem i wlasnie czekam na niego za 3 tygodnie dopiero bedzie i wtedy bedzie ogien :D:D
..::YZ 125 `01::..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”