Tłoki, korby itp

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
dziudzier
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 23:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: dziudzier » ndz, 10 sty 2010, 15:58

łańcuchy sygnowane litera M to raczej firmy MORSE i były montowane fabrycznie

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: kubamtx » ndz, 10 sty 2010, 18:40

Pro Circuit jest dobry tylko uważaj żebyś nie kupił tłoka High compression czyli zwiększającego stopień sprężania bo Pro Circuit produkuje dużo takich i jest głównie z nich (jeśli mówimy o tłokach) znany.

A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: tonku » ndz, 10 sty 2010, 19:32

kubamtx pisze: A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.
to napisz dla potomnych.
za duża kompresja i pojawia się stukowe?

Yzf 250
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 226
Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: Yzf 250 » ndz, 10 sty 2010, 20:02

To rozwiń swoją wypowiedz i powiedz dlaczego nie uzywac Tłoków Hight Compresion ??

Ja polecam

Tłok; Wossner

Korba; Hot rods

Łańcuszek; Did

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: acid » ndz, 10 sty 2010, 23:44

kubamtx pisze:A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.
Właśnie dlaczego ??Napisz forum jest min. po to bysmy sobie pomagali .

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: kubamtx » pn, 11 sty 2010, 12:56

Nie chce mi sie o tym pisać na forum bo już to tłumaczyłem kiedyś z tego co pamiętam.
Zresztą tak podstawową wiedzę zawiera nawet wikipedia. Wystarczy wpisać stopień sprężania, liczba oktanowa, spalanie stukowe itd.

A tak w skrócie. To sytuacja wyglada tak że w motorach crossowych przy zastosowaniu tłoków zwiększających kompresję stosując benzynę 98 oktanów jesteśmy bardzo blisko granicy spalania stukowego ( nie mowie o paliwie 95 bo wtedy jestesmy juz na granicy nawet przy nie maksymalnej temepraturze pracy silnika).

To że większość ludzi cieszy się zakłądajać tłoki high comp i nie ma zadnych problemów świadczy tylko o tym że ich silniki nie są idealnie szczelne (sa juz dość zużyte w sportowym tego słowa znaczeniu) lub nie wykorzystuje sprzętu na maksa (chodzi o temperatury pracy silników).

Przy kompresji 13,5:1 minimum to 98 oktanów.
Podsumowując jeśłi użyjemy tłoka podnoszącego kompresję to plus z jego wykorzystania odczujemy tylko wtedy gdy użyjemy benzyny minimum 98 oktanów (dodatkowo oszczedzimy silnik od spalania stukowego). Z tego co jednak udało mi się sprawdzić przy ekstremalnej jeździe przy sprężaniu 13:5/1 najlepiej spisuje sie 100 oktanów.

A jakby ktos nie wiedział czym szkodzi i od czego w pierwszej kolejności jest zależne spalanie stukowe to tutaj poniżej słowa wikipiedi:
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.[1]

Obiecywalem koledze wykresy ale dzis nie mam na to czasu, jutro moze sie uda.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: amator » pn, 11 sty 2010, 13:24

kubayz pisze:Jakie waszym zdaniem sa najlepsze tloki korby itp vertexa proxa czy jakies inne??
Od lat uzywam wszystkich części proxa /korby, tłoki ,uszczelki,itp/ do tej pory nie było żadnych problemow . Kazdy z wymienionych przez ciebie produktów jest dobry pod warunkiem że jest wymieniony na czas.

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: acid » pn, 11 sty 2010, 20:59

Nie zaskoczyłeś mnie kubamtx Myślałem , że odpowiedź będzie w stylu stosuja marne mięszanki odlewnicze lub odlew jest wykonywany nieprofesjonalnie i w środku pozostają pęcherzyki gazowe co osłabia materiał . .

much@
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: pt, 14 sie 2009, 09:33
Motocykl: Husaberg FE501 93`
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: much@ » czw, 14 sty 2010, 17:39

Mam problem z włożeniem tłoka do cylindra na sucho, czyli tak na stole tak żeby zobaczyć czy pasuje.
A wiec chodzi przede wszystkim o włożenie tłoka bo ciężko ścisnąć pierścień smarujący bo jest pod nim jakaś sprężyna która jest jakaś rozciągnięta, Czy macie jakieś domowe sposoby, bez użycia specjalistycznych narzędzi do zakładania tłoka? Proszę o pomoc i jakieś cenne rady. Czy ta sprężyna musi być?

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: Rams » pt, 15 sty 2010, 12:07


bajktomi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: bajktomi » pn, 18 sty 2010, 02:54

Przy kompresji 13,5:1 minimum to 98 oktanów.
Podsumowując jeśłi użyjemy tłoka podnoszącego kompresję to plus z jego wykorzystania odczujemy tylko wtedy gdy użyjemy benzyny minimum 98 oktanów (dodatkowo oszczedzimy silnik od spalania stukowego). Z tego co jednak udało mi się sprawdzić przy ekstremalnej jeździe przy sprężaniu 13:5/1 najlepiej spisuje sie 100 oktanów.

A jakby ktos nie wiedział czym szkodzi i od czego w pierwszej kolejności jest zależne spalanie stukowe to tutaj poniżej słowa wikipiedi:
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.[1]

Obiecywalem koledze wykresy ale dzis nie mam na to czasu, jutro moze sie uda.
A kolego jaki stopień sprężania maja motocykle corssowe po 2008 w STANDARCIE
yzf 250 13.5
kxf 250 13.5
rmz 250 13.4
CRF 250 13.1 i to dopiero w modelu 2009
Wiec chyba wszystkie są zepsute i bedziemy musieli zakladać uszczelki pod głowice grubości 5 mm .
Kolega ma w yzf 250 2006 zwiekszony stopien sprężania ( std 12.5 do 1) na 13.5 i zrobił 50 mth razem ze mne i wszystko spoks , nic nie wybucha nic nie stuka .
Pozdrowa
Yzf 250 2006
Tłok -wiesco std kompresja
Korba- standart
Łańcuszek - standart

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tłoki, korby itp

Post autor: Joker » pn, 18 sty 2010, 20:33

Witam.
Mam pytanie dot tanich korbowodów marki MotoJapan oraz Finnese jeździ ktoś wgl na nich ? cena jest bardzo dobra ale ciekawe jak z wytrzymałością :)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”