Zakręty, czyli co i jak
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
nie mam gdzie ale już troche pojezdziłem i jakoś sobie radzę. Troche wskazówek dostałem dziś jak pojechałem na tor. Ludzie którzy tam jeżdzą są OK. i chętnie podpowiadają co i jak.
Wiadomo, na torze to telepawa taka przed zakrętami, że szok, ale już jakoś zaczynam czuć o co chodzi i jakoś pewniej siedzę na moto :]
Wiadomo, na torze to telepawa taka przed zakrętami, że szok, ale już jakoś zaczynam czuć o co chodzi i jakoś pewniej siedzę na moto :]
BANDIT
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
Witam zakupiłem sobie sx 520 , pojechałem na tor i zaczęła sie makabra , tam gdzie exc 520 na lajcie wchodziłem 2 , a przy wychodzeniu 3 to w sx nie moge tego zrobic pewnie 2 .Problem jest pewnie że inaczej jest ze stopniowana skrzynia.I moje pytanko dotyczy tego czy przy wchodzeniu w zakręt możemy mieć wciśniete sprzegło , wjechac delikatnie na luzie a przy wychodzeniu ogień .Próbowałem tak i o wiele lepiej mi wychodziło niż 1 a potem zapięcie 2.Wspomne że nie jest to tor pro wiec bandy nie mają po 20 metrów ,tylko zaledwie 5.
KTM EXC 520 2001 rok.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
Mam pytanie. Jak sprawnie pokonać ciasny zakręt 180? Kiedyś na YouTube widziałem filmik jak kolesie ustawiali 2 opony w małym odstępie i jeździli wkoło. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale ustawiali motor bokiem blokując tył w połowie zakrętu odkręcali gaz przytrzymując lekko przedni hamulec. Jeśli coś pokręciłem poprawcie mnie lub jeśli ktoś ma linka do tego filmiku proszę o zapodanie. Dodam że był to dość stary film gdzie kolesie jeździli bodajże na YZ 250 90r.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
na youtube wrzuć filmy z R.Villopoto, na treningach sx pokonuje takie zakręty można popatrzeć jak to robi a ma swietny styl wiec jest na kim sie wzorować.
but only the devil responded cause god wasn't there...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 121
- Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
- Motocykl: exc200
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
To chyba to: http://www.youtube.com/watch?v=l84NyOZa ... annel_pagegrayfox pisze:Mam pytanie. Jak sprawnie pokonać ciasny zakręt 180? Kiedyś na YouTube widziałem filmik jak kolesie ustawiali 2 opony w małym odstępie i jeździli wkoło. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale ustawiali motor bokiem blokując tył w połowie zakrętu odkręcali gaz przytrzymując lekko przedni hamulec. Jeśli coś pokręciłem poprawcie mnie lub jeśli ktoś ma linka do tego filmiku proszę o zapodanie. Dodam że był to dość stary film gdzie kolesie jeździli bodajże na YZ 250 90r.
a propo tego filmu czemu koleś biegi do góry wrzuca ze sprzęgłem a w dół bez? Lepiej mu się wkręca jak strzeli ze sprzęgła?
pozdr.
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
- Motocykl: KTM 250 SXF '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
na zakręcie 180' wzdłuż lini przejazdu porobiły się doły (nie koleina, tylko zwykłe doły, kończy się jeden, zaczyna drugi, wzdłuż z linią jazdy ). jak to najlepiej przejeżdżać? na siłe jechać na siedząco i podskakiwać od siedzenia, czy na stojąco? ale na stojąco trudno jest się tak złożyć, czy mimo to próbować bo tak jest lepiej? a i nie jest to zakręt supercrossowy, czyli, że trzeba nadrzucać tył, tylko normalny
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
Pytanie typowo amatorskie, bo inne byc nie moglo z mojej strony 8)
W zakretach wiadomo, że jaja na bak - ogólna zasada. Z tym, że za daleko też nie można bo zaczynaja się problemy z kierą i utrzymaniem moto. Więc jak powinno się daleko przesunac na przód motoru? Klamka sprzęgła czy też hamulca powinna byc zawsze zakolanem? Pytam się bo już kilka razy miałem obite kolano a raz nawet poważniejszy uraz. W zakrecie czasem jak zahacze o grunt to podbije trochę nogę i uderzem dosc mocno wlasnie w uchwyt klamki i zawsze tak niefortunnie w ostry kant śruby. Troche namotałem, ale mam nadzieje, że wiadomo o co chodzi.
Zapomniałem dodac, ochraniacze na kolana mam zamiar kupic
W zakretach wiadomo, że jaja na bak - ogólna zasada. Z tym, że za daleko też nie można bo zaczynaja się problemy z kierą i utrzymaniem moto. Więc jak powinno się daleko przesunac na przód motoru? Klamka sprzęgła czy też hamulca powinna byc zawsze zakolanem? Pytam się bo już kilka razy miałem obite kolano a raz nawet poważniejszy uraz. W zakrecie czasem jak zahacze o grunt to podbije trochę nogę i uderzem dosc mocno wlasnie w uchwyt klamki i zawsze tak niefortunnie w ostry kant śruby. Troche namotałem, ale mam nadzieje, że wiadomo o co chodzi.
Zapomniałem dodac, ochraniacze na kolana mam zamiar kupic
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
- Motocykl: sx125 / YZ250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
Może masz po prostu nogę za nisko i dlatego obijasz ją sobie o kiere. A co do miejsca siedzenia to wg. mnie nie ma reguły. Ja mam to zastosowane w różnych sytuacjach np. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8c6eb.html w tym zakręcie siedzę gdzieś w połowie siedzenia, teoretycznie powinienem bliżej baku ale mi tak jest wygodniej. Inna koleina( bardziej ostra) i sytuacja odrazy się zmienia w tej wygodniej jest się przesunąć się trochę przodu i nogę schować http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 03966.html ( nie patrz na piach bo z 3 praktycznie stanąłem w miejscu) nie wiem czemu ale jakoś tak z siebie wychodzi. Po prostu dużo latania i przyjdzie z czasem. Więc powodzenia i śmigania kierą po ziemi
ps. na zdjęciach nie jest to tak może świetnie zobrazowane ale mam nadzieję że pomoże
ps. na zdjęciach nie jest to tak może świetnie zobrazowane ale mam nadzieję że pomoże
Ostatnio zmieniony wt, 30 cze 2009, 23:36 przez diego, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
To ja się dołącze do teoretyzowania, bo mam ciągły problem ze zbyt wysokim biegiem w zakęcie. Tzn. dojeżdżam do zakrętu na stojąco, redukuję, zrzucam jaja na bak jednocześnie wyciągając wysoko nogę i czasem nie mogę odjechać z zakrętu bo zwolniłem zanadto by moje 2t zebrało się żwawo.
Najgorzej jest na lewych zakrętach gdzie noga nie leży przy dźwigni.
Czy wchodzicie w zakręty na biegu na jakim będziecie wychodzić? bo jakoś nie mogę wyczuć tego, wydaje się że wchodzę na niskim biegu, a na wyjsciu okazuje się za wysoki.
Najgorzej jest na lewych zakrętach gdzie noga nie leży przy dźwigni.
Czy wchodzicie w zakręty na biegu na jakim będziecie wychodzić? bo jakoś nie mogę wyczuć tego, wydaje się że wchodzę na niskim biegu, a na wyjsciu okazuje się za wysoki.
BANDIT
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
- Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
Łukasz kurowski radzi, aby wchodzić w zakręt na półsprzęgła żeby przy wyjściu nie brakowało mocy, ja wchodzę albo na dwójce, albo na trójce, zależnie od zakrętu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 23:02
- Motocykl: Cr 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
Jeśli mowimy o zakretach z bandami to jest roznie... Wszystko zalezy od wysokosci bandy, czy jest ostra czy dluga, twarda i miekka itp... W 2t lepiej wchodzic nizszym biegiem i wykrecic go do konca niz za duzym i zamulac. Musisz to wyczuć. Dobieraj bieg tak za jak w zakrecie dajesz łyche to moto ma juz byc wkrecony abyś z zakretu wyszedl na pełnym gazie... Takie moje zdanie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty, czyli co i jak
no dziś to poćwiczyłem. Jest dużo lepiej. Wiadomo, brakuje wyczucia co do tego ktory bieg wybrać, ale jak mialem 3ke i moto zmulało to go lekko sprzęgłem przytrzymałem i była rakieta. O to mi chodziło.
Generalnie staram się dobierać biegi tak, by były wysokie obroty na wejściu i by nie zabrakło mocy na odejściu.
Najgorzej własnie jest jak już jestem w zakręcie, lewa noga wisi i mam na przykład 3 bieg zamiast 2. Ale to się opanuje jakoś. Jutro kolejny dzień zmagań )
Generalnie staram się dobierać biegi tak, by były wysokie obroty na wejściu i by nie zabrakło mocy na odejściu.
Najgorzej własnie jest jak już jestem w zakręcie, lewa noga wisi i mam na przykład 3 bieg zamiast 2. Ale to się opanuje jakoś. Jutro kolejny dzień zmagań )
BANDIT