Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 11
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 17:39
- Motocykl: CR 250, GSXR SRAD
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
W Nd będą składał moto. Amator miałem Vertexa 66,36 mieli mi zrobic pod tłok tuleje. Zamienili tłoki i zrobili mi tuleje pod tłok Wossnera 66,94. Przesłali mi to ( tłok od CR 250 97-01r) ja mam 89r. miałem pierscienie od swojego Vertexa 33,36.amator pisze:Zaraz, zaraz bo wcale mi to nie gra.juniorSP pisze:Mam problem. Oddałem cylinder od CR 250 89r. do tulejowania pod tłok Vertexa D 66,36 (miałem nicasil 66,42mm). Niestety na szlifierni pomylili tłoki i cylindry i wstawili mi tuleję pod tłok kogoś innego-chyba. Przysłali mi cylinder a tłok nie mój z tego co sprawdziłem na necie po oznaczeniach na tłoku to Wossner 8001D060 - 66,94 mm (W665) do CR 250 97-01r. Sworzeń i pierścienie mam od mojego Vertexa ( sworzeń niby pasuje, ale pierścienie...)- nie chce ryzykować.
Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
Od samego początku bujasz sie z tymi tłokami jakoś nie mając szczęscia albo nie czytasz rad.
Najpierw pomylili ci tłoki i zamiast do hondy przysłali do suzuki a teraz znowu oddali wossnera .
Problem sie zrobił troche z Twojej winy poniewaz juz wcześniej ci sugerowałem ze ten nowy tłok który kupiłes był na rozmiar 66,36 a nominal jest 66,34 i dlatego radziłem ci przed dorobieniem tuleji żebyś tlok wymienił na nominalny i pod niego robił tuleje , bo to korzystniej.
zrobiłes nowa tuleje jednak pod ten tłok tj.2 nadwymiar. Ok. twoja decyzja.
Do tulejowania wysłałes cylinder +tłok bez pierscieni (nie wiem czemu bez pierscieni?) i otrzymales z powrotem Cylinder tulejowany na średnicę 67.00 oraz tłok do niego o średnicy 66,94 ( dobrze rozumiem?) bez pierscieni.
po pierwsze- Twoje pierscienie nie będa pasowały do tej średnicy
po drugie szlifierz bez Twojej zgody zmienił ci średnice cylindra
To teraz napisz czy ty w końcu masz ten tłok vertexa czy masz tłok woosnera? bo jedeyna rzecza która ci pasuje to sworzeńjuniorSP pisze:Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
Jesli masz tłok vertexa (66,36) i i cylinder o srednicy 67.00 to odpowiadam nie pasuje.
Jesli masz srednicę cylindra 67.00 i do tego tłok woosnera 66.94 to tłok pasuje ale brakuje ci pierscieni do tego tłoka bo swoich od vertexa na założysz ponieważ maja o 0,6 mm mniejszą srednicę .Możesz kupić same piescienie na ten wymiar , ale czy dostaniesz?????? Probuj.
Drugie rozwiazanie to dzwonic ,, pisac albo jechac do szlifierni (jesli to nie na drugim koncu polski) i naswietlic sprawe o co chodzi i poprosic zeby sprawdzili czy nie maja u siebie tych pierscieni od tego tłoka woosner a ty odesles im swoje , albo znowu ktos dostał może twojego vertexa i ma swoje pierscienie wossnera. Oj popad ty w kałabanie! powodzenia,pozdarwiam
P.S. No to podziel sie z nami tym adresem tego rzemieślnika :axe: od szlifów
Staneło na tym ( bo miałem już dość czekania) że wymienią mi tłok. Wysłałem im tłok Wossnera i moje pierścienie i sworzeń od Vertexa. Przysłali mi Wossnera do mojego rocznika pod moją tuleję z kompletem pierścieni, sworzniem i zabezpieczeniami.
Teraz mam tuleję 67,00 i tłok 66,94. Nie mam już ochoty na nic poz jazdą. Ta przygoda dała mi wiele do myślenia pod względem gdzie komu i za ile.
Serwis wszyscy pewnie znają, mieści sie w Będzinie.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 30
- Rejestracja: pn, 2 cze 2008, 14:13
- Motocykl: Będzie coś pomarańczowego ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sulęcin/Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
A gdzie mogę dać cylinder do zwymiarowania ? Nie ogarniam czy u mnie w pobliżu ktoś tym się zajmuje dlatego prosiłbym o hmm... Co za człowiek to robi, przecież on pewnie nie zajmuje się tylko tym.. Czy źle rozumuje ?
Było...
Suzuki RM 250 94'
KTM SX 125 04'
Będzie..
...
Suzuki RM 250 94'
KTM SX 125 04'
Będzie..
...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Popytaj w warsztatach w których regenerują wały robią szlify itp tylko jeśli koleś wyciągnie suwmiarkę to mu podziękuj - ja poszedłem do warsztatu co naprawiają quady gościu zmierzył suwmiarką i mówi ze 1mm mu się nie zgadza z serwisowką
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Ciesze sie że uporałes sie w końcu ze swoimi kłopotami i masz wszystko czego potrzebowałeś , teraz do roboty poskładaj wszystko z powrotem, nie zapomnij o nowej uszczelce pod głowicę bo znowu będziesz sie bujał . A wnioski z tej całej historii wyciągnałeś jak najbardziej słuszne.juniorSP pisze:
W Nd będą składał moto. Amator miałem Vertexa 66,36 mieli mi zrobic pod tłok tuleje. Zamienili tłoki i zrobili mi tuleje pod tłok Wossnera 66,94. Przesłali mi to ( tłok od CR 250 97-01r) ja mam 89r. miałem pierscienie od swojego Vertexa 33,36.
Staneło na tym ( bo miałem już dość czekania) że wymienią mi tłok. Wysłałem im tłok Wossnera i moje pierścienie i sworzeń od Vertexa. Przysłali mi Wossnera do mojego rocznika pod moją tuleję z kompletem pierścieni, sworzniem i zabezpieczeniami.
Teraz mam tuleję 67,00 i tłok 66,94. Nie mam już ochoty na nic poz jazdą. Ta przygoda dała mi wiele do myślenia pod względem gdzie komu i za ile.
Serwis wszyscy pewnie znają, mieści sie w Będzinie.
Na przyszłość będziesz ostrożniejszy . pozdrawiam Amator
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
jak sie przeczyta ten temat to można zgłupieć do końca każdy swoje pisze
ja ostatnio silniczek w koncu rozebrałem i wczoraj byłem na pomiarach cylindra.
Odziwo jak na 3 lata ciężkiej pracy cylinder w całości ma rozmiar 66,40mm. Wieczorkiem otwieram instrukcje i widze, ze to jest rozmiar nominalny to ten nicasyl nic sie nie sciera?? 8)
co prawda wyjezdzony był właśnie 4 tłok sel A, ale co najważniejsze motor od początku jeździł na Motulu, ostatnie pare zbiorników na Shellu, i tłoki były zmieniane co ~15mh.
i teraz pytanie - czy zakładać 5 tłok sel. A (czy nie przesada?? ), czy już zakładać wyższe selekcje??
z tego co wyszukałem o rozmiarach tłoków (Vertex Replica) to wychodzi:
A - 66,33
B - 66,34
C - 66,35
D - 66,36
ja ostatnio silniczek w koncu rozebrałem i wczoraj byłem na pomiarach cylindra.
Odziwo jak na 3 lata ciężkiej pracy cylinder w całości ma rozmiar 66,40mm. Wieczorkiem otwieram instrukcje i widze, ze to jest rozmiar nominalny to ten nicasyl nic sie nie sciera?? 8)
co prawda wyjezdzony był właśnie 4 tłok sel A, ale co najważniejsze motor od początku jeździł na Motulu, ostatnie pare zbiorników na Shellu, i tłoki były zmieniane co ~15mh.
i teraz pytanie - czy zakładać 5 tłok sel. A (czy nie przesada?? ), czy już zakładać wyższe selekcje??
z tego co wyszukałem o rozmiarach tłoków (Vertex Replica) to wychodzi:
A - 66,33
B - 66,34
C - 66,35
D - 66,36
-
- Mistrz prostej
- Posty: 193
- Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 23:06
- Motocykl: Szybki
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Witam Mam problem a mianowicie skończył mi się tłok więc czas na nowy rozebrałem z tatą wszystko ok ale na cylindrze była rysa dla poprzedniego właściciela pękł pierścień (wiem od mechanika ) mam nikasil Motor To Honda Cr 80 rok 1996 z plastików ale niby miała być 1999... Rozmiar 52 ale normalny rozmiar z tego co widziałem 46-47 więc za bardzo nie wiem jak to zrobione ..Jaka firma jest najlepsza która produkuje tłoki?.Ja w swojej hondzie miałem tłok on yamahy(oryginalny nie wiem jakim sposobem .)
Ostatnio zmieniony ndz, 5 lip 2009, 19:44 przez Mint, łącznie zmieniany 1 raz.
HONDA CR 125
http://bikepics.com/members/Mint/
Sprzedam Okleinę na AirBoxa do Hondy Cr 125 Tanio! PW
http://bikepics.com/members/Mint/
Sprzedam Okleinę na AirBoxa do Hondy Cr 125 Tanio! PW
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Po pierwsze jesli to nie tajemnica to napisz jaki to konkretnie motór. Marka, rok , może jakieś fotki tego cylindra w środku, tłoków, wydechu, całego motórka ,pytlar pisze:jak sie przeczyta ten temat to można zgłupieć do końca każdy swoje pisze
ja ostatnio silniczek w koncu rozebrałem i wczoraj byłem na pomiarach cylindra.
Odziwo jak na 3 lata ciężkiej pracy cylinder w całości ma rozmiar 66,40mm. Wieczorkiem otwieram instrukcje i widze, ze to jest rozmiar nominalny to ten nicasyl nic sie nie sciera?? 8)
co prawda wyjezdzony był właśnie 4 tłok sel A, ale co najważniejsze motor od początku jeździł na Motulu, ostatnie pare zbiorników na Shellu, i tłoki były zmieniane co ~15mh.
i teraz pytanie - czy zakładać 5 tłok sel. A (czy nie przesada?? ), czy już zakładać wyższe selekcje??
z tego co wyszukałem o rozmiarach tłoków (Vertex Replica) to wychodzi:
A - 66,33
B - 66,34
C - 66,35
D - 66,36
te 66,4 to #-o cos tam cię zużyło ale ok.nie wnikam, mierniczy był błeszczaty na jedno oko Że nikasil sie nie ściera?- to jest własnie zaleta nikasilu że jest drogi ale długożywotny. ( a porownaj sobie ten sam okres na tuleii żeliwnej) No i ta wymiana tłoków co 15 godzin w dwieściepiędziesiątce???????to, to juz całkowita przesada bo nawet profi lata 25 godzin .
Na utrzymanie cylindra w tak dobrej kondycji myslę że jednak motul nie wpłynął tylko systematyczne czyszczenie filtra powietrza i zachowane higieniczne warunki przy jego montażu, odpowiedni stosunek oleju do benzyny, rozgrzanie motura przed jazdą.
owszem olej motul pierwsza klasa ale inni jeżdżą na innych olejach i też mają takie wyniki. wazne żeby olej był w pełnym syntetyku i odpowiedniej klasy a czy to castrol, mobil,shell czy choćby wcześniej wymieniony motul ,to wszystkie są dobre.
No i teraz zasadnicze pytanie o tłok.
Na jednej selekcji i przy zerowym zużyciu jak u ciebie ścianek cylindra można spokojnie polatac 3-4 tłoki. piątego raczej juz bym nie zakładał, tylko o jedna selekcję wyżej.
, następny w kolejności będzie 66,34 i za takim tłokiem bym sie rozgladał . nie zapomnij o łożysku igiełkowym pod sworzeń tłoka.pozdarwiam i czekam na odp i foty.amator :drinkers:
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Mam pytanie.
Zdjąłem cylinder ,nicasil nic nie wytarty,rozmiar nominalny 54,00.
Planuję kupić tłok Vertex Replica.
U Olka polecili kupić rozmiar 53.92.
Jednak tu czytam ,że różnica ma wynosić 0.05?
Więc jaki rozmiar wybrać?
Motór: honda cr 125 ,rok: 2002.
Zdjąłem cylinder ,nicasil nic nie wytarty,rozmiar nominalny 54,00.
Planuję kupić tłok Vertex Replica.
U Olka polecili kupić rozmiar 53.92.
Jednak tu czytam ,że różnica ma wynosić 0.05?
Więc jaki rozmiar wybrać?
Motór: honda cr 125 ,rok: 2002.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Ten luz 0,05 to nie do końca prawda.kukos pisze:Mam pytanie.
Zdjąłem cylinder ,nicasil nic nie wytarty,rozmiar nominalny 54,00.
Planuję kupić tłok Vertex Replica.
U Olka polecili kupić rozmiar 53.92.
Jednak tu czytam ,że różnica ma wynosić 0.05?
Więc jaki rozmiar wybrać?
Motór: honda cr 125 ,rok: 2002.
Luz fabryczny jest taki jak różnica pomiędzy wymiarem nominalnym cylindra (54,00) a Wymiarem nominalnym pierwszego tłoka (53,94) a więc 54,0-53,94= 0,06. Poza tym tłoki nominalne cięzko sprzedac bo mało kto je potrzebuje zazwyczaj kazdy bierze nadwymiar dlatego olek poleca ci 53,92 bo zalega im na magazynie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Czyli jednym słowem co Pan poleca zamontować?
Czy dopiero sprawdzić jaki miałem poprzedni rozmiar tłoka?
Tłok chyba poprzednio miałem : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-OE ... ccessories
Czy dopiero sprawdzić jaki miałem poprzedni rozmiar tłoka?
Tłok chyba poprzednio miałem : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-OE ... ccessories
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
na tłokach vertex i wossner pasowanie jest na pudełku i pisze 0,05 dlatego tak polecają pzdr.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 106
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
- Motocykl: Yamaha yz250f' 08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Mam pytaniA odnośnie tłoków do sx 125 02r:
W jakich cenach są kute tłoki do sx'a?
Czym się rożnią?
Oraz jakie są ceny i która firma jest najlepsza?
W jakich cenach są kute tłoki do sx'a?
Czym się rożnią?
Oraz jakie są ceny i która firma jest najlepsza?