Jak wyglada wasz trening?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 27 lis 2006, 23:22

194 cm i 84 kg ;) Cwicze na tyle na ile mam czasu głownie bieganie, rower, brzuszki czasem lawka i te sprawy. Mysle, ze jak sezon sie skonczy definitywnie (Czyt. spadnie snieg) to wezme sie za to na powaznie ;)

Pozdro

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » wt, 28 lis 2006, 00:00

Po co siłownia jak można pompeczki robić
Na samych pompkach to niczego nie zbudujesz. No chyba że będzie to dużo ćwiczeń np.
1. Pompki (ręce na wysokości barków) z kolanami na ziemi jako rozgrzewka
2. Standardowe pompki z rękoma na wysokości barków
3. Pompki z dłońmi ułożonymi w trójkąt i palce dotykają siebie (są bardzo blisko)
4. Pompki na piąstkach blisko
5. Pompki na poręczach tyłem
6. Pompki z nogami na krześle
7. Pompki na poręczach przodem.
8. Porządna szama i spać

Aha i robimy POPMKI a nie jakieś pseudo pompki. Pompka wygląda tak że wykonuje ją sie powoli, powoli podnosimy sie do góry i powoli opuszczamy w dół. Im wolniej tym lepiej. Szybkie, szarpane, płytkie pompki naprawde nic nie dają. Resze ciała musimy utrzymawać prostą. Przy opuszczeniu powoli schodzimy w dół i dotykamy nosem podłogi, klatka musi być w powietrzu i tylko nos ma dotknąć ziemi. Na początku reszta ciała wyluzowana, z czasem coraz bardziej i stopniowo napinamy ciało, pozwala to na uzyskanie większej ilości pompek, jeżeli od razu sie napniemy to spowodujemy szybkie zmęczenie organizmu. Najlepiej zaangażować kogoś na początku żeby patrzył na nas jak robimy pompki bo cieżko jest zauważyć u siebie błędy. W szczytowej formie robiłem 100 takich wolnych i poprawnych pompek w 1 serii stosując podobny plan. Nie jest to dużo ale też długo nie ćwiczyłem, myśle że pompka to świetne ćwiczenie na wytrzymałość i na rzeźbe tricepsu i klatki piersiowej. Klatke trenujemy kiedy rozstawiamy bardzo szeroko ręce a triceps kiedy bardzo wąsko (czyt. dłonie obok siebie). Ale robienie klatki na pompkach to żmudny proces, na triceps natomiast nie znam lepszego.
Walnąć sobie coś takiego 2x w tygodniu i penerski triceps jak u Pudziana.
P.S wszystkie pompki wykonujemy do maksymalnego zmęczenia, tak żebyśmy już więcej nie mogli. Przerwy między ćwiczeniami ok 2min nie wiecej. No i jak już wlecicie na poziom to polecam dorzucić na koniec pompki na jednej ręce, prawej i lewej ale to już wyższa szkoła gotowania na szyszkach. Pozdro
ale czasu zabardzo ni ma
Też tak kiedyś mówiłem i tylko usprawiedlwiałem swoje lenistwo. Chodze do budy, pracuje w chłodni i jeszcze mam czas na trening także nie nażekaj. Trening trzeba traktować jako odpoczynek, odstresowanie i możliwość wyładowania napięcia. Jeżeli tak podejdziesz do sprawy to znajdziesz czas.
but only the devil responded cause god wasn't there...

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » wt, 28 lis 2006, 19:06

Co do ćwiczeń brzucha - dzięki kaze za rozpiski. Na pewno sie przydazą.

Myślę że lepiej zacząć od ABS potem przejść do A6W tak jak napisałeś.

Nie mam zbytio pomysłu jak zamieścić to na forum więc zapodam linka. Narazie do ABS tylko, bo pewnie i tak nie wiele osób ma "predyspozycje" do A6W. Ja zaliczam sie do tych co nie mają predyspozycji.
:arrow:. Tu jest wszystko opisane i wyjaśnione.
Miłego ćwiczenia...

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » wt, 28 lis 2006, 19:44

No tak jak Yogi napisał powinno być. Najpierw ABS czyli redukcja tkanki tłuszczowej i uwydatnienie mięśni a później A6W czyli rzeźba i summer patrol z gołym brzuszkiem :wink:
but only the devil responded cause god wasn't there...

Autor tematu
rg166
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: śr, 27 wrz 2006, 20:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wschowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rg166 » pt, 1 gru 2006, 18:46

mylicie trening dla stragmanow a nie dla motocrossowcow bieganie 1h prawie co dziennie (max 2 razy interwal w tygodniu)1,5 -2 godziny rower silownia bardzo malo a jak robic to maly ciezar
Odnośnie ćwiczeń na siłowni. Chyba w niczym nie będzie przeszkadzało, jeśli poza bieganiem i jazdą na rowerze będę, powiedzmy 4 razy w tygodniu ćwiczył na siłowni ?


ps.
Co sądzicie o jeździe na rowerku eliptycznym (crosstrainerze).
Mam takie coś na wyposażeniu, pytanie tylko czy to coś wniesie pod kątem MX?


[/img]
Ostatnio zmieniony pt, 1 gru 2006, 18:54 przez rg166, łącznie zmieniany 1 raz.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 1 gru 2006, 18:54

Ja tak robie i jest ok, nie wiem może ma to negatywny wpływ chociaż według mnie co niektóre mięśnie wymagają treningu np brzuch. Rozłóż sobie trening tak żeby nie przetrenować mięśnia bo wtedy może być problem. Co do treningu przedramion - ja trenuje troche przedramie, siłe uścisku i nadgarstki. Regulacja zawieszenia to nie wszystko ale bez przesady, nawijanie sznurka na linke raz w tyg. napewno nie zaszkodzi. Pozdro A co do treningów to wiadomo że jest kilka metod ćwiczenia - na mase, rzeźbe czy siłe. Ja trenuje w większości na siłe i troche na rzeźbe tak jak wszyscy, którzy trenują sporty walki.
Ostatnio zmieniony pt, 1 gru 2006, 19:03 przez Kaze, łącznie zmieniany 1 raz.
but only the devil responded cause god wasn't there...

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 1 gru 2006, 18:58

No Orbitrek jasne że wniesie tylko trzeba robić na nim ćwiczenia wytrzymałościowe by wytrzymać na raz 2x po 30 minut na maxa.

Ja miałem dziś przypał. Kupiłem sobie do roweru pedały SPDki i butki, wpiołem się na klatce schodowej u siebie w kamienicy i straciłem równowagi. nie zdąrzyłem wypiąć buta i runołem z rowerm na ziemie, szczęśćie że zdala od schodów w dół. heheh
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » pt, 1 gru 2006, 20:24

a widział może ktoś Qraka ? koleś ma jakieś 180 cm wzrostu a waży 60 kg - jak zdejmie koszulke to klaty nie ma tylko rozbudowane plecy, brzuch i ramiona od jazdy. A czemu ? bo w motocrossie i enduro najważniejsza jest wydolność nie siła! Zrobił mi plan treningowy a w nim jak byk tylko rower stacjonarny, rower zwykły, bieganie i basen - siłka maksymalnie raz w tygodniu - ćwiczenia na ramiona, brzuch, plecy i nogi. A na pytanie czemu nie można rozbudować masy odpowiedź jest taka : duże mięśnie potrzebują znacznie więcej tlenu (czyt. krwi) do pracy, więc im większe mięśnie tym słabsza wydolność. Dlatego należy ćwiczyć te mięśnie które sa potrzebne do jazdy a nie pakować na klate (która do niczego sie nie przydaje podczas jazdy)

Autor tematu
rg166
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: śr, 27 wrz 2006, 20:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wschowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rg166 » pt, 1 gru 2006, 20:46

Mógłbyś udostępnić ten plan treningowy?

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 1 gru 2006, 20:57

No dobra to powiedz mi dlaczego w innych sportach w których również wydolność jest potrzebna sportowcy są dobrze zbudowani? Według Twojej teori jak ktoś trenuje na siłe i nawet rzeźbi tą klatke czy inne mięśnie nie potrzebne do mx to traci wydolność, według mnie nie do końca tak jest.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » pt, 1 gru 2006, 20:58

No Damian masz racje Qurak jest bardzo lekki jak na swój wzrost, ale w przyszłym roku jedzie MX, a do tego troche masy jest potrzebne i zbogacił o siłownie ćwiczenia. A co do tego pakowania to masz racje. Najważniejsza jest wydolność i wytrzymałość. Paker wejdzie na motor to po 15 minutach zabetonuje sie cały i tyle z jego jazdy. Niemożna sie poświecać samej siłowni.

Mój plan wygląda tak:
pon:

bieganie ( 1h- interwał ), ćwiczenia w domu triceps, klatka i zwjanie sznurka z ciężarem.

wtorek:
bieganie ( 1h- metoda ciągła )- pompki ( różne techniki )

śr: tak jak w poniedziałek ( więcej wolniejszego tempa od szybkiego )

czwartek: tak jak we wtorek

piątek: tak jak w poniedziałek ( więcej wolniejszego tempa od szybkiego )

sobota: przynajmniej 2,5 h na motorze ostrego treningu.

niedziela: min 2 h na motorze z doskonaleniem techniki i jazdy wytrzymałościowe.

i tak cały tydzień. Oczywiście zdarzają sie dni w których niemożna wykonać danych ćwiczeń przez siły wyższe, ale trzeba próbować :lol: :lol: W zime zamiast np. dwóch dni biegania można zamienić to na narty biegowe.
KTM 125SX '10 :]

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 1 gru 2006, 21:14

Jedyny minus siłki to według mnie jeżeli ktoś nastawia sie tylko na siłe to traci zwinność i staje sie mułowaty jak większość koksów w Polsce. Dlatego trzeba dodawać aeroby np. bieganie, gra w piłe itd żeby to wyeliminować.
Jak ktoś chce robić tylko wytrzymałość potrzebną do motocrossu to pompki + drążek + bieganie i wszystko w tym temacie. Mi to nie wystarczy bo chce jakoś wyglądać i stąd ta siłka, zwłaszcza ze jestem kompletnym amatorem i tak jestem za stary i za cienki na jakieś wojowanie o niewiadomo jakie czasy i trofea na torze. Latam dla przyjemności, ćwicze dla siebie i o to mi chodzi. A to czy siłka jest dobra czy nie do MX to ja już nie wnikam. Pozdro
but only the devil responded cause god wasn't there...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”