Problem z tylnim kołem

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
Autor tematu
masciut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 9 kwie 2006, 20:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sułkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Problem z tylnim kołem

Post autor: masciut » wt, 22 sie 2006, 08:12

MAm problem kupilem kostke na tyl i przod.nie wiem ile powietrza trzeba dać na tył bo raz napompowalem malo to mi ukrecilo wetla.wiec zrobilem z tym i nabijlem ile si eda i znowu wyrwalo.ile trzeba atmosfer na tyl???
KTM LC2 125

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 22 sie 2006, 08:44

Bo musisz miec cos takiego jak szpaner, zeby ci sie nie wyrywalo. Szpaner zapobiega obkrecaniu sie opon.

pozdro

Autor tematu
masciut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 9 kwie 2006, 20:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sułkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: masciut » wt, 22 sie 2006, 08:48

a co to jest szpaner bo nie kojarze.
KTM LC2 125

Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Joho » wt, 22 sie 2006, 09:51

jeśli myśle o tym samym to wygląda to jak metalowy wentyl z nakrętką na końcu. Jest na środkowej częsci obręczy. No i jak było w poprzednim poście, zapobiega okręcaniu się gumy. Jeśli tego nie masz to powinno być zaślepione, wygląda jak zanitowane.
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 23 sie 2006, 12:37

Dokładnie, załuż szpaner i po problemie, kosztuje kilka groszy. Ja woże nawet 2 w tylnim kole. Pompuje się 1-0.8 atmosfery.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » śr, 23 sie 2006, 14:27

Przód 1 atm. tył 0.8 góra 0.9

Autor tematu
masciut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 9 kwie 2006, 20:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sułkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: masciut » śr, 23 sie 2006, 21:38

a gdzie można kupic taki szpaner ?? i co mam powiedziec w sklepie zeby wiedzieli o co chodzi
KTM LC2 125

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » śr, 23 sie 2006, 21:47

masciut pisze:a gdzie można kupic taki szpaner ?? i co mam powiedziec w sklepie zeby wiedzieli o co chodzi

np tu:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M181731

Autor tematu
masciut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 9 kwie 2006, 20:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sułkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: masciut » śr, 23 sie 2006, 22:14

No dobraa jak sie to zaklada
KTM LC2 125

biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: biker » czw, 24 sie 2006, 03:20

witam przegladam forum i nagle sie napotkalme na temat wiec kiedys tez sie zastanawiale co to jest u mnie w tylnym kole jakies dwa dodatkowe wentylki zaslepione a wiec byl to wlasnei szpaner a jesli chodzi o montarz to sciagasz opone i zakladasz aha powinienes miec otwor w rawce a jesli nie masz to bedzisz musisl taki zrobic.
pozdrawiam

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » czw, 24 sie 2006, 10:32

JA też miałem taki probłem w ciągu miesiąca 2 razy przebiłem dętkę.Kupiłem szpaner w salonoie ktm(45zł chyba dałem),ja tego nie zakłądałem (bo mi się nie chciało i nie bardzo wiedziałem jak).Zakładał zaprzyjaźniony wulkanizator,ale chyba zakłada się ta że:ściągasz koło,zdejmujesz opone,w ten otwór wkłądasz tą śrube ta guma musi byś przed dętko(bo ją dociszka zeby się nie ruszałą),zakręcasz nakrętką ,zakłąssz koło i gitara gra:D

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » czw, 24 sie 2006, 18:17

Może napiszę to po ludzku :)
W feldze masz otwór na wentyl i drugi taki sam na szpaner. Zdejmujesz oponę z jednej strony tak jak do wymiany dętki, wkładasz szpaner na swoje miejsce i nakręcasz nakrętke ale tylko tak aby szpaner się nie wsunął przy walce z oponą i żeby luźno siedział w feldze.
Jeśli wyjąłeś dętkę to wkładasz ją spowrotem i układasz szpaner tak aby z jednej strony trzymał już oponę (ma trzymać tą stronę której nie zdejmowałeś z felgi) a z drugiej zaczynasz 'wkładać oponę do felgi'
Teraz widać że po to zostawiłeś szpaner luźno aby dało się pod niego podłożyć oponę. Jak już to zrobisz to dokręcasz nakrętkę na szpanerze dosyć mocno aby spełniała swoją rolę. Zaryzykowałbym stwierdzenie 'bardzo mocno' :)

Podsumowując szpaner jest zamontowany pod dętką ale dociska za to dwa ranty opony do felgi tak aby przy przekazywaniu momentu opona się nie obróciła. Tobie opona właśnie się obróciła względem felgi, pociągnęła za sobą dętkę i wyrwałą wentyl. Dobrze jest zostawić troszkę luzu na wentylu. Tzn tej nakrętki nie dokręcać zbytnio aby wentyl mógł pracować. Nawet jeśli opona nieco się przesunie to wentyl najwyżej będzie przekoszony ale może go nie wyrwie. Jak widzisz że wentyl jest na skos to spuszczasz powietrze z dętki i pompujesz jeszcze raz żeby go wyprostować. W takim wypadku dokręć też szpaner bo to znaczy że za słabo trzyma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”