Wymiana rozrządu - Husqvarna TE 410

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
huskyboy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wymiana rozrządu - Husqvarna TE 410

Post autor: huskyboy » śr, 16 sie 2006, 18:01

witam, mam huske te410 (silnik prawie taki sam jak te610), gdy ją kupiłem głowica była rozebrana, kupiłem nowy lancuszek rozrządu i chce go założyc, ale nie mam pojęcia jak to zrobic, w ksiazce serwisowej nic nie na ten temat, w jakiej pozycji ma byc tlok, jak maja byc ustawione zebatki itd? Jezeli ktos wie jak go zalozyc?? z gory dzieki pozdrawiam

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 16 sie 2006, 18:10

powiem Ci tyle że tlok ma być na samej górze a zawory maja być zamknięte :wink:

w książce serwisowej musi być to ładnie rozpisane :P
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Autor tematu
huskyboy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: huskyboy » śr, 16 sie 2006, 18:12

w ksiazce nie ma zadnych rysunków na temat ustawiania i zakladania rozradu

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 16 sie 2006, 19:01

Muszą być gdzieś znaki położenia tłoka i wałków rozrządu. Kolega wyrzej dobrze pisze - tłok u samej góry i zawory zamkniete. Łańcuch dosyć mocno napięty. Luzy zaworowe wg. ksiażki. Wałki rozrządu dokręca się lekko najlepiej wg. książki.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 16 sie 2006, 19:45

Nie mam huski a nawet nie widziałem takiego silnika rozebranego ale pewnie podstawy są podobne.
Najważniejsza rzecz to tak jak koledzy wspomnieli znaczniki :!:

Masz je na kółkach zębatych wałka/wałków rozrządu, na kole magnesowym, znacznik pokazujący właściwe ustawienie tłkoka a im wszsytkim odpowiadają znaczniki z którymi powinny sie pokrywać we właściwym położeniu.
W moim moto wygląda to tak:

koło zębate wałka rozrządu:

położenie tłoka:



Najwyższy punkt tłoka można poszukac choćby wkładając patyczek przez gniazdo świecy, który w tym punkcie będzie najbardziej wystawał.
Ustawiając znak na kole magnesowym będziesz miał też ustawiony odpowiednio tłok.
Wałki w silnikach które do tej pory rozebrałem we właściwym położeniu były ustawione krzywkami na zewnątrz.
Jak już to poskaładsz to przekręć delikatnie kopniakiem sprawdzając czy wszytko działa prawidłowo np. czy zawory nie spotkają się z tłokiem itd. :wink:

Jeszcze jedna sprawa, jak masz łańcuszek już zakuty to trzeba będzie zdjąć koło magnesowe aby go przełożyć, a do tego potrzebny jest odpowiedni ściągacz i trzymak.
I skoro masz głowice zdjętą to sprwdź zużycie i ewentualnie wymień ślzgi łańcuszka.

Oczywiście bardzo przydatny jest klucz dynamometryczny i informacje o siłach z jakimi powinno się dokręcać wszystkie śruby.

Ale skoro robisz to pierwszy raz to może poproś jakiegoś bardziej doświadczonego kolega aby skontrolował czy wszystko jest ok, bo przestawienie o jeden ząbek czasmi jest mało widoczne.




W każdym razie powodzenia i koniecznie daj znać jak poszło. :)

Autor tematu
huskyboy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: huskyboy » śr, 16 sie 2006, 20:08

BaRy wielkie dzielki za pomoc ! jutro wszystko wybadam i dam znac jak poszlo

Autor tematu
huskyboy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: huskyboy » śr, 16 sie 2006, 20:56

wlasnie wrocilem z garazu, na magnecie są dwa znaczniki, jeden wiekszy drugi mniejszy, jak ustawie ten duzy znacznik do strony zewnętrznej to tłok znajduje sie w gmp. Na wałku jest znacznik, jezeli ustawie go do strony zewnętrznej to obydwie krzywki chowają się w dół.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 16 sie 2006, 22:46

huskyboy pisze:wlasnie wrocilem z garazu, na magnecie są dwa znaczniki, jeden wiekszy drugi mniejszy, jak ustawie ten duzy znacznik do strony zewnętrznej to tłok znajduje sie w gmp. Na wałku jest znacznik, jezeli ustawie go do strony zewnętrznej to obydwie krzywki chowają się w dół.
Może porób jakieś fotki to będzie łatwiej coś podpowiedzieć.
Bo co oznacza, że ustawiłes znacznik na magnecie do strony zewnętrznej??

U mnie na lewej kapie jest otwór i po wykreceniu zaślepki widzę rant magneta, jak ruszam kopniakiem to magneto obraca się w lewo a ustawiam na drugi znak.
Wiem, że w tym położeniu wał na którym jest magneto ustawione jest wycięciem na półksiężyc w górę.
A oznaczenie położenia tłoka mam w otworze na prawej kapie.

Co do wałka to powinien być ustawiony właśnie krzywkami na zewnątrz bo jak jest w dół tzn, że otwarte są zawory a skoro tłok jest w tym momęcie w górnym położeniu to spotka się z nimi.

Autor tematu
huskyboy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: huskyboy » czw, 17 sie 2006, 09:13

W serwisówce znalazlem jak ma byc ustawiona zebatka na walku rozrzadu, oto link:
http://img214.imageshack.us/img214/2955/walekhp9.jpg

Ale nigdzie nie moge znalezc jak ma byc ustawione magneto, jest na nim tylko taka kreska, ale z niczym sie ona nie pokrywa tak jak u ciebie i nie wiem jak ma byc ustawiona.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 17 sie 2006, 12:18

No to z wałkami masz problem z głowy bo masz tą serwisówkę. Tylko nie obróć go o 180 stopni :) . Z magneto popatrz tak jak BaRy mówił: wsadź cienki np. śrubokręt w gniazdo świecy, postaraj się ustawić tłok u góry i zobacz jak zachowuje się krzywka na magneto, może coś z tego wywnioskujesz - może jest pionowo do góry, w lini z ruchem tłoka?. Jak juz ustawisz wał warto by go zablokować, nie wiem jak w Husce, ale w KTMie od spodu mam śrubę na imbisa 5, wykręcam ją, zdejmuję grubą podkładkę i wkręcam bez podkładki - no i wał zablokowany.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » czw, 17 sie 2006, 15:55

Wnioskuje z tego co piszesz (może błędnie ), że masz tą kapę na magnecie zdjętą i dlatego nie możesz odpowiednio ustawić znaku.

huskaboy czy tak wygląda silnik w Twoim moto :?:
http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C05%5 ... 8-full.jpg

Na tej fotce na kapie patrząc po lewej stronie od znaczka H lekko w dół masz jakieś czarne kółko.
Może idzie je wykręcić, bo stawiam, że to własnie tam ustawia się znacznik magneta.
Czyli jak ustawisz tłok w górnym położeniu to kreska na magnecie powinna być mniejwięcej między godziną 8 a 9 jeśli na magneto spojżymy jak na tarcz zegara.
Sprawdź i napisz nam gdzie jest ta kreska jak ustawisz tłok na maxa na górze.

Autor tematu
huskyboy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: huskyboy » czw, 17 sie 2006, 22:16

Tak mam taki sam silnik, ale ta pokrywa na fotce jest od sprzęgła :P
Juz doszedlem do tego jak ustawic, na magnecie jest kreska i obok niej dziura, i trzeba bylo patrzec sie w tą dziure i obracać kołem az pojawiła sie kreska na stojanie, no i gdy mi sie te kreski pokryły to tłok był na górze.
Łancuszek juz zalozony, zawory otwieraja sie prawidłowo wiec mam nadzieje ze wszystko ok, jutro pierwsze odpalenie, trzmajcie kciuki :D pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”