Regulacja zaworów - co i jak?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Znalazłem jeden filmik z pracującym KTM-em http://www.youtube.com/watch?v=NtI4OQTPZaA&NR=1
,pytanie mam czy to może być praca na zbyt dużych luzach zaworowych ???. Ostatnio regulowałem zawory w 525 i blaszka 0,12 wchodziła z luzem a 0,14 baaardzo ciasno ( nie wchodzi całkowicie ), podobne odgłosy są w moim KTM-ie i prawdopodobnie będę musiał je zrobić na ciasną 0,12. Ktoś opisywał w necie, że robi u siebie na 0,10 i pracuje ciszej ?????
,pytanie mam czy to może być praca na zbyt dużych luzach zaworowych ???. Ostatnio regulowałem zawory w 525 i blaszka 0,12 wchodziła z luzem a 0,14 baaardzo ciasno ( nie wchodzi całkowicie ), podobne odgłosy są w moim KTM-ie i prawdopodobnie będę musiał je zrobić na ciasną 0,12. Ktoś opisywał w necie, że robi u siebie na 0,10 i pracuje ciszej ?????
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 16:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
spokojnie mozesz ustawić na 0,10 i bedzie ok,OMA pisze:Znalazłem jeden filmik z pracującym KTM-em http://www.youtube.com/watch?v=NtI4OQTPZaA&NR=1
,pytanie mam czy to może być praca na zbyt dużych luzach zaworowych ???. Ostatnio regulowałem zawory w 525 i blaszka 0,12 wchodziła z luzem a 0,14 baaardzo ciasno ( nie wchodzi całkowicie ), podobne odgłosy są w moim KTM-ie i prawdopodobnie będę musiał je zrobić na ciasną 0,12. Ktoś opisywał w necie, że robi u siebie na 0,10 i pracuje ciszej ?????
ale jak silnik chodzi tak jak na tym filmiku to przypuszczam że zmniejszenie z 0,14 na 0,10 mało da
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Witam!
Za kilka dni kupuję CRF250 2005 i chciałbym zakupić od razu kilka niezbędnych rzeczy.Chodzi mi o szczelinomierz,komplet płytek zaworowych (jakie i gdzie mogę dostać) oraz klucz dynamometryczny (jak dokładny musi być i ewentualnie jakiej firmy).
Z góry dzięki za odp.
Za kilka dni kupuję CRF250 2005 i chciałbym zakupić od razu kilka niezbędnych rzeczy.Chodzi mi o szczelinomierz,komplet płytek zaworowych (jakie i gdzie mogę dostać) oraz klucz dynamometryczny (jak dokładny musi być i ewentualnie jakiej firmy).
Z góry dzięki za odp.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Płytki zaworowe firmy np. Hotcams kupisz na allegro. Klucz dynamometryczny jego wartość minimalna powinna sie zaczynać w granicach 5-10 Nm.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Ok dzięki bardzo.
A jeżeli chodzi o szczelinomierz to prosty czy wygięty?
Widziałem różne na allegro a że jestem laikiem jeżeli chodzi o 4t dlatego pytam.
A jeżeli chodzi o szczelinomierz to prosty czy wygięty?
Widziałem różne na allegro a że jestem laikiem jeżeli chodzi o 4t dlatego pytam.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Szczelinomierze oby dwa będą dobre, fajnie jak będzie miał dokładność mierzenia co 0.01mm i taki starcza w 100%.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Witam mam pytanie jakie najlepiej płytki kupić bo z proxa maja skok co 0.05 i mam pewny problem czy zrobić na ciaśniej czy na ciut luźniej oto moje luzy
0.15 wydechowy 2 płytka 175
0.13 wydechowy 1 - 175
0.10 ssacy 1 - 190
0.09 ssacy 2 - 189
0.09 ssacy 3 - 185
liczone od strony sprzegła,
pomiary robione zgodnie z serwisówką, szczelinomierzem z skokiem co 0.02
YZF 250 bardzo świerza z USA przebieg ok 70-80 mtg oryginalna korba i tłok.
Emil.
0.15 wydechowy 2 płytka 175
0.13 wydechowy 1 - 175
0.10 ssacy 1 - 190
0.09 ssacy 2 - 189
0.09 ssacy 3 - 185
liczone od strony sprzegła,
pomiary robione zgodnie z serwisówką, szczelinomierzem z skokiem co 0.02
YZF 250 bardzo świerza z USA przebieg ok 70-80 mtg oryginalna korba i tłok.
Emil.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Zawsze dąży się do zwiększenia luzu niż do zmniejszenia.Joker pisze:czy zrobić na ciaśniej czy na ciut luźniej
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
mam w tej yzf tłok na którym nic nie pisze tylko "Y 30" i korba na której tylko pisze "C" i Teraz mam pytanie bo chce mieć pewny motor, zastanawia mnie jedna rzecz, jak tłok jest oryginalny i korba, to wiele ludzi ma taka teze ze kobre sie zmienia co dwa tloki, a jeźeli mój motor ma max 70 mth bo nawet u olka powiedzieli ze dość świerzy silnik, czyli niby wkładam nastepny tłok i za 70 mth wymiana tłoka i korby. Nigdzie w tej mojej serwisówce nie umie znaleść dokładych danych co ile sie wymienia tłok albo korbowód, podane sa tylko wymiary kontrolne. Po robie zdjecia i podeśle bo szczerze wymianił bym korbe ale co za tym idzie to łozyska na wale też by wypadało wymienić wiec zaś 800 zł. nie moje, a jeźeli koba by oblatała jeszcze jednego tłoka to by było fajnie. Jutro rano biore silnik i jade do M. Ogniestego zobacze co on na to wszystko powie.
Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.
Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Krótko z własnego doświadczenia. Mamy yzf 250 nową 120mth zrobiła i korba stanęła dobrze że nie strzeliła też mi mówili fachowcy korba co dwa tłoki, gówno prawda 100mth silnik pracuje, tłok i korbę trzeba robić.Joker pisze:mam w tej yzf tłok na którym nic nie pisze tylko "Y 30" i korba na której tylko pisze "C" i Teraz mam pytanie bo chce mieć pewny motor, zastanawia mnie jedna rzecz, jak tłok jest oryginalny i korba, to wiele ludzi ma taka teze ze kobre sie zmienia co dwa tloki, a jeźeli mój motor ma max 70 mth bo nawet u olka powiedzieli ze dość świerzy silnik, czyli niby wkładam nastepny tłok i za 70 mth wymiana tłoka i korby. Nigdzie w tej mojej serwisówce nie umie znaleść dokładych danych co ile sie wymienia tłok albo korbowód, podane sa tylko wymiary kontrolne. Po robie zdjecia i podeśle bo szczerze wymianił bym korbe ale co za tym idzie to łozyska na wale też by wypadało wymienić wiec zaś 800 zł. nie moje, a jeźeli koba by oblatała jeszcze jednego tłoka to by było fajnie. Jutro rano biore silnik i jade do M. Ogniestego zobacze co on na to wszystko powie.
Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
tyle dobrze ze nie pękła miałes dużo szcześcia. Ja zobacze ile mi u olka krzykną za korbe, tłok, łożyska i łańcuch fajnie jak bym sie w 1500zł. zmieścił ale wątpie aa byle czego nie chce wkładać za pare groszy.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 137
- Rejestracja: wt, 27 maja 2008, 17:58
- Motocykl: RMZ250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
No tak ale przy 100 mth to już druga wymiana tłoka...wardzioch pisze:Krótko z własnego doświadczenia. Mamy yzf 250 nową 120mth zrobiła i korba stanęła dobrze że nie strzeliła też mi mówili fachowcy korba co dwa tłoki, gówno prawda 100mth silnik pracuje, tłok i korbę trzeba robić.Joker pisze:mam w tej yzf tłok na którym nic nie pisze tylko "Y 30" i korba na której tylko pisze "C" i Teraz mam pytanie bo chce mieć pewny motor, zastanawia mnie jedna rzecz, jak tłok jest oryginalny i korba, to wiele ludzi ma taka teze ze kobre sie zmienia co dwa tloki, a jeźeli mój motor ma max 70 mth bo nawet u olka powiedzieli ze dość świerzy silnik, czyli niby wkładam nastepny tłok i za 70 mth wymiana tłoka i korby. Nigdzie w tej mojej serwisówce nie umie znaleść dokładych danych co ile sie wymienia tłok albo korbowód, podane sa tylko wymiary kontrolne. Po robie zdjecia i podeśle bo szczerze wymianił bym korbe ale co za tym idzie to łozyska na wale też by wypadało wymienić wiec zaś 800 zł. nie moje, a jeźeli koba by oblatała jeszcze jednego tłoka to by było fajnie. Jutro rano biore silnik i jade do M. Ogniestego zobacze co on na to wszystko powie.
Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.