Cała prawda o utrzymaniu 250 cmm 4T!
-
Autor tematuSEBOOL
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Cała prawda o utrzymaniu 250 cmm 4T!
Witam.
Zamierzam w nastepnym roku przesiaści sie na maszyny do MX i teraz rozmysleam czy na 250 4T czy też na 450 4T (tylko 4T!). I teraz proszę o opinie i informacje jak to jets bo jedni mówia że wcale nie jest to taki drogi sprzet w utrzymaniu jakim jest 250 4T, a inni że pożera kosztami eksploatacji!
pozdr. i dzieki za odp.
Zamierzam w nastepnym roku przesiaści sie na maszyny do MX i teraz rozmysleam czy na 250 4T czy też na 450 4T (tylko 4T!). I teraz proszę o opinie i informacje jak to jets bo jedni mówia że wcale nie jest to taki drogi sprzet w utrzymaniu jakim jest 250 4T, a inni że pożera kosztami eksploatacji!
pozdr. i dzieki za odp.
RS SERWIS
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Sprawa wygląda tak: Pożera kase i nie pożera, można na to spojrzeć z dwuch stron z tej tej pseudo oszczędnej i tej strony sumiennego serwisu. Owszem można jeździć długo na częściach ponad normy serwisowe i jeździć sezon na jednym tłoku. Może i tłok to wytrzyma i nie wypali się lub co innego się z nim nie stanie. Ale jak wyżej pisałem to jest pseudo oszczędność, bo to się odbija po jakimś czasie, kasę zaoszczędzoną przez rok trzeba będzie wywalić na reperacje na drugi rok. Ten przykładowy tłok wkońcu nie wyrobi. Ja kieruję się zasadą: wymieniaj częściej a dłużej pojeździsz, motor wtedy utrzymuje swoją żywotność na wysokim poziomie i aż lepiej bedzie się jeździć. Taki złużyty tłok niepokoi nas podczas jazdy, że właśnie coś może nie wyrobić to na dodatek niszczy cylinder. Ja się 2 tyg. temu spotkałem z człowiekiem który przejechał na tłoku 250 4T 100mh Wiecie czym się to skończyło? Czemu nie mogł dalej bić tych godzin i olewać ksiażki serwisowej, bo za remont skasowali go 5 tys. zł . Oczywiście tłok to podstawa i inne drobiazgi, do tego dochodzą płytki, ślizgi, sprężyny. Sama wymiana oleju co 10 mh kosztuje hmm.. niech ja polcze.. Olej 50 zł dobrej jakości syntetyk + filtr oleju 25-30 zł to już się robi 75-80 zł wymiany naprawde częste bo 10 mh robi się w weekend jeden. Co by tu dodoać, nie przychodzi mi do głowy nic więcej jak wygląda sprawa 4T, z czasem rozwoju tematu napewno coś dodam.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: pt, 6 paź 2006, 20:05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Korzystając z nowego tematu chciałbym zadać kilka pytań odnośnie 250 4T (YZ 250F), ponieważ planuje zakupić takowa na następny sezon:
1. Co ile mth trzeba wymieniać tłok?
2. Co ile mth trzeba robić zaworki i ile to kosztuje (gdzieś blisko Wawy, np. u braci Kędzierskich)?
3. To pytanie do wszystkich motocykli, odnośnie filtra powietrza. Wszyscy twierdzą, że można nasączać go TYLKO specjalnym olejem do filtra, podczas gdy w orginalnej serwisówce yamahy (TTR-125) oraz mojego taty (WR 450) jest napisane, aby filtr nasączać zwykłym olejem silnikowym LUB specjalnym przeznaczonym do tego specyfikiem.
Pozdrawiam,
Paweł
1. Co ile mth trzeba wymieniać tłok?
2. Co ile mth trzeba robić zaworki i ile to kosztuje (gdzieś blisko Wawy, np. u braci Kędzierskich)?
3. To pytanie do wszystkich motocykli, odnośnie filtra powietrza. Wszyscy twierdzą, że można nasączać go TYLKO specjalnym olejem do filtra, podczas gdy w orginalnej serwisówce yamahy (TTR-125) oraz mojego taty (WR 450) jest napisane, aby filtr nasączać zwykłym olejem silnikowym LUB specjalnym przeznaczonym do tego specyfikiem.
Pozdrawiam,
Paweł
Pozdrawiam,
Paweł
Yamaha YZ 250f 2008
Yamaha YZ 250f 2009
Paweł
Yamaha YZ 250f 2008
Yamaha YZ 250f 2009
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Co do punktów 1. i 2. Tematy już były poruszane -> skorzystaj z wyszukiwarki forumowej. A odnośnie filtra może i jest tak napisane, ale jednak polecam olej do filtórw który jest bardzo lepki, nie spływa po filtrze w dół jak jest założony i nie przepuści żadnego kurzu to jest gwarancja bezpieczeństwa dla Twojego silnika. Olej do filtrów ma zupełnie inną konsystęcję.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60