NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Nicasil ma lekko żółtawe odcień, a żeliwo jest ciemniejsze.
Można tez pootrzeć kartką papieru po odtłuszczonym materiale cylindra-żeliwo ze względu na dużą zawartość węgla zabarwi papier na czarnawy kolor, po nicasilu powinno być czystawo.
Pzdr.
Można tez pootrzeć kartką papieru po odtłuszczonym materiale cylindra-żeliwo ze względu na dużą zawartość węgla zabarwi papier na czarnawy kolor, po nicasilu powinno być czystawo.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 10:47
- Motocykl: zielone 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
siemka,jestem ciekaw czy slyszeliscie o tulejach ktore są wbijane do cylindra w angli(nie chodzi mi tu o tuleje zeliwne lecz jakies inne,zapomnialem nazwy) albo jesli ktos posiada namiary na taka firme to bym bardzo prosil.
pozdro.
pozdro.
była dt 80/110 ktm exc 125:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: wt, 15 sie 2006, 15:55
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja osobiście polecam tuleje. Kumpel ma w YZ 125 i dobrze się to spisuje. Robił mu to Piotr Woryna. Zna się na tym dobrze od razu dobrał mu tłok Vertex'a. Już podaje link do jego "sajta" http://www.motor-tech.katowice.pl/
Wysyłasz cylinder i za tydzień idzie z powrotem do Ciebie odnowiony. Motor nie stracił na mocy. a zapłacił 350zł jak dobrze pamiętam za tuleje(nicasil 800-900zł i długi okres oczekiwania.) i jeździ na tym od kilku miesięcy z powodzeniem. Tłok dostajesz bez problemu, a szlif kosztuje 30zł więc dużo taniej niż obsługa nicasil'u.
Wysyłasz cylinder i za tydzień idzie z powrotem do Ciebie odnowiony. Motor nie stracił na mocy. a zapłacił 350zł jak dobrze pamiętam za tuleje(nicasil 800-900zł i długi okres oczekiwania.) i jeździ na tym od kilku miesięcy z powodzeniem. Tłok dostajesz bez problemu, a szlif kosztuje 30zł więc dużo taniej niż obsługa nicasil'u.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
- Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
ja też mam tuleje i jestem bardzo zadowolony co do trwałoćsi tyleja się szybciej zużywa (różnica ok jednego tłoka):) i tuleja jest duuuużo tańsza
JEST - BMX
BYŁO - YAMAHA YZ 125 2004#85
YAMAHA YZF 250 2002 #85
SUZUKI RM 125 1995 #85
KAWASAKI KX 80 1999
SERWIS MOTOCYKLI PIŁA 509920606 I PW
CZĘSCI, UBRANIA I AKCESORIA DO MX, ATV !! TANIO !!
BYŁO - YAMAHA YZ 125 2004#85
YAMAHA YZF 250 2002 #85
SUZUKI RM 125 1995 #85
KAWASAKI KX 80 1999
SERWIS MOTOCYKLI PIŁA 509920606 I PW
CZĘSCI, UBRANIA I AKCESORIA DO MX, ATV !! TANIO !!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
JA w swoim rm 250 1995 rok dałem cylinder to tulejowania koles potrzymał go 2 tygodnie , zapłaciłem 120 zł , widac że zrobione solidnie .Dwa dni temu skończyłem docieranie ,wszystko w najlepszym porządku ,nie widze spadku mocy .Na początku jak sie dowiedziałem ,że tylko 120 zł to sobie pomyślałem, że to jakaś lipa ale po dłuższej rozmowie szlifierz Pan Stasiu powiedział , że wali już takie tuleje od paru lat i ludzie są zadowoleni.Jest to oczywiście tuleja żeliwna.Gdybym miał kase to zrobiłbym nicasil ale dla mojej "amatorskiej" jazdy tuleja z pewnością wystarczy.
KTM EXC 520 2001 rok.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 223
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
- Motocykl: stoczterdzieścicztery
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wiem, że ide na łatwiznę, ale czy mógłby mi ktoś z was streścić jak to jest dokładnie z tym nikasilowaniem cylindra?
Powiedzmy, że na początek sezonu będę musiał zrobić nikasil, wymiana tłoka przypadnie mi 2 razy na sezon, bo zamierzam czasami wybrać się na tor i może na jakieś amatorskie zawody. Na ile według powyższych danych wystarczy mi takie jedno nikasilowanie? Jestem amatorem więc raczej kręcenie jej przez cały czas do granic możliwości nie wchodzi w grę
Z góry dzięki.
Powiedzmy, że na początek sezonu będę musiał zrobić nikasil, wymiana tłoka przypadnie mi 2 razy na sezon, bo zamierzam czasami wybrać się na tor i może na jakieś amatorskie zawody. Na ile według powyższych danych wystarczy mi takie jedno nikasilowanie? Jestem amatorem więc raczej kręcenie jej przez cały czas do granic możliwości nie wchodzi w grę
Z góry dzięki.
KTM SX 144 2008r.
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
To ile ci wytrzyma nikasil zależy od wielu czynników. Od tego jak często wymieniasz tłok, jak jeździsz, jak dbasz o filtr powietrza, od jakości nikasilu, od warunków w jakich jeździsz, od oleju jaki lejesz itd.... I nie mów, że jesteś amatorem to nie będziesz kręcił. Cross to taka zabawa gdzie właśnie kręcenie daje największą frajde, nie będziesz chciał się rozwijać bo nie chcesz zajechać silnika ?! Po drugie nikasil zrób sobie zimą, a nie na początku sezonu. Ogólnie w dwusuwowej secie nie ma co oszczędzać na podzespołach bo są one wysilone i żeby jechać, trzeba kręcić. Miałem kiedyś setke z patentami i uwierz mi to nic fajnego - więcej naprawiasz niż jeździsz.
Pozdro
Pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
- Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline