Przedni hamulec Brembo - nie hamuje?

Pytania dotyczące układu hamulcowego w Twoim motocyklu
Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Przedni hamulec Brembo - nie hamuje?

Post autor: MXrool » pt, 11 sie 2006, 12:35

Witam!

Mam problem z hamulcem w SX-Fie i nie wiem co jest grane. Od kilku miesięcy hamulec był miękki, ale hamował skutecznie, również NIE był zapowietrzony. Podkręciłem go troche na regulacji i było OK. Po ostatnich zawodach w Obornikach stało się coś dziwnego. Hamulec wchodzi do końca luźniej niż sprzęgło.. Sprawdzałem płyn - jest OK, Klocki też są OK. Wkręciłem na regulacji do końca i nadal to samo. Odkręciłem zacisk wciskam klamkę i widzę jak tłoczki się wysówają. Nie wiem co jest grane.

Niedługo zawody i nie wiem co robić, ale na szczeście mogę go przełożyć z drugiego motoru :)
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Joho » pt, 11 sie 2006, 12:40

Hmm troche dziwnie, ja też u siebie miałem miękki hamulec ale to dlatego że moto w bryce wiozłem dłuższy czas i leżał na boku. Postawiłem go na koła hamulec przedni nie hamował, ale moto postał gdzieś z pół godz. i wszystko do normy wróciło i jest ok. Jeśli płyn jest i hamulec nie łapie powietrza to nie wiem co może być :/
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pt, 11 sie 2006, 12:44

Hmm może nie szczelny układzik?? Ja miałem podobnie tylko Mi się poluzowała śrubka od pompki dokręciłem i jest Ok. :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 11 sie 2006, 13:11

Nie wiem, dziś przejrze cały układ centymetr po centymetrze i przetocze nowy płyn dla pewności.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Hanson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: śr, 9 lis 2005, 23:17
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Hanson » sob, 19 sie 2006, 13:15

A może masz zużytą tarcze i założyłeś nowe klocki?? Ja miałem taką przypadłość jak założyłem nowe klocki na zużytą tarcze... Klocek hamował tylko kantem, odkształcał się i dlatego klamka wpadała miękko do kierownicy... Wyglądało jak zapowietrzone.

Filu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 17 kwie 2005, 17:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Filu » pn, 21 sie 2006, 08:58

Siemano,
Swego czasu miałem coś bardzo podobnego w moim przednim zacisku (a są chyba takie same?) Okazało się, że po Nowym kościele dostało się tam strasznie dużo mułu, który nawet po teoretycznym oczyszczeniu bez dokłądnego rozbierania wygiął górną blaszkę, która blokowała jeden tłoczek, początkowo też tego nie zauważyłem bo drugi tłoczek działał dobrze. Może to ?
Yamha Yz 250F
Części i akcesoria motocyklowe
http://www.forfin.pl

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 21 sie 2006, 14:24

Tarcza jest nowa, przejechałem na niej 50 mh, klocki to wymieniam czesto i teraz miałem nowe, zacisk też był rozebrany i umyty. Była to reparaturka w pompie.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » wt, 5 gru 2006, 16:08

Siemanko.

A ja troche z innej beczki.
O co chodzi z pływajacych chamulcem???I czym sie on rozni od zwykłej tarczowki....

Pozdrawiam
FGH98

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » wt, 5 gru 2006, 17:26

A ja juz mówie co jest . Miałem to W CRM. Słuchaj musisz rozebrać zacisk i papierem ściernym klocki poszlifować tak żeby z nich tą wierzchnią warstwe zciągnęć.
Potem powinieneś benzyną estrakcyjną jak najdokładniej odtłuścić tarcze i klocki i złozyć wszystko do kupy. Pojeździja potem żeby wszystko spowrotem się ułożyło i będzie dobrze.
Ja miałem to samo i co juz nie robiłem, aż tu mi wpadło do łba że klocki mogły być zatłuszczone i sie przypiekły. Hamulec był bardzo miękki, początkowo skuteczny ale potem to juz wogóle go nie było...
To tyle .
- ale widze ze problem rozwiązany
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » wt, 5 gru 2006, 18:22

Hamulec nie chamulec.

No zwykła tarczówka to albo pływający zacisk albo tarcza. Ażeby oba klocki były dociskane z tą samą siłą. Zacisk albo tarcza nie jest zamocowana na sztywno. Jedno albo drugie może się poruszać na boki (w ograniczonym zakresie ofkors)

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » wt, 5 gru 2006, 18:34

Hm ...

moze gupie pytanie....
Ale co na ma celu poruszanie sie na boki zacisku???

FGH98

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 5 gru 2006, 21:27

Lepsze przyleganie tarczy do klocków i zwiększenie powierzchni tarcia a co za tym idzie, skuteczności hamowania.

Ja mam tarcze pływającą i zacisk, hamulec miód nie do porównania.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”