Regulacja zaworów - co i jak?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
konon312 i jak sprawdziłeś czy te szklanki opierają się o podkładke czy o koniec zaworu
Możesz to sprwdzić suwmiarką.
Mi to wyszło w starej Yamaszce jak nie miałem zbyt wiele płytek w zapasie.
Teraz wkładam najcieńsze płytki jakie mam i z nimi mierzę, do określenia grubości płytek jakie potrzebuje wystarczy mi jedno poskręcanie wałków i zwymiarowanie.
Jak powkładasz stare płytki z nowymi zaworami po przefrezowaniu lub wymianie gniazd może się okazać, że stare płytki bedą za grube(np stara płytka wydechowego bedzie grubsza niż potrzebujesz teraz w ssącym na którą ja wstawiłeś) oprze się to o wałek i nie da się zmierzyć luzu.
Możesz to sprwdzić suwmiarką.
Mi to wyszło w starej Yamaszce jak nie miałem zbyt wiele płytek w zapasie.
Teraz wkładam najcieńsze płytki jakie mam i z nimi mierzę, do określenia grubości płytek jakie potrzebuje wystarczy mi jedno poskręcanie wałków i zwymiarowanie.
Jak powkładasz stare płytki z nowymi zaworami po przefrezowaniu lub wymianie gniazd może się okazać, że stare płytki bedą za grube(np stara płytka wydechowego bedzie grubsza niż potrzebujesz teraz w ssącym na którą ja wstawiłeś) oprze się to o wałek i nie da się zmierzyć luzu.
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
No wlasnie u mnie to widac na oko ze nieda radyBaRy pisze:konon312 i jak sprawdziłeś czy te szklanki opierają się o podkładke czy o koniec zaworu Możesz to sprwdzić suwmiarką.Mi to wyszło w starej Yamaszce jak nie miałem zbyt wiele płytek w zapasie.
Wezme jeszcze dla pewnosci zrobie tak, ze pomluje ta koncowke w szklance markerem z farba i szybko wzloze szklanke i bedzie widac czy dotyka ona zaworu( he nizly patent wymyslilem )
Mam jeszcze jedno pytanie:
jak wloze walki i zakrece je z w miare normalna sila to czy maja sie one krecic swobodnie czy nie? U mnie ciezko jest je przegracic jedynie srubokretem o korpus glowicy inaczej nie da rady, nie wiem czy to jest normalne? Prosze o pomoc.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Dopuki krzywki wałka nie zaczną opierać się na szklankach powinno się obracać leciutko.
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
U mnie bardzo ciezko je odkrecic ale to naprade ciezko w palcach nie ma szans
Czym to moze byc spowodowane, moze przy dokrecaniu walkow do glowicy maja byc jakies podkladki? Ja nic nie mialem .
Czym to moze byc spowodowane, moze przy dokrecaniu walkow do glowicy maja byc jakies podkladki? Ja nic nie mialem .
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
W tych starszych głowicach od yamahy tak jest. Panewki się wycierają no i lipa Poza tym może za mocno dokręcasz ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bieszczady
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Witam, zabralem sie dzis za sprawdzenie luzow zaworowych w mojej CRF 250 04' i dziwna sprawa. Sytuacja wyglada tak:
Zawory IN (ssacy) lewy mam 0,05 a na prawy IN w ogole nic nie chce wejsc Przy luzach 12+/-3
Teraz EX (wydechowy): lewy 25 prawy: ciasniejszy 20 przy 28+/- 3
Pierwsze pytanie, czy to jest w ogole zdrowe, ze para ssacych/wydechowych ma rozne luzy ?
Drugie pytanie: w CRFie zeby zmierzyc ssace, szczeliniomerz trzeba wsadzic miedzy szklanke a ten walek, tak ?
Kurcze jutro sprawdze to wszystko jeszcze raz, przedewszystkim musze kupic sobie dokladniejszy szczeliniomierz. Prosze o odpowiedz.
Zawory IN (ssacy) lewy mam 0,05 a na prawy IN w ogole nic nie chce wejsc Przy luzach 12+/-3
Teraz EX (wydechowy): lewy 25 prawy: ciasniejszy 20 przy 28+/- 3
Pierwsze pytanie, czy to jest w ogole zdrowe, ze para ssacych/wydechowych ma rozne luzy ?
Drugie pytanie: w CRFie zeby zmierzyc ssace, szczeliniomerz trzeba wsadzic miedzy szklanke a ten walek, tak ?
Kurcze jutro sprawdze to wszystko jeszcze raz, przedewszystkim musze kupic sobie dokladniejszy szczeliniomierz. Prosze o odpowiedz.
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Nawet jak niezaloze srubek tylko wloze to co trzyma walki i wcisne w te tulejki to juz walki sie ledwo kreca. Wydechowy po nasmarowaniu sie lepiej kreci, ale nadal jest dosyc duzy opor a ssacego nie da sie przekrecic w palcach Jak wsadze walki do tych aluminiowych( nie wiem jak to nazwac ) trzymakow czy cos takiego(chodzi o to co sie przykreca od gory na walki ) to wtedy walki sie kreca bez problemu, ale jak wsadze je w glowice i nawet nie przykryje tym czyms to walki chodza opornie. Nie wiem czym to moze byc, moze jakby lekko podszlifowac miejsce gdzie walki "slizgaja" sie w glowicy, ale nie wiem czy sie to nie uszkodzi bo to jest panewka i nie wiem zabardzo czy tak mozna? Prosze o pomoc.zielorz pisze:W tych starszych głowicach od yamahy tak jest. Panewki się wycierają no i lipa Poza tym może za mocno dokręcasz ?
Pozdro
ps. dodam ze lozysko na walku jest ok.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bieszczady
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
powiedzcie prosze, czy zmierzone luzy na zaworach wydechowych przed regulacja powinny byc takie same ? Poniewaz ja mam inne luzy i zastanawiam sie czy np. ten konik (ktory popycha zawory) jest krzywy, lub ma jakies luzy. Czy powinniem sie tego obawiac czy to jest normalne, ze plytki moga sie roznie wycierac i konsekfencja tego sa rozne luzy na wydechowych
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Tak na marginesie to sie nazywa krzywkakonon312 pisze:Poniewaz ja mam inne luzy i zastanawiam sie czy np. ten konik (ktory popycha zawory)
Po jakims czasie luzy moga byc rozne, to normalne.konon312 pisze:Czy powinniem sie tego obawiac czy to jest normalne, ze plytki moga sie roznie wycierac i konsekfencja tego sa rozne luzy na wydechowych
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bieszczady
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
konon312 pisze:Tak na marginesie to sie nazywa krzywka
Dzieki za odpowiedz.konon312 pisze:Po jakims czasie luzy moga byc rozne, to normalne.
Dorwalem dokladny szczeliniomierz! co jeden mikrocal, zawory casniejsze o max 3 mikrocale. Wyreguluje to.
Ostatnio zmieniony czw, 12 mar 2009, 14:59 przez kamilek_snk, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Nie wiem skad wzioles taki dokladny szczelinowmierz No nie wiem moze takie sa, niewazne.
Co do twojego pytania to jak nie wchodzi listek ktory powinien, to powinienes zalozyc jakas mniejsza plytke i wtedy zmierzyc jak bedzie miala wiekszy luz niz powina to sobie oblicz ile brakuje i kup nowa.
Pozdro
Co do twojego pytania to jak nie wchodzi listek ktory powinien, to powinienes zalozyc jakas mniejsza plytke i wtedy zmierzyc jak bedzie miala wiekszy luz niz powina to sobie oblicz ile brakuje i kup nowa.
Pozdro
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bieszczady
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Szczeliniomierz brytyjski blaszki praktycznie co 1 mikrometr W Polsce takiego nie znalazlem.konon312 pisze:Nie wiem skad wzioles taki dokladny szczelinowmierz No nie wiem moze takie sa, niewazne.
Co do twojego pytania to jak nie wchodzi listek ktory powinien, to powinienes zalozyc jakas mniejsza plytke i wtedy zmierzyc jak bedzie miala wiekszy luz niz powina to sobie oblicz ile brakuje i kup nowa.
Pozdro
Dzis wszystko wyregulowalem i wszystko spiewa. Glos odpalonego czteropaka po zimowej przerwie - bezcenny
Dziekuje za pomoc ! Wysokich lotow zycze
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!