NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
No własnie chciałem zaproponowac to samo co kfuck ale się spóźniłem. oczywiscie że najpierw na nikasil a potem na tuleję. i tak trzeba robić szlif pod następny tłok.kfuck pisze:ja wstawiałem tuleje w moim EXC 250 w Białym Stoku, tam szlifierz chciał cylinder z nowym tłokiem. Cylek wysłąłem a w skelpie zamowiłem tłok Wossner-a Selekcji A wersja do nikasilu i poposiłem o wysyłke do warsztatu. Po rzomowie doszedłem do wniosku zeby brac tłok dedykowany do nikasiulu, różnica jest tylko w pierscieniach, mamy pierwsza selekcje a po szlifie wsdzamy dwie selekcjie nizej (C), na koniec tloki dedykowane do tuleji bo są najwieksze rozmiaro.
co do zuzyca mam juz taki zestaw pół roku i jest wporzadku, luz 0,06 przy pojemnosci 250cc.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
- Motocykl: RM 125 1995r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice olsztyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.
I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.
I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
Pozdrawiam Marcin
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
- Motocykl: EXC 250 '98
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
to prawda, ale to że się zużywaja to zależy od ekspoloatacji, nikt kto ma tuleje w moto nie jeździ wyczynowo, więc do amatorskich zastosowań w zupełnsci wystarcza.ale podobno tłoki pod nicasil mają inne pierścienie
PS a dlaczego w motor techu wstawiaja standardowe tłoki Vertex-a (wosnera tez wsadzaja zalezy co pod reka jest akutalnie) wniosek z tego tak ze jest to bez wiekszego znaczenia.
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
- Motocykl: RM 125 1995r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice olsztyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.
I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.
I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
Pozdrawiam Marcin
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Nie zgadzam się. Wymiar na pudełku określa średnice tłoka(Np 53.95mm), lub średnice cylindra, pod który ten dany tłok pasuje(np 54.00mm)wymiar na pudełku określa średnice pierścienia, nie tłoku.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Oczywiście i ja nie zgadzam sie . Wlodi ma rację wymiar na pudełku odnosi się do tłoka , w wiseco srednicy cylindra a pierscienie we wszystkich tłokach na nikasil są z wymiaru nominalnego czyli AWLD_Wlodi pisze:Nie zgadzam się. Wymiar na pudełku określa średnice tłoka(Np 53.95mm), lub średnice cylindra, pod który ten dany tłok pasuje(np 54.00mm)wymiar na pudełku określa średnice pierścienia, nie tłoku.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
- Motocykl: EXC 250 '98
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
ad.1 normalnie co 50-60 mth, tłok rozni sie tylko pierscionkami bo sam sprawdzałem w katalugu po symbolach, (roznica byla tylko w pierscieniach, tłok ten sam)Marcin17 pisze:Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.
I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
ad2. musza byc identyczane z tym co na pudełku bo sa robione z dokladnoscia 1/100 mm, ja dałem 0,06 mm luzu, kilka godzin docierałem i latam juz od kwietnia i jest narazie dobrze, olej full syntetyok od zawsze CASTROL POWER 1 RACING 2T 1:40
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Ja tam zmieniam tłoka co 30mth max 40 w 2T
w 4T zmienia się tłoka co okolo 60mth (w zależności ) od techniki jazdy i katowania
i na tor leje na 5 L 150mil oleju motula full syn a na jazdę rekreacyjną 100mil na 5L ostatnio testuje castrola , chce sprawdzić czy różnica jakaś jest w ochronie oraz w nagarze , czy nie zbiera sie bardzo na zaworze i przy wyjsciu na wydech .
w 4T zmienia się tłoka co okolo 60mth (w zależności ) od techniki jazdy i katowania
i na tor leje na 5 L 150mil oleju motula full syn a na jazdę rekreacyjną 100mil na 5L ostatnio testuje castrola , chce sprawdzić czy różnica jakaś jest w ochronie oraz w nagarze , czy nie zbiera sie bardzo na zaworze i przy wyjsciu na wydech .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
- Motocykl: EXC 250 '98
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
ja mam EXC 250cc 2T 50km wiec wymiana co 50-60 Mth to optymalny czas (50 mth wg serwisowki)
co 30-35 to w 125cc,
przy amatorsiej jezdzie wg mnie nie trzeba tak sztywno trzymać się wytycznych serwisowki,
oczywiscie nie wszystkich amatorów to do tyczy, bo co nie którzy katuja moto bardziej niż zawodowcy :>
co 30-35 to w 125cc,
przy amatorsiej jezdzie wg mnie nie trzeba tak sztywno trzymać się wytycznych serwisowki,
oczywiscie nie wszystkich amatorów to do tyczy, bo co nie którzy katuja moto bardziej niż zawodowcy :>
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Wg mnie jeśli ma się tuleje , to można jeździć do upadłego(oczywiście z rozsądkiem ). Ważne żeby tylko tłok się nie rozsypał i nie uszkodził pół silnika/kanałów cylindra . Wiadomo że im gorszy stan tłoka, tym szybciej niszczy cylinder, ale przy następnej wymianie tłoka szlif cylindra i sprzęt jak nowy.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
- Motocykl: EXC 250 '98
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
a ja sie pod tym podpisuje, kolega ma KTM 300cc 2T i tym moto 3 lata nikt nic nie robil (tylko jakies perdoly), tylko że jezdzi nim zadziejPatriic pisze:w 2T nie ma praktycznie co się zepsuć, w najgorszym wypadku, zniszczy się tłok, tuleja, łożyska na wale, korbowód.
także jestem zdania, że przy amatorskiej jeździe można dużo dłużej jeździć, podany czas wg serwisówek jest dla zawodników, którzy konkretnie kręcą maszyny.
pzdr
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
- Motocykl: RM 125 1995r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice olsztyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Czyli jesli kupie tlok 53.95 to musze zrobic szlif 54 tak?Mysle ze 0.05mm luzu wystarczy czy lepiej dac 00.6?
Do Patriic jaki dales luz w CR?
Do Patriic jaki dales luz w CR?
Pozdrawiam Marcin