Regulacja zaworów - co i jak?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja robie w EXC 400 luzy, ale bez ściągania się nie da. Poprostu trzeba zlać płyn do butelki i zdjąć dwie chłodnice, a i tak jest ciężko. Niby jest tam gdzieś do zlania płytnu taka śrubka pod wydechem, ale do niej jest się masakrycznie trudno dostać wieć polecam zlać z węża. Po wyregulowaniu składasz wszystko w kupe, dokręcasz opaski na wężach i zalewasz płyn. Po prawej stronie gdzieś na głowicy jest śruba (8mm pionowo wkręcona, na wierzchu) do odpowietrzenia układu. Zalewasz układ do oporu i potem przy odkręconym korku odkręcasz tą śrubkę troche poleci płynu i się odpowietrzy. Rób to na stojaku, a nie na stopce. Pobujaj motorem, odpal na 10 sekund i powtórz tą czynność. Zdjęcie układu chłodzenia to pestka
Pozdro
Pozdro
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: wt, 26 wrz 2006, 23:41
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Torun
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Heja
A jednak bez demolki sie nie obedzie . Srobka do spuszczania jest pod wyjsciem wydechu i raczej bez problemu poszlo. Natomiast z odpowietrzaniem to musze sprawdzic gdzie ona siedzi dokladnie, ja to robilem przez odpowietrzenie lewej chlodnicy i tez bez problemu. A luz do jakiej wartosci lepiej sie zblizac tej max czy min? ja ustawilem na "slabe" 0,12 na obu.
nartami po piachu i do zobaczenia w terenie
Seba
A jednak bez demolki sie nie obedzie . Srobka do spuszczania jest pod wyjsciem wydechu i raczej bez problemu poszlo. Natomiast z odpowietrzaniem to musze sprawdzic gdzie ona siedzi dokladnie, ja to robilem przez odpowietrzenie lewej chlodnicy i tez bez problemu. A luz do jakiej wartosci lepiej sie zblizac tej max czy min? ja ustawilem na "slabe" 0,12 na obu.
nartami po piachu i do zobaczenia w terenie
Seba
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Do ludzi którzy ustawiali już zawory w swoich KTM-ach - bardzo mnie ciekawi wasza opinia o tym filmie
http://pl.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQz ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQz ... re=related
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09
KTM 530 EXC Six Days '09
-
- VIP
- Posty: 259
- Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
- Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Dorzucam filmik o sprawdzeniu i ustawieniu zaworów na przykładzie Husqvarny TE 250
- kliknij tutaj
PS Oglądając filmiki podane wyżej stwierdzam, że w Husce jest to najlepiej rozwiazane (KXF masakra)
- kliknij tutaj
PS Oglądając filmiki podane wyżej stwierdzam, że w Husce jest to najlepiej rozwiazane (KXF masakra)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Cześć Radek. Sprawa dotyczy ustawienia zaworów w KTM. Nie bardzo wiem co chciałbyś usłyszeć. Ja ustawiałem zawory w swoim KTM w podobny sposób, ale ja jednak wykorzystywałem do tego śrubę, która znajduje się w przedniej chyba (było to trochę czasu temu) w prawej części karterów chyba wszyscy użytkownicy KTM 4T wiedzą do czego służy. Zadaj konkretne pytania, co będę wiedzieć chętnie Ci odpowiem. Pozdrawiam.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Chodzi mi o to że wg mnie ten film powinien trafić do działu "Jak nie należy tego robić". Człowiek który po raz pierwszy miałby ustawić zawory w Kacie po oglądnięciu tego filmu, bankowo spieprzyłby robotę. Takie filmy powinny uczyć po pierwsze "mechanicznej kultury". Śmieszne jest to że gość rozpina kostki przewodów, które wcale w regulacji nie przeszkadzają a zostawia chłodnice które w czasie regulacji przez osobnika przeciętnego o zwykłych zdolnościach manualnych, praktycznie uniemożliwiają dokładną regulację zaworów wydechowych. Nie wspomnę już o fakcie że ów gość nie pokazuje śruby blokującej wał w odpowiednim położeniu i możliwości najpewniejszego ustawienia dźwigienek do regulacji poprzez kręcenie śrubą na kole magnesowym. Sciągnięcie lewego dekla zajmuje jakies 20 sekund i dzięki śrubie blokującej wał, daje 100% pewność odpowiedniego położenia dźwigienek.
Ustawienie rozrządu w pozycji "do regulacji" , poprzez kręcenie tylnego koła na zapiętym biegu bez skontrolowania położenia wału, daje taką samą pewność skutku jak "bezpieczny" seks bez "dętki", o 4-tej rano, po pijaku, w bramie, z przypadkowo napotkaną cycatą blondyną w burdelowych pończoszkach 8)
Ustawienie rozrządu w pozycji "do regulacji" , poprzez kręcenie tylnego koła na zapiętym biegu bez skontrolowania położenia wału, daje taką samą pewność skutku jak "bezpieczny" seks bez "dętki", o 4-tej rano, po pijaku, w bramie, z przypadkowo napotkaną cycatą blondyną w burdelowych pończoszkach 8)
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09
KTM 530 EXC Six Days '09
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Sprawa rozpięcia przewodów elektrycznych jest konieczna. W przypadku ustawiania zaworów w sposób przedstawiony na filmie istnieje ryzyko uruchomienia silnika poprzez kręcenie tylnim kołem. Poza tym elektrownia w KTM przed rozłączeniem kostki przewodów elektrycznych wytwarza wielki SEM, która uniemożliwia przekręcenie tylniego koła. Żartowałem. Radosny trudno nie zgodzić się z Tobą. Żałuję bardzo, że nie znam angielskiego, może wtedy zrozumiałbym co robi ten człowiek. Twój post zmobilizował mnie do oglądnięcia jeszcze raz tego filmu. Bardzo ciekawa sprawa ten Gość z filmu szczelinomierzem sprawdza tylko luz zaworów, a ustawia go bez szczelinomierza. Mnie jednak najbardziej podoba się komentarz kończący Twój post. Pozdrawiam.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 220
- Rejestracja: ndz, 11 cze 2006, 13:16
- Motocykl: YZ250F'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ/Waksmund
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Mam pytanie do użytkowników KXF i chyba jedynym jest tu Kaze. A więc czy tylko w KXF jest tyle rozkecania połowy głowicy żeby wyregulować zawory jak na poniszym filmie Czy w każdym japońskim moto trzeba się tyle narozkęcać Z tego co piszą i co można wywnioskowac z postów wyżej ten film o TE 250 jest sposobem niewłaściwym Czy jest właściwy w połowie a dla początkujących niebardzo.
FILM http://pl.youtube.com/watch?v=aEW-P7yGtAk
FILM http://pl.youtube.com/watch?v=aEW-P7yGtAk
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
Do regulacji zaworów, których luz ustawia się płytkami (przynajmniej wszystkich Japońskich) konieczne jest zdjęcie wałka bądź wałków rozrządu, czyli tak jak na filmie o KXF.
Płytki mogą pasować od różnych moto jeżeli mają tą samą średnicę ale w przyrodzie tak pięknie nie jest i zazwyczaj każdy producent w zależności jeszcze od pojemności daje płytki o różnych średnicach.
Tłok ustawia w najwyższym położeniu według znaczników na kole magnesowym.
Płytki mogą pasować od różnych moto jeżeli mają tą samą średnicę ale w przyrodzie tak pięknie nie jest i zazwyczaj każdy producent w zależności jeszcze od pojemności daje płytki o różnych średnicach.
Tłok ustawia w najwyższym położeniu według znaczników na kole magnesowym.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworów - co i jak?
BaRy pisze:Do regulacji zaworów, których luz ustawia się płytkami (przynajmniej wszystkich Japońskich) konieczne jest zdjęcie wałka bądź wałków rozrządu, czyli tak jak na filmie o KXF.
Płytki mogą pasować od różnych moto jeżeli mają tą samą średnicę ale w przyrodzie tak pięknie nie jest i zazwyczaj każdy producent w zależności jeszcze od pojemności daje płytki o różnych średnicach.
Tłok ustawia w najwyższym położeniu według znaczników na kole magnesowym.
Jeżeli chodzi o płytki to się nie zgadzam, ponieważ płytki o średnicy 7.48 mm są stosowane w yzf, crf, kxf, rmz