Regulacja zaworów - co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
OMA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: OMA » ndz, 15 mar 2009, 21:33

Znalazłem jeden filmik z pracującym KTM-em http://www.youtube.com/watch?v=NtI4OQTPZaA&NR=1
,pytanie mam czy to może być praca na zbyt dużych luzach zaworowych ???. Ostatnio regulowałem zawory w 525 i blaszka 0,12 wchodziła z luzem a 0,14 baaardzo ciasno ( nie wchodzi całkowicie ), podobne odgłosy są w moim KTM-ie i prawdopodobnie będę musiał je zrobić na ciasną 0,12. Ktoś opisywał w necie, że robi u siebie na 0,10 i pracuje ciszej ?????

haryktm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 16:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: haryktm » sob, 28 mar 2009, 14:34

OMA pisze:Znalazłem jeden filmik z pracującym KTM-em http://www.youtube.com/watch?v=NtI4OQTPZaA&NR=1
,pytanie mam czy to może być praca na zbyt dużych luzach zaworowych ???. Ostatnio regulowałem zawory w 525 i blaszka 0,12 wchodziła z luzem a 0,14 baaardzo ciasno ( nie wchodzi całkowicie ), podobne odgłosy są w moim KTM-ie i prawdopodobnie będę musiał je zrobić na ciasną 0,12. Ktoś opisywał w necie, że robi u siebie na 0,10 i pracuje ciszej ?????
spokojnie mozesz ustawić na 0,10 i bedzie ok,
ale jak silnik chodzi tak jak na tym filmiku to przypuszczam że zmniejszenie z 0,14 na 0,10 mało da

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: RafQ » pn, 5 paź 2009, 21:52

Witam!

Za kilka dni kupuję CRF250 2005 i chciałbym zakupić od razu kilka niezbędnych rzeczy.Chodzi mi o szczelinomierz,komplet płytek zaworowych (jakie i gdzie mogę dostać) oraz klucz dynamometryczny (jak dokładny musi być i ewentualnie jakiej firmy).

Z góry dzięki za odp.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: wardzioch » wt, 6 paź 2009, 08:29

Płytki zaworowe firmy np. Hotcams kupisz na allegro. Klucz dynamometryczny jego wartość minimalna powinna sie zaczynać w granicach 5-10 Nm.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: RafQ » wt, 6 paź 2009, 11:21

Ok dzięki bardzo.
A jeżeli chodzi o szczelinomierz to prosty czy wygięty?
Widziałem różne na allegro a że jestem laikiem jeżeli chodzi o 4t dlatego pytam.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: wardzioch » wt, 6 paź 2009, 12:10

Szczelinomierze oby dwa będą dobre, fajnie jak będzie miał dokładność mierzenia co 0.01mm i taki starcza w 100%.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Joker » ndz, 13 cze 2010, 22:00

Witam mam pytanie jakie najlepiej płytki kupić bo z proxa maja skok co 0.05 :| i mam pewny problem czy zrobić na ciaśniej czy na ciut luźniej oto moje luzy

0.15 wydechowy 2 płytka 175
0.13 wydechowy 1 - 175

0.10 ssacy 1 - 190
0.09 ssacy 2 - 189
0.09 ssacy 3 - 185

liczone od strony sprzegła,

pomiary robione zgodnie z serwisówką, szczelinomierzem z skokiem co 0.02

YZF 250 bardzo świerza z USA przebieg ok 70-80 mtg oryginalna korba i tłok.

Emil.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Mateusz_MX » pn, 14 cze 2010, 16:04

Joker pisze:czy zrobić na ciaśniej czy na ciut luźniej
Zawsze dąży się do zwiększenia luzu niż do zmniejszenia.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Joker » pn, 14 cze 2010, 16:24

mam w tej yzf tłok na którym nic nie pisze tylko "Y 30" i korba na której tylko pisze "C" i Teraz mam pytanie bo chce mieć pewny motor, zastanawia mnie jedna rzecz, jak tłok jest oryginalny i korba, to wiele ludzi ma taka teze ze kobre sie zmienia co dwa tloki, a jeźeli mój motor ma max 70 mth bo nawet u olka powiedzieli ze dość świerzy silnik, czyli niby wkładam nastepny tłok i za 70 mth wymiana tłoka i korby. Nigdzie w tej mojej serwisówce nie umie znaleść dokładych danych co ile sie wymienia tłok albo korbowód, podane sa tylko wymiary kontrolne. Po robie zdjecia i podeśle bo szczerze wymianił bym korbe ale co za tym idzie to łozyska na wale też by wypadało wymienić wiec zaś 800 zł. nie moje, a jeźeli koba by oblatała jeszcze jednego tłoka to by było fajnie. Jutro rano biore silnik i jade do M. Ogniestego zobacze co on na to wszystko powie.

Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: wardzioch » pn, 14 cze 2010, 18:40

Joker pisze:mam w tej yzf tłok na którym nic nie pisze tylko "Y 30" i korba na której tylko pisze "C" i Teraz mam pytanie bo chce mieć pewny motor, zastanawia mnie jedna rzecz, jak tłok jest oryginalny i korba, to wiele ludzi ma taka teze ze kobre sie zmienia co dwa tloki, a jeźeli mój motor ma max 70 mth bo nawet u olka powiedzieli ze dość świerzy silnik, czyli niby wkładam nastepny tłok i za 70 mth wymiana tłoka i korby. Nigdzie w tej mojej serwisówce nie umie znaleść dokładych danych co ile sie wymienia tłok albo korbowód, podane sa tylko wymiary kontrolne. Po robie zdjecia i podeśle bo szczerze wymianił bym korbe ale co za tym idzie to łozyska na wale też by wypadało wymienić wiec zaś 800 zł. nie moje, a jeźeli koba by oblatała jeszcze jednego tłoka to by było fajnie. Jutro rano biore silnik i jade do M. Ogniestego zobacze co on na to wszystko powie.

Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.
Krótko z własnego doświadczenia. Mamy yzf 250 nową 120mth zrobiła i korba stanęła dobrze że nie strzeliła też mi mówili fachowcy korba co dwa tłoki, gówno prawda 100mth silnik pracuje, tłok i korbę trzeba robić.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Joker » pn, 14 cze 2010, 21:28

tyle dobrze ze nie pękła miałes dużo szcześcia. Ja zobacze ile mi u olka krzykną za korbe, tłok, łożyska i łańcuch :) fajnie jak bym sie w 1500zł. zmieścił ale wątpie aa byle czego nie chce wkładać za pare groszy.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Gracjan#44
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 137
Rejestracja: wt, 27 maja 2008, 17:58
Motocykl: RMZ250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Gracjan#44 » pn, 14 cze 2010, 22:03

wardzioch pisze:
Joker pisze:mam w tej yzf tłok na którym nic nie pisze tylko "Y 30" i korba na której tylko pisze "C" i Teraz mam pytanie bo chce mieć pewny motor, zastanawia mnie jedna rzecz, jak tłok jest oryginalny i korba, to wiele ludzi ma taka teze ze kobre sie zmienia co dwa tloki, a jeźeli mój motor ma max 70 mth bo nawet u olka powiedzieli ze dość świerzy silnik, czyli niby wkładam nastepny tłok i za 70 mth wymiana tłoka i korby. Nigdzie w tej mojej serwisówce nie umie znaleść dokładych danych co ile sie wymienia tłok albo korbowód, podane sa tylko wymiary kontrolne. Po robie zdjecia i podeśle bo szczerze wymianił bym korbe ale co za tym idzie to łozyska na wale też by wypadało wymienić wiec zaś 800 zł. nie moje, a jeźeli koba by oblatała jeszcze jednego tłoka to by było fajnie. Jutro rano biore silnik i jade do M. Ogniestego zobacze co on na to wszystko powie.

Na pewno bd wymianiał tłok i łańcuch.
Krótko z własnego doświadczenia. Mamy yzf 250 nową 120mth zrobiła i korba stanęła dobrze że nie strzeliła też mi mówili fachowcy korba co dwa tłoki, gówno prawda 100mth silnik pracuje, tłok i korbę trzeba robić.
No tak ale przy 100 mth to już druga wymiana tłoka...

JEST TAKA ZASADA,
NIE KAŻDY JĄ ZNA.
WOLNOŚĆ ZACZYNA SIĘ WTEDY,
GDY KOŃCZY SIĘ STRACH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”