NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » pn, 18 sty 2010, 18:02

Czesc.Czy to normalne ze zamek pierscienia wypada w oknie pluczacym?Dodam ze tlok mam na tuleje pierwszy (54.45).I czy moze tak zostac czy zlamie pierscien lub cos takiego?
Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Mateusz_MX » pn, 18 sty 2010, 19:17

Rozumiem, że położenie zamka znajduje się w miejscu kanału wydechowego? Jest bardzo dużo takich przypadków i nic się nie dzieje :wink: Oczywiście bezpieczniej jest gdy ten zamek znajduje się gdzieś gdzie nie ma kanałów. W sumie nie wiem od czego zależy Jego położenie (komputer w fabryce szwankuje?!)
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » pn, 18 sty 2010, 22:44

Marcin17 pisze:Czesc.Czy to normalne ze zamek pierscienia wypada w oknie pluczacym?Dodam ze tlok mam na tuleje pierwszy (54.45).I czy moze tak zostac czy zlamie pierscien lub cos takiego?
Pozdrawiam
Przyznam marcin ze trochę zaskoczyłes mnie .
pisałem ci że tuleje trzeba robic pod wymiar nikasilowy 53,95 a dopiero potem jak zjeździsz 4 tłoki przeszlifujesz ja na 54,5 ale Ty jednak robisz na opak. ok.
zamek na srodku kanału ? a to czasem nie tlok vertexa masz ?

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » wt, 19 sty 2010, 18:45

Amator;wcale nie robie na opak.Poniewaz mysle ze po cos sa robione tloki pod zeliwo i roznia sie od tych na nicasil takie jest moje zdanie.Aha i tlok to wossner.
Pozdrawiam Marcin

rafalsnt
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: pt, 30 sty 2009, 17:25
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: rafalsnt » ndz, 31 sty 2010, 17:31

Jak jest z wymianą tłoka z cylindrem na nicasilu? Ciągle jest nominał?

Autor tematu
superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: superpimp » ndz, 31 sty 2010, 17:40

rafalsnt pisze:Jak jest z wymianą tłoka z cylindrem na nicasilu? Ciągle jest nominał?
Selekcje A,B,C,D czasem E.
Każdej selekcji można wyjeździć + - 3 tłoki zależnie do częstości wymian.
Co wymianę mierzymy cylek i dobieramy odpowiedni tłok żeby spasować na odpowiedni luz.
Jak już nie ma co pasować to robimy nicasil.

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: danzel » ndz, 31 sty 2010, 19:17

przypomne ze wertex ma przesunieta wymiarowke, zamawiajac najlepiej podac wymiar i :-({|=
przykładowo do mojej yz
wertexa
A, 53,93
B, 53,94
C, 53,95
D, 53,96
E, 53,97

wossnera
A, 53,95
B, 53,96
C, 53,97
Dobrze na to zwrocic uwage bo moze zajsc pomyłka, jesli sie myle poprawcie
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 31 sty 2010, 21:34

Zgadza się danzel. Najlepiej jest zmierzyć średnicę cylindra, odjąć on niej 0,05mm (lub 0,06mm) luzu i kupić taki tłok. Przykład: mamy cylinder nominalny o średnicy 54mm, kupujemy tłoczek Vertex'a sel. B lub C, albo Wossnera sel. A :wink: Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » ndz, 31 sty 2010, 23:05

Marcin17 pisze:Amator;wcale nie robie na opak.Poniewaz mysle ze po cos sa robione tloki pod zeliwo i roznia sie od tych na nicasil takie jest moje zdanie.Aha i tlok to wossner.
Mam prosbe, niech mi ktos napisze czym rozni sie tlok na nikasil od tloka na tuleje oprocz wymiarow tzn wiekszej srednicy? :D

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Joker » wt, 9 lut 2010, 11:41

tłok pod nicasil ma inne pierścienie od tego pod tuleje. Tłok jest ten sam
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 9 lut 2010, 14:37

Joker pisze:tłok pod nicasil ma inne pierścienie od tego pod tuleje. Tłok jest ten sam
Podaj jakieś uzasadnienie tego, bo na słowo to nikt ci nie uwierzy.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Joker » wt, 9 lut 2010, 20:23

WLD_Wlodi pisze:
Joker pisze:tłok pod nicasil ma inne pierścienie od tego pod tuleje. Tłok jest ten sam
Podaj jakieś uzasadnienie tego, bo na słowo to nikt ci nie uwierzy.
szczerze Wlodi to tak wyczytałem w tym temacie i ten ktoś też nie uzasadnił odpowiedzi, ja osobiście widziałem tłok Vertex na tulei który chodził 2 lata potem kolega sprzedał moto. :ANAL:
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”