Łożyska do tylnej piasty

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Łożyska do tylnej piasty

Post autor: palmer74 » wt, 29 sie 2006, 16:59

siemana

właśnie byłem w sklepie SKC i chciałem zakupić łożyska do tyłu
i pani powiedziała mi że ma 2 rodzaje zwykłe i z większym luzem.
Które należy zakupić ?

Dodam że mam KX 250 '97 może ktoś z was wie czy są tam 2 czy trzy łożyska ?

pozdro
piter

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » wt, 29 sie 2006, 18:46

Ma się rozumieć do tylnej piasty? ...3 łożyska

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: palmer74 » wt, 29 sie 2006, 19:04

a jeśli chodzi i typ łożysk ?
zwykłe ?
czy z większym luzem (ponoć zalecane do maszyn wysokoobrotowych)
wydaję mi się że moja maszyna jest "wysokoobrotowa" ale lepiej zapytać :0

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 29 sie 2006, 19:39

hahahaha maszyna tak ale nie kolo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Radosny
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Radosny » wt, 29 sie 2006, 20:19

Najbardziej podstawowa sprawa - łożyska do kół tylko i wyłącznie z luzem C3 - w sklepie będą wiedzieli o co chodzi. I bierz uszczelniane - też będą wiedzieli w czym rzecz. Konieczna jest również wymiana simeringów - bez tego szybko szlag trafi łożyska - koszta sa groszowe jeśli uda Ci się znależć porządany wymiar z zamienników. W przypadku wymiany simeringów nalezy zwrócić uwagę na powierzchnię pracy simeringa na tuleji - jeśli jest ona wypracowana (posiada rowek) to wymiana samego simera nic nie da, woda i syf dalej będzie dostawał się na łożysko. Wówczas trzeba kupić lub dorobić tuleje.
W sprzedaży są dostępne z Pivota kompletne zestawy do kół w których skład wchodzą łożyska, tuleje i simeringi - koszt takiego zestawu to około 150-180zł.
Moja sprawdzona na własnej skórze rada - nowe tuleje to podstawa. Kupowanie samych łożysk i simerów to oszczędności pozorne, chyba że łożyska do danego motocykla są naprawde tanie (ale często sa to nietypowe i drogie rozmiary) - jeśli jednak możesz wydać kasę na zestaw to nie zastanawiaj się, z pewnością wydłużysz czas do następnej naprawy piasty.

I na zakończenie - polskie łożyska są jedne z najlepszych na świecie - nie bać się, sprzedawca Ci doradzi. Wystrzegać się firmy CX. Absolutnie najwyższa półka jakościowa to np. Koyo - cenowo też najwyżej.
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09 :) :) :)

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: palmer74 » wt, 29 sie 2006, 22:00

Radosny pisze:
I na zakończenie - polskie łożyska są jedne z najlepszych na świecie - nie bać się, sprzedawca Ci doradzi. Wystrzegać się firmy CX. Absolutnie najwyższa półka jakościowa to np. Koyo - cenowo też najwyżej.
Spoxik temat producentów jest mi dobrze znany z lat roweków DH i największe zaufanie mam do firmy SKF to są zajebiste łożyska, mam do nich pełne zaufanie. Natomiast simeringi jeśli u nich nie znajdę to mam gumiarza który robi pod wymiar za grosze.
dzięki za rady

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 30 sie 2006, 08:24

Jeśli chodzi o powierzchnię pod tulejki po której chodzi warga simmeringu-to dobrze jest zrobić taki patent że delikatnie się stacza materiał, i na gorąco w to samo miejsce nakłada się cieńkościenną tulejkę ale ze stali nierdzewnej. Oczywiście potem szlifowanie, ale nie takie na lustro, bo simmeringi tego nie lubią. Patent z tym sprawdzi się w przypadku łozyskowania piast, ale nie sprawdzi się już np. na wałku zdawczym skrzyni biegów, bo obroty tam są dużo wyższe, a nierdzewka jest stosunkowo miękka, tam można stosowac inne tricki.

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: palmer74 » śr, 30 sie 2006, 09:49

ale jeśli powierzchnia jest wszędzie równa to nie wystarczy wszystkiego oczyścić wbić nowe łożyska i zabezpieczyć nowymi simeringami ???
i zamontować jak było ?


...PS na razie kupie łożyska i simeringi pojadę na działkę zdejmę koło zobacze jak się sprawy mają? Jeśli napotkam opisane przez was trudności to będę online :)
dzięki za rady
pozdro

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: palmer74 » ndz, 3 wrz 2006, 11:01

Kupowanie samych łożysk i simerów to oszczędności pozorne, chyba że łożyska do danego motocykla są naprawde tanie (ale często sa to nietypowe i drogie rozmiary) - jeśli jednak możesz wydać kasę na zestaw to nie zastanawiaj się, z pewnością wydłużysz czas do następnej naprawy piasty.
Cena zamienników w SKF do mojej Kawy to koszt 9,4 za szt (polskie)
a z SKF to 17 za sztukę. Natomiast tulejki wyglądają wporzo tylko trochę się na nich syfu osadziło. Mam tylko pytanie jak ciasno one powinny wchodzić w simeringi ?

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: palmer74 » śr, 13 wrz 2006, 21:43

Isbi pisze:hahahaha maszyna tak ale nie kolo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
może nie jest wysokoobrotowe ale simery tam zastosowane są to simery do wysokich obrotów heh bo ponoc te do wysokich obrotów sa powlekane czymś specjalnym i przez to są duuuużo bardziej odporne na ścieranie, więc ten śmiech to taki nie fachowy :wink:
A tak na poważnie udało mi się znaleźć łożyska po 9,4 a niestety te simery kosztują 36 PLN ale ti i tak w sumie dało mi kwotę 100 co w kawasaski byłoby mocno nierealne :)

mlody992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: pn, 3 kwie 2006, 14:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mlody992 » śr, 13 wrz 2006, 21:55

widze ze jestes z Warszawy
wszystkie simery dopasujesz w hurtowni uszczelnien na ul. Garazowej.
Gosciu ma bardzo duzy wybór, i wiele rodzaji odporne na wsyokatemp. duże cisnienie itd. itd. tak samo z oringami.
Więc na przyszlosc polecam.

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: palmer74 » śr, 13 wrz 2006, 22:06

dzięki ja mam też dobrą firmę na łopuszańskiej mają także duży wybór pozatym sami produkują także nie ma u nich rzeczy niemożliwych :)

Ale mam pytanko , przy ściąganiu segera pękł mi na pół :( nie wiesz gdzie dostać ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”