Regulacja zaworów - co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: xwachu » ndz, 3 lut 2008, 00:48

w husce sugerujesz sie tak jak na filmie tzn. jest tam pokazana taka szczelina w ksztalcie V a za nia jest zebatka musisz tak ustawic zeby dwa punkty na zebatce pokryly sie w tej szczelinie. rozmiar plytek chyba 9,5 ale nie na stowe.

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Fajka » ndz, 3 lut 2008, 16:51

Z tego co widać na filmie na przykładzie TE 250 oraz na zdjęciu z serwisówki w Husce nie trzeba ściągać wałków rozrządu ??
Czy ktoś ustawiał zawory w Husce i może to potwierdzić ??


xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: xwachu » ndz, 3 lut 2008, 22:18

ja sprawdzalem luzy kumplowi w husce 250 4t wczoraj i wszystko bylo identycznie jak na filmie. tylko musisz zwrocic uwage na te punkty na zebatce bo jest miejsce gdzie nabity jest tylko jeden punkt a musza byc dwa. z tego co pamietam to w manualu jest napisane ze silniki 450 i 510 maja identyczne rozwiazanie. przy okazji mam pytanie jezeli tolerancja dla ssacych wynosi 0,15-0,2 i listek 0,15 i 0,2 przechodzi ale juz 0,25 nie to jest ok?

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Fajka » pn, 4 lut 2008, 21:09

Z tego co udało mi się przetłumaczyć za pomocą English Translatora należy ustawić te znaki na drugim biegu (dlaczego drugim ??)
Czy jest taka możliwość aby ustawiać zawory za pomocą jednej płytki tzn wyciągnąć starą i włożyć nową a nie dokładać (można wtedy kupić jedną grubość) ??
Dlaczego w katalogu części (rys. 2) płytki oznaczone są Y i O (fi) ??



1100marcys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 23:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: 1100marcys » pn, 4 lut 2008, 23:16

nie ma roznicy na ktorym biegu ustawisz wal ma to byc gorny martwy punkt a zawory pozamykane,plytek nie bardzo da sie kupic takie same bo nie wiadomo czy musisz dac grubsza czy ciensza .......moja rada......ustaw tlok w odpowiednim polozeniu, zmierz luzy i zapisz na kartce wyjmij stare plytki ,podobieraj odpowiednie gru. i tyle np na wydechu masz 0,5mm a musi byc 1mm znaczy za ciasno ,mierzysz stara plytke mikrometrem,znasz wynik na to samo miejsce o ta roznice ciensza plytka, z za luzna odwrotnie..powodzenia do xwacha jesli tolerancja jest+ -0,5 to jest ok lepiej luzniej niz ciasniej bo sie zawory nie pala

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Fajka » wt, 5 lut 2008, 11:58

Czytając wszystkie materiały zebrane w temacie odnośnie Husqvarny (te z netu oraz wasze uwagi) sprawa wydaje się nie taka trudna. Nasuwa mi się chyba ostatnie pytanie:
Czy ważne jest jakiej firmy są płytki zaworowe?? Rozbieżności w cenach niekiedy są dość duże. Znalazłem np płytki firmy HOT CAMS za 15zł za sztuke (czy mogą być????)

1100marcys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 23:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: 1100marcys » wt, 5 lut 2008, 14:26

jesli chodzi o plytki to wazna sprawa jest ich twardosc a ktore lepsze trodno powiedziec ......no chyba z aluminium tych tanich nie robia :lol: :lol:

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: kubamtx » wt, 5 lut 2008, 16:22

Zamów sobie Hot Cams ze stanów i za komplet cały tzn taki który ci na całe życie starczy zapłacisz 220 zl z przesyłką. NIe to co u nas w Polsce 15 zl za sztuke.
Twardośc płytek jest b.ważna ale ważniejsza jest ich płaskość bo jeśli jakaś tandetna firma zrobi płytki o kiepskiej tolerancji płaskości to wtedy mogą one pękać.

damian1987
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: ndz, 17 wrz 2006, 15:17
Motocykl: ktm - yamaha 250or450 >?
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jelenia góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: damian1987 » wt, 26 lut 2008, 20:28

zamierzam wymienic zawory w mojej yamszce (ssace) , troche droga impreza :rolleyes: , i mam takie pytanie, bo slyszalem ze sa zamienniki zaworow ? slyszeliscie cos o nich, czy sa dobre czy o kant dupy rozbic ?

Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Joho » wt, 26 lut 2008, 21:36

Mam pytanie czy w ktm exc 450 03' zawory ssące i wydechowe ustawiamy na takim samym położeniu tłoka?? Koles w tym filmie wyżej widac że okręca koło ale czy w jakimś celu? zabieram się za luzy więc chcę wiedzieć .
Pozdro :drinkers:
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

1100marcys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 23:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: 1100marcys » śr, 27 lut 2008, 23:36

ustawiasz tlok w gmp. kiedy tlok powinien miec zaplon ,zawory ssace i wydechowe sa zamkniete i ustawiasz bez obracania walem...powodzenia.Nie dawno ustawialem szwagrowi w takim samym moto.

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: SEBOOL » czw, 28 lut 2008, 07:28

Co do ustawiania tłoka w górnym zwrotnym punkcie to sie zgodze ale niew tym momencie kiedy przeskakuje iskra bo iskra przeskakuje przed GZP!

pozdr.
RS SERWIS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”