Tłoki, korby itp
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Pro Circuit jest dobry tylko uważaj żebyś nie kupił tłoka High compression czyli zwiększającego stopień sprężania bo Pro Circuit produkuje dużo takich i jest głównie z nich (jeśli mówimy o tłokach) znany.
A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.
A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
to napisz dla potomnych.kubamtx pisze: A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.
za duża kompresja i pojawia się stukowe?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 226
- Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
- Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
To rozwiń swoją wypowiedz i powiedz dlaczego nie uzywac Tłoków Hight Compresion ??
Ja polecam
Tłok; Wossner
Korba; Hot rods
Łańcuszek; Did
Ja polecam
Tłok; Wossner
Korba; Hot rods
Łańcuszek; Did
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Właśnie dlaczego ??Napisz forum jest min. po to bysmy sobie pomagali .kubamtx pisze:A jak ktoś ci doradzi zakup tłoka high comp... to napisz to ci powiem dlaczego go nie kupować.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Nie chce mi sie o tym pisać na forum bo już to tłumaczyłem kiedyś z tego co pamiętam.
Zresztą tak podstawową wiedzę zawiera nawet wikipedia. Wystarczy wpisać stopień sprężania, liczba oktanowa, spalanie stukowe itd.
A tak w skrócie. To sytuacja wyglada tak że w motorach crossowych przy zastosowaniu tłoków zwiększających kompresję stosując benzynę 98 oktanów jesteśmy bardzo blisko granicy spalania stukowego ( nie mowie o paliwie 95 bo wtedy jestesmy juz na granicy nawet przy nie maksymalnej temepraturze pracy silnika).
To że większość ludzi cieszy się zakłądajać tłoki high comp i nie ma zadnych problemów świadczy tylko o tym że ich silniki nie są idealnie szczelne (sa juz dość zużyte w sportowym tego słowa znaczeniu) lub nie wykorzystuje sprzętu na maksa (chodzi o temperatury pracy silników).
Przy kompresji 13,5:1 minimum to 98 oktanów.
Podsumowując jeśłi użyjemy tłoka podnoszącego kompresję to plus z jego wykorzystania odczujemy tylko wtedy gdy użyjemy benzyny minimum 98 oktanów (dodatkowo oszczedzimy silnik od spalania stukowego). Z tego co jednak udało mi się sprawdzić przy ekstremalnej jeździe przy sprężaniu 13:5/1 najlepiej spisuje sie 100 oktanów.
A jakby ktos nie wiedział czym szkodzi i od czego w pierwszej kolejności jest zależne spalanie stukowe to tutaj poniżej słowa wikipiedi:
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.[1]
Obiecywalem koledze wykresy ale dzis nie mam na to czasu, jutro moze sie uda.
Zresztą tak podstawową wiedzę zawiera nawet wikipedia. Wystarczy wpisać stopień sprężania, liczba oktanowa, spalanie stukowe itd.
A tak w skrócie. To sytuacja wyglada tak że w motorach crossowych przy zastosowaniu tłoków zwiększających kompresję stosując benzynę 98 oktanów jesteśmy bardzo blisko granicy spalania stukowego ( nie mowie o paliwie 95 bo wtedy jestesmy juz na granicy nawet przy nie maksymalnej temepraturze pracy silnika).
To że większość ludzi cieszy się zakłądajać tłoki high comp i nie ma zadnych problemów świadczy tylko o tym że ich silniki nie są idealnie szczelne (sa juz dość zużyte w sportowym tego słowa znaczeniu) lub nie wykorzystuje sprzętu na maksa (chodzi o temperatury pracy silników).
Przy kompresji 13,5:1 minimum to 98 oktanów.
Podsumowując jeśłi użyjemy tłoka podnoszącego kompresję to plus z jego wykorzystania odczujemy tylko wtedy gdy użyjemy benzyny minimum 98 oktanów (dodatkowo oszczedzimy silnik od spalania stukowego). Z tego co jednak udało mi się sprawdzić przy ekstremalnej jeździe przy sprężaniu 13:5/1 najlepiej spisuje sie 100 oktanów.
A jakby ktos nie wiedział czym szkodzi i od czego w pierwszej kolejności jest zależne spalanie stukowe to tutaj poniżej słowa wikipiedi:
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.[1]
Obiecywalem koledze wykresy ale dzis nie mam na to czasu, jutro moze sie uda.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Od lat uzywam wszystkich części proxa /korby, tłoki ,uszczelki,itp/ do tej pory nie było żadnych problemow . Kazdy z wymienionych przez ciebie produktów jest dobry pod warunkiem że jest wymieniony na czas.kubayz pisze:Jakie waszym zdaniem sa najlepsze tloki korby itp vertexa proxa czy jakies inne??
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Nie zaskoczyłeś mnie kubamtx Myślałem , że odpowiedź będzie w stylu stosuja marne mięszanki odlewnicze lub odlew jest wykonywany nieprofesjonalnie i w środku pozostają pęcherzyki gazowe co osłabia materiał . .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: pt, 14 sie 2009, 09:33
- Motocykl: Husaberg FE501 93`
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznan
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Mam problem z włożeniem tłoka do cylindra na sucho, czyli tak na stole tak żeby zobaczyć czy pasuje.
A wiec chodzi przede wszystkim o włożenie tłoka bo ciężko ścisnąć pierścień smarujący bo jest pod nim jakaś sprężyna która jest jakaś rozciągnięta, Czy macie jakieś domowe sposoby, bez użycia specjalistycznych narzędzi do zakładania tłoka? Proszę o pomoc i jakieś cenne rady. Czy ta sprężyna musi być?
A wiec chodzi przede wszystkim o włożenie tłoka bo ciężko ścisnąć pierścień smarujący bo jest pod nim jakaś sprężyna która jest jakaś rozciągnięta, Czy macie jakieś domowe sposoby, bez użycia specjalistycznych narzędzi do zakładania tłoka? Proszę o pomoc i jakieś cenne rady. Czy ta sprężyna musi być?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
A kolego jaki stopień sprężania maja motocykle corssowe po 2008 w STANDARCIEPrzy kompresji 13,5:1 minimum to 98 oktanów.
Podsumowując jeśłi użyjemy tłoka podnoszącego kompresję to plus z jego wykorzystania odczujemy tylko wtedy gdy użyjemy benzyny minimum 98 oktanów (dodatkowo oszczedzimy silnik od spalania stukowego). Z tego co jednak udało mi się sprawdzić przy ekstremalnej jeździe przy sprężaniu 13:5/1 najlepiej spisuje sie 100 oktanów.
A jakby ktos nie wiedział czym szkodzi i od czego w pierwszej kolejności jest zależne spalanie stukowe to tutaj poniżej słowa wikipiedi:
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.[1]
Obiecywalem koledze wykresy ale dzis nie mam na to czasu, jutro moze sie uda.
yzf 250 13.5
kxf 250 13.5
rmz 250 13.4
CRF 250 13.1 i to dopiero w modelu 2009
Wiec chyba wszystkie są zepsute i bedziemy musieli zakladać uszczelki pod głowice grubości 5 mm .
Kolega ma w yzf 250 2006 zwiekszony stopien sprężania ( std 12.5 do 1) na 13.5 i zrobił 50 mth razem ze mne i wszystko spoks , nic nie wybucha nic nie stuka .
Pozdrowa
Yzf 250 2006
Tłok -wiesco std kompresja
Korba- standart
Łańcuszek - standart
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłoki, korby itp
Witam.
Mam pytanie dot tanich korbowodów marki MotoJapan oraz Finnese jeździ ktoś wgl na nich ? cena jest bardzo dobra ale ciekawe jak z wytrzymałością
Mam pytanie dot tanich korbowodów marki MotoJapan oraz Finnese jeździ ktoś wgl na nich ? cena jest bardzo dobra ale ciekawe jak z wytrzymałością
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.