Regulacja zaworów - co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bydlu14
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 21 lip 2006, 17:21
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: bydlu14 » czw, 5 paź 2006, 14:17

ma pytanie wiece ja ustawic zawory jaka szczelina ma byc w wydechowym a jaka w wdechowym czy cos takiego niewiem jak sie to dokladnie nazywa:)w yamaszce yz250f z 2005r

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 5 paź 2006, 14:37

:lol: :lol: :lol: teraz to ostro pojechales :D Dane te masz w serwisoce
(in - ssace ex - wydechowe). Sadzac po tym co tu napisales, lepiej oddaj to do mechanika.

Pozdro

Autor tematu
bydlu14
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 21 lip 2006, 17:21
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: bydlu14 » czw, 5 paź 2006, 15:10

tylko ze ja wlsnie niemam serwisówki dlatego pytam

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 5 paź 2006, 21:49

Skorzystaj z dobrej rady Zielorza, bo jeśli nie wiesz, jak nazwać luzy zaworowe, to znaczy, że jesteś laikiem w temacie.
Poza tym w tym motorze jest regulacja płytkami, wymagająca nieco wiedzy, i praktyki z tego rodzaju regulacją.
Śrubkowa regulacja jest łatwiejsza.
Pozdrawiam.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » czw, 5 paź 2006, 22:52

Nie załamujcie tak od razu chłopaka.
Sądze, że samemu spokojnie może a wręcz powinien potrafić sprwdzić luzy zaworowe.
Z regulacją już jest wiele trudniej bo trzeba rozebrać rozrząd.

A jak nie masz serwisówki to poczekaj zaraz znajdziemy.


O już mam, lukaj tu:
http://www.thumperfaq.com/oemmanuals.htm


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pt, 6 paź 2006, 14:32

Sprawdzić, nie jest trudno, chociaz pierwszy raz lepiej robic to z kims kto ma o tym pojecie.

P.S. W przypadku sprawdzania luzow zaworowych rozrzad powinno sie ustawic tak jak w ksiazce jest (posiadacze yamahy chyba wiedza) ze jest kropka E (na jednym kole) i I kropka (na drugim) czy tak jak sie sam ustawia najblizej tego ustawienia co pisalem (wtedy moze byc 1 - 2 zeby dalej). Troche to chaotycznie napisalem, ale nie wiem jak to inaczej w razie czego dam skany z ksiazki.

Pozdro

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 6 paź 2006, 15:53

zielorz pisze:Sprawdzić, nie jest trudno, chociaz pierwszy raz lepiej robic to z kims kto ma o tym pojecie.

P.S. W przypadku sprawdzania luzow zaworowych rozrzad powinno sie ustawic tak jak w ksiazce jest (posiadacze yamahy chyba wiedza) ze jest kropka E (na jednym kole) i I kropka (na drugim) czy tak jak sie sam ustawia najblizej tego ustawienia co pisalem (wtedy moze byc 1 - 2 zeby dalej). Troche to chaotycznie napisalem, ale nie wiem jak to inaczej w razie czego dam skany z ksiazki.

Pozdro
Jeżeli dobrze pamiętam to wtedy wałki są ustawione krzywkami poziomo na zewnątrz.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pt, 6 paź 2006, 20:09

No to wiem ;) tylko, ze jak "machasz" kopniakiem to rozrzad ustawia sie z lekkim "sieknieciem" zeby bylo idealnie tak jak w serwisowce trzeba go cofnac o 1-2 zebki. Zawsze mierzylem z tym lekkim sieknieciem i wychodzilo mi zgodnie z serwisowka, wiec wydaje mi sie, ze dobrze, a sprobuje kiedys tak zgodnie z ustawieniami rozrzadu w serwisowce, bo nie moge w tej wielkiej ksiazce znalezsc nic na temat pomiarow.

pozdro

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 6 paź 2006, 21:48

zielorz pisze:No to wiem ;) tylko, ze jak "machasz" kopniakiem to rozrzad ustawia sie z lekkim "sieknieciem" zeby bylo idealnie tak jak w serwisowce trzeba go cofnac o 1-2 zebki. Zawsze mierzylem z tym lekkim sieknieciem i wychodzilo mi zgodnie z serwisowka, wiec wydaje mi sie, ze dobrze, a sprobuje kiedys tak zgodnie z ustawieniami rozrzadu w serwisowce, bo nie moge w tej wielkiej ksiazce znalezsc nic na temat pomiarow.

pozdro
Powinno byc tak samo.
Chodzi tylko o to żeby krzywka nie zaczela już włazić na zawór bo wiadomo ,że wtedy zmniejszy się szczelina.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Jony » ndz, 8 paź 2006, 11:05

Sorka BaRy a czy moglbys (chcialo by ci sie :roll: ) znalesc mi servisowke do crf'a 250x 06r??
Dziex z gory. :lol:
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » ndz, 8 paź 2006, 22:26

Jony pisze:Sorka BaRy a czy moglbys (chcialo by ci sie :roll: ) znalesc mi servisowke do crf'a 250x 06r??
Dziex z gory. :lol:
Eh to nie tak łatwo znalaźć serwisówke.
Do YZFy wiedziałem wcześniej gdzie jest bo trafiłem na tą stronke jak jeździłem Yamahą.
Do CRFy nie będzie tak łatwo, w każdym razie ja do swojej nie znalazłem więc kupiłem.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Seba
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: wt, 26 wrz 2006, 23:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Torun
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Seba » pt, 13 paź 2006, 23:37

Heja

A'propos regulacji zaworow. Czy ktos z kolegow robi luz zaworowy w 450 EXC nie sciagajac ukladu chlodzenia? Jezeli tak to niech naskrobie.

Seba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”