Wymiana rozrządu - Husqvarna TE 410
-
Autor tematuhuskyboy
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wymiana rozrządu - Husqvarna TE 410
witam, mam huske te410 (silnik prawie taki sam jak te610), gdy ją kupiłem głowica była rozebrana, kupiłem nowy lancuszek rozrządu i chce go założyc, ale nie mam pojęcia jak to zrobic, w ksiazce serwisowej nic nie na ten temat, w jakiej pozycji ma byc tlok, jak maja byc ustawione zebatki itd? Jezeli ktos wie jak go zalozyc?? z gory dzieki pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Nie mam huski a nawet nie widziałem takiego silnika rozebranego ale pewnie podstawy są podobne.
Najważniejsza rzecz to tak jak koledzy wspomnieli znaczniki
Masz je na kółkach zębatych wałka/wałków rozrządu, na kole magnesowym, znacznik pokazujący właściwe ustawienie tłkoka a im wszsytkim odpowiadają znaczniki z którymi powinny sie pokrywać we właściwym położeniu.
W moim moto wygląda to tak:
koło zębate wałka rozrządu:
położenie tłoka:
Najwyższy punkt tłoka można poszukac choćby wkładając patyczek przez gniazdo świecy, który w tym punkcie będzie najbardziej wystawał.
Ustawiając znak na kole magnesowym będziesz miał też ustawiony odpowiednio tłok.
Wałki w silnikach które do tej pory rozebrałem we właściwym położeniu były ustawione krzywkami na zewnątrz.
Jak już to poskaładsz to przekręć delikatnie kopniakiem sprawdzając czy wszytko działa prawidłowo np. czy zawory nie spotkają się z tłokiem itd.
Jeszcze jedna sprawa, jak masz łańcuszek już zakuty to trzeba będzie zdjąć koło magnesowe aby go przełożyć, a do tego potrzebny jest odpowiedni ściągacz i trzymak.
I skoro masz głowice zdjętą to sprwdź zużycie i ewentualnie wymień ślzgi łańcuszka.
Oczywiście bardzo przydatny jest klucz dynamometryczny i informacje o siłach z jakimi powinno się dokręcać wszystkie śruby.
Ale skoro robisz to pierwszy raz to może poproś jakiegoś bardziej doświadczonego kolega aby skontrolował czy wszystko jest ok, bo przestawienie o jeden ząbek czasmi jest mało widoczne.
W każdym razie powodzenia i koniecznie daj znać jak poszło.
Najważniejsza rzecz to tak jak koledzy wspomnieli znaczniki
Masz je na kółkach zębatych wałka/wałków rozrządu, na kole magnesowym, znacznik pokazujący właściwe ustawienie tłkoka a im wszsytkim odpowiadają znaczniki z którymi powinny sie pokrywać we właściwym położeniu.
W moim moto wygląda to tak:
koło zębate wałka rozrządu:
położenie tłoka:
Najwyższy punkt tłoka można poszukac choćby wkładając patyczek przez gniazdo świecy, który w tym punkcie będzie najbardziej wystawał.
Ustawiając znak na kole magnesowym będziesz miał też ustawiony odpowiednio tłok.
Wałki w silnikach które do tej pory rozebrałem we właściwym położeniu były ustawione krzywkami na zewnątrz.
Jak już to poskaładsz to przekręć delikatnie kopniakiem sprawdzając czy wszytko działa prawidłowo np. czy zawory nie spotkają się z tłokiem itd.
Jeszcze jedna sprawa, jak masz łańcuszek już zakuty to trzeba będzie zdjąć koło magnesowe aby go przełożyć, a do tego potrzebny jest odpowiedni ściągacz i trzymak.
I skoro masz głowice zdjętą to sprwdź zużycie i ewentualnie wymień ślzgi łańcuszka.
Oczywiście bardzo przydatny jest klucz dynamometryczny i informacje o siłach z jakimi powinno się dokręcać wszystkie śruby.
Ale skoro robisz to pierwszy raz to może poproś jakiegoś bardziej doświadczonego kolega aby skontrolował czy wszystko jest ok, bo przestawienie o jeden ząbek czasmi jest mało widoczne.
W każdym razie powodzenia i koniecznie daj znać jak poszło.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Może porób jakieś fotki to będzie łatwiej coś podpowiedzieć.huskyboy pisze:wlasnie wrocilem z garazu, na magnecie są dwa znaczniki, jeden wiekszy drugi mniejszy, jak ustawie ten duzy znacznik do strony zewnętrznej to tłok znajduje sie w gmp. Na wałku jest znacznik, jezeli ustawie go do strony zewnętrznej to obydwie krzywki chowają się w dół.
Bo co oznacza, że ustawiłes znacznik na magnecie do strony zewnętrznej??
U mnie na lewej kapie jest otwór i po wykreceniu zaślepki widzę rant magneta, jak ruszam kopniakiem to magneto obraca się w lewo a ustawiam na drugi znak.
Wiem, że w tym położeniu wał na którym jest magneto ustawione jest wycięciem na półksiężyc w górę.
A oznaczenie położenia tłoka mam w otworze na prawej kapie.
Co do wałka to powinien być ustawiony właśnie krzywkami na zewnątrz bo jak jest w dół tzn, że otwarte są zawory a skoro tłok jest w tym momęcie w górnym położeniu to spotka się z nimi.
-
Autor tematuhuskyboy
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
W serwisówce znalazlem jak ma byc ustawiona zebatka na walku rozrzadu, oto link:
http://img214.imageshack.us/img214/2955/walekhp9.jpg
Ale nigdzie nie moge znalezc jak ma byc ustawione magneto, jest na nim tylko taka kreska, ale z niczym sie ona nie pokrywa tak jak u ciebie i nie wiem jak ma byc ustawiona.
http://img214.imageshack.us/img214/2955/walekhp9.jpg
Ale nigdzie nie moge znalezc jak ma byc ustawione magneto, jest na nim tylko taka kreska, ale z niczym sie ona nie pokrywa tak jak u ciebie i nie wiem jak ma byc ustawiona.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No to z wałkami masz problem z głowy bo masz tą serwisówkę. Tylko nie obróć go o 180 stopni . Z magneto popatrz tak jak BaRy mówił: wsadź cienki np. śrubokręt w gniazdo świecy, postaraj się ustawić tłok u góry i zobacz jak zachowuje się krzywka na magneto, może coś z tego wywnioskujesz - może jest pionowo do góry, w lini z ruchem tłoka?. Jak juz ustawisz wał warto by go zablokować, nie wiem jak w Husce, ale w KTMie od spodu mam śrubę na imbisa 5, wykręcam ją, zdejmuję grubą podkładkę i wkręcam bez podkładki - no i wał zablokowany.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wnioskuje z tego co piszesz (może błędnie ), że masz tą kapę na magnecie zdjętą i dlatego nie możesz odpowiednio ustawić znaku.
huskaboy czy tak wygląda silnik w Twoim moto
http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C05%5 ... 8-full.jpg
Na tej fotce na kapie patrząc po lewej stronie od znaczka H lekko w dół masz jakieś czarne kółko.
Może idzie je wykręcić, bo stawiam, że to własnie tam ustawia się znacznik magneta.
Czyli jak ustawisz tłok w górnym położeniu to kreska na magnecie powinna być mniejwięcej między godziną 8 a 9 jeśli na magneto spojżymy jak na tarcz zegara.
Sprawdź i napisz nam gdzie jest ta kreska jak ustawisz tłok na maxa na górze.
huskaboy czy tak wygląda silnik w Twoim moto
http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C05%5 ... 8-full.jpg
Na tej fotce na kapie patrząc po lewej stronie od znaczka H lekko w dół masz jakieś czarne kółko.
Może idzie je wykręcić, bo stawiam, że to własnie tam ustawia się znacznik magneta.
Czyli jak ustawisz tłok w górnym położeniu to kreska na magnecie powinna być mniejwięcej między godziną 8 a 9 jeśli na magneto spojżymy jak na tarcz zegara.
Sprawdź i napisz nam gdzie jest ta kreska jak ustawisz tłok na maxa na górze.
-
Autor tematuhuskyboy
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 17:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Tak mam taki sam silnik, ale ta pokrywa na fotce jest od sprzęgła
Juz doszedlem do tego jak ustawic, na magnecie jest kreska i obok niej dziura, i trzeba bylo patrzec sie w tą dziure i obracać kołem az pojawiła sie kreska na stojanie, no i gdy mi sie te kreski pokryły to tłok był na górze.
Łancuszek juz zalozony, zawory otwieraja sie prawidłowo wiec mam nadzieje ze wszystko ok, jutro pierwsze odpalenie, trzmajcie kciuki pozdro
Juz doszedlem do tego jak ustawic, na magnecie jest kreska i obok niej dziura, i trzeba bylo patrzec sie w tą dziure i obracać kołem az pojawiła sie kreska na stojanie, no i gdy mi sie te kreski pokryły to tłok był na górze.
Łancuszek juz zalozony, zawory otwieraja sie prawidłowo wiec mam nadzieje ze wszystko ok, jutro pierwsze odpalenie, trzmajcie kciuki pozdro