Czyżby następca LC4?
-
Autor tematugajowy
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Czyżby następca LC4?
Mam szczątkowe informacje z kilkoma fotografiami nowej KTM 690 Rally Replica. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy:
-najprawdopobniej tylne zawieszenie na PDS. To by było zerwanie z tradycją wszystkich dotychczasowych LC4-układu dźwigniowego. Mogę się mylić, słabo to widac na fotografii.
-napęd wyprowadzony z drugiej strony (na wzór EXC/SX), w miejsce dotychczasowej zębatki zdawczej widzę dekiel sprzęgłowy łudząco podobny do tego z EXC/SX 450-525. Zaczyna mi to pachnieć kompletnie nowym zespołem napędowym. Ciekawe czy KTM poszedł również w najcięższym litrażu w DOHC, czy zostaje tradycyjny SOHC. Ciekawi mnie związek tego nowego silnika z najnowszymi KTMowskimi silnikami DOHC.
Jeśli ta jednostka napędowa okaże się równie dobra i podatna na modernizacje jak legendarny, o 20 letniej tradycji silnik LC4 to będzie ciekawe. Cieszę sie że KTM nie zapomina o miłośnikach cięższych motocykli, że oprócz typowo sprinterskich EXC/SX będzie produkowany też sprzęt dla długodystansowców. Myślę ze tegoroczny Dakar będzie ponownym testem tych nowych rozwiązań dostępnym juz dla wszystkich fanów KTMowskich rajdówek, trzymam kciuki za Austriaków zeby wszystko wypaliło, i żeby zrobili następny krok do przodu. Ciekawi mnie czy oprócz dotychczasowych rajdów długodystansowych, KTM na 690 Rally wystartuje w amerykańskim maratonie Baja. Jeśli tam wygra-chylę czoło przed Austriakami, przed całą ich koncepcją marketingowo-sportową. Od epoki wściekłej pomarańczy realizują bardzo konsekwentnie swoją politykę, i to przynosi rezultaty-dobry dochód dla fabryki, wyśmienite motocykle i zadowoleni użytkownicy.
Jestem bardzo ciekaw co kryje sie w tej bestii.
-najprawdopobniej tylne zawieszenie na PDS. To by było zerwanie z tradycją wszystkich dotychczasowych LC4-układu dźwigniowego. Mogę się mylić, słabo to widac na fotografii.
-napęd wyprowadzony z drugiej strony (na wzór EXC/SX), w miejsce dotychczasowej zębatki zdawczej widzę dekiel sprzęgłowy łudząco podobny do tego z EXC/SX 450-525. Zaczyna mi to pachnieć kompletnie nowym zespołem napędowym. Ciekawe czy KTM poszedł również w najcięższym litrażu w DOHC, czy zostaje tradycyjny SOHC. Ciekawi mnie związek tego nowego silnika z najnowszymi KTMowskimi silnikami DOHC.
Jeśli ta jednostka napędowa okaże się równie dobra i podatna na modernizacje jak legendarny, o 20 letniej tradycji silnik LC4 to będzie ciekawe. Cieszę sie że KTM nie zapomina o miłośnikach cięższych motocykli, że oprócz typowo sprinterskich EXC/SX będzie produkowany też sprzęt dla długodystansowców. Myślę ze tegoroczny Dakar będzie ponownym testem tych nowych rozwiązań dostępnym juz dla wszystkich fanów KTMowskich rajdówek, trzymam kciuki za Austriaków zeby wszystko wypaliło, i żeby zrobili następny krok do przodu. Ciekawi mnie czy oprócz dotychczasowych rajdów długodystansowych, KTM na 690 Rally wystartuje w amerykańskim maratonie Baja. Jeśli tam wygra-chylę czoło przed Austriakami, przed całą ich koncepcją marketingowo-sportową. Od epoki wściekłej pomarańczy realizują bardzo konsekwentnie swoją politykę, i to przynosi rezultaty-dobry dochód dla fabryki, wyśmienite motocykle i zadowoleni użytkownicy.
Jestem bardzo ciekaw co kryje sie w tej bestii.
Ostatnio zmieniony pn, 16 paź 2006, 22:39 przez gajowy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Autor tematugajowy
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
http://www.scigacz.pl/KTM,LC4,690,Rally ... ,2172.html
W tym co jest napisane jest trochę nieścisłości-tegoroczne silniki LC4 w modelach SXC625, czy 640 Adventure są kompletnie inne od tego co widzę na fotach, nie są to na pewno rozwiercone do 690 ccm dawne LC4. Różnic widać więcej, wydaje się to całkowicie nowy silnik.
Miałem okazję oglądać motocykl Czachora/Dąbrowskiego z bardzo bliska (mogłem też sobie dotknąć) w roku 2005`-były to jeszcze rajdówki bazujące na tradycyjnym silniku który optycznie jest bardzo podobny do tego który siedzi w mojej ramie, model 90`-93`:). Nie wiem czy w 06` startowali na tych najnowszych, fabrycznych prototypach, czy były zastrzeżone tylko dla jeżdźców fabrycznych. Z chęcią bym sam porozmawiał o tym z obydwoma zawodnikami.
W tym co jest napisane jest trochę nieścisłości-tegoroczne silniki LC4 w modelach SXC625, czy 640 Adventure są kompletnie inne od tego co widzę na fotach, nie są to na pewno rozwiercone do 690 ccm dawne LC4. Różnic widać więcej, wydaje się to całkowicie nowy silnik.
Miałem okazję oglądać motocykl Czachora/Dąbrowskiego z bardzo bliska (mogłem też sobie dotknąć) w roku 2005`-były to jeszcze rajdówki bazujące na tradycyjnym silniku który optycznie jest bardzo podobny do tego który siedzi w mojej ramie, model 90`-93`:). Nie wiem czy w 06` startowali na tych najnowszych, fabrycznych prototypach, czy były zastrzeżone tylko dla jeżdźców fabrycznych. Z chęcią bym sam porozmawiał o tym z obydwoma zawodnikami.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ta Replica to istne cudo, zlookajcie teleskopy, półki, wahacz, wydech i porównajcie z Factory. Teleskopy i półki nie były dotychczas wogóle do kupienia, podobnych używają w MX. Dąbrowskiego moto też widziałem i siedziałem, ale nie jeździłem.
jestem ciekaw jak wygląda standartowa wersja LC4 2007


Tu mam silnik, jak zwykle KTM robi wrażenie
Mam też wersje SM troche stylizowaną na Factroy przez te wydechy

Factory:

jestem ciekaw jak wygląda standartowa wersja LC4 2007


Tu mam silnik, jak zwykle KTM robi wrażenie
Mam też wersje SM troche stylizowaną na Factroy przez te wydechy

Factory:

DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60


-
Autor tematugajowy
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Foty Mxrool`a potwierdzają-silnik nazywa się LC4, ale to już kompletnie inna bajka, poza rozrządem SOHC nie widzę żadnych podobieństw do dotychczasowych silników. Na ostatniej focie widzę ramę-tez jest kompletnie inna, zamiast jednej podłuznicy u góry dwie, a pomiędzy nimi dwa filtry powietrza, które normalnie jest jeden między zbiornikiem a siedzeniem. Tradycyjnie jak to w najcięższych rajdowych singlach KTM podnóżki muszą być wielgaśne:), nie mówię już o akumulatorze...Sztuka robi wrażenie na mnie. Dotychczasowy silnik był i tak dość lekki-szejsetę podnoszę jednę ręką
, ten widzę jest gabarytowo zdecydowanie mniejszy, i na pewno waga też poszla ostro w dół.
Edit:
Tylny zawias nie jest na PDS-klasyczny układ dźwigniowy pozostał.

Edit:
Tylny zawias nie jest na PDS-klasyczny układ dźwigniowy pozostał.