Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
A co myślicie o Renthalu R3 i zębatce Supersprox do takiej Setki? bo według mnie to napęd na wiele przejechanych motogodzin
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 13:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
renthal to bardzo wysoka półka. Ale nie polecam raczej o-ringów czy x-ringów do sety. Bo jak mateusz_mx martwi się że stalowa zębatka przymuli setkę (to może lekka przesada), ten zam mateusz chwile puźniej pisze ze ciężkie łańcuchy jak o-ring czy x-ring jej nie przymulą.... wiec jak jest panie mateusz??
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Pokaż mi kolego post w którym napisałem, że łańcuch X-ring przymuli setkę (raczej go nie znajdziesz). Z tymi stalowymi zębatkami może to być prawda, ale nie musi (wyczytałem to na amerykańskim forum). W poście na poprzedniej stronie napisałem, że nie "trzeba" zakładać łańcuchów z uszczelniaczami - jeżeli natomiast jeździ się po błotnistym terenie jest to wskazane. Na koniec dodam, że do motocykla o poj. 125ccm śmiało można zakładać X-ring. Pozdrawiam.struna pisze:renthal to bardzo wysoka półka. Ale nie polecam raczej o-ringów czy x-ringów do sety. Bo jak mateusz_mx martwi się że stalowa zębatka przymuli setkę (to może lekka przesada), ten zam mateusz chwile puźniej pisze ze ciężkie łańcuchy jak o-ring czy x-ring jej nie przymulą.... wiec jak jest panie mateusz??
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 13:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Czytanie ze zrozumieniem Napisałem że martwisz się o stalową zębatkę do sety a ciężki x-ringowy jest spoko... coś tu nie pasi a oto link gdzie tak napisałeś:)
A osobiście uważam że ciężki łańcuch ma pewnie kilkakrotnie większy wpływ niż stalowa zębatka.Mateusz_MX pisze:Na polskie warunki najlepszym łańcuchem będzie z pewnością łańcuch X-ringowy. Nie "przymula" setki oraz jest bardzo wytrzymały. Na pewno długo posłuży. Niestety jego wadą jest wysoka cena (dobry łańcuch).
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Nie drapac się koty ....
Może ja się wypowiem.
Uważam, że nie po to sie kupuje zoptymalizowany pod wzgledem wagi i osiagów motocykl. Mam na mysli mx. Żeby go potem obwiesić żelastwem.
I metodycznie przy pomocy kolejnych . Co raz to nowych patentów.
Przerobic go na cos w stylu Junaka czopera
Zębatka stalowa ma jak najbardziej wpływ na pracę tylnego zawiasu. Jest to dodatkowy ciężar , który utrudnia wytłumienie pracy wahacza , przez tylny amor.
Tak samo utrudnia rozpedzanie koła i wyhamowywanie.
Co do łańcuchów. To jest to wielokrotnie stwierdzone i zmierzone. Ze łańcuch 0-ring , X-ring w wyniku bardzo dużego tarcia wewnetrznego zabiera 1-2-3 KM mocy. Zalezy to od rozmiaru i konstrukcji uszczelnień.
Tyle wynosi strata mocy przy dużej predkości obwodowej łańcucha.
Choć kręcąc sobie tylnym kółkiem ,to sie mysli "nic nie wyczuwam"
Ale jak to zaczyna sie szybko kręcić. To juz sprawy maja sie inaczej
Dlatego nie stosuje sie go współczesnie ,w chyba żadnych małych motocyklach.
Co do jego zwiekszonej masy . To jest to pewna dosyć zauważalna różnica.
Uszczelnione łańcuchy , ze wzgledu na wiekszą szerokość (uszczelki miedzy płytkami) maja dłuższe sworznie i tulejki + o-ringi . I to juz waży.
Np 520 do mx o mocy 50 KM . To nie jest ta sama konstrukcja , co 520 do 150KM superspotra. Czy SB.
Trzeba pamietac że konktretny rozmiar łańcucha. Zostańmy przy 520. To dobry materiał do prezentacji.
Wystepuje nie tylko jako zwykły i uszczelniany.
Ale także ,w całej gamie róznych wytrzymałości na zerwanie. Czyli do zastosowań , od mocy rzedu 30 KM do 200.
Różnice konstrukcyjne w grubości płytek , sworzni i rolek , owszem wystepują.
Jednak główna róznica ze wzrostem wytrzymałości łańcucha . Jest stosowanie , dużo lepszych gatunków stali , do jego budowy.
Podsumowując.
Wieksza waga łańcucha równiez jest odczuwalna dla pracy tylnego amortyzatora . A jego wieksza bezwładnośc , jest odczuwana przez silnik i hamulce.
O-ringi zjadaja ok 2KM mocy.
Także stosowanie łańcuhców o-ring i stalowych zebatek ma sens jedynie w beztroskiej jezdzie dla przyjemności.
Jesli marzy nam sie wynik .
Niewazne jaki . Ale w miare dobry , adekwatnie do umiejetności . Wtedy trzeba zakładac , jak najlżejsze wszelkie możliwe elementy.
Tu akurat łańcuchy mx i alublaty.
Tytan i inne kosmosy technologiczne zboczenia ,sa dla czołowki.
ps
Co do polskich realiów ??? Hmm....
Najbardziej , to polecam smarowanie łańcuchów. Bo taki suchy , to dopiero "żre mocy za frajer " :axe:
Drugi grzech pierwotny to cięzko chodzace tłoczki w hemplach.
:rolleyes:
Może ja się wypowiem.
Uważam, że nie po to sie kupuje zoptymalizowany pod wzgledem wagi i osiagów motocykl. Mam na mysli mx. Żeby go potem obwiesić żelastwem.
I metodycznie przy pomocy kolejnych . Co raz to nowych patentów.
Przerobic go na cos w stylu Junaka czopera
Zębatka stalowa ma jak najbardziej wpływ na pracę tylnego zawiasu. Jest to dodatkowy ciężar , który utrudnia wytłumienie pracy wahacza , przez tylny amor.
Tak samo utrudnia rozpedzanie koła i wyhamowywanie.
Co do łańcuchów. To jest to wielokrotnie stwierdzone i zmierzone. Ze łańcuch 0-ring , X-ring w wyniku bardzo dużego tarcia wewnetrznego zabiera 1-2-3 KM mocy. Zalezy to od rozmiaru i konstrukcji uszczelnień.
Tyle wynosi strata mocy przy dużej predkości obwodowej łańcucha.
Choć kręcąc sobie tylnym kółkiem ,to sie mysli "nic nie wyczuwam"
Ale jak to zaczyna sie szybko kręcić. To juz sprawy maja sie inaczej
Dlatego nie stosuje sie go współczesnie ,w chyba żadnych małych motocyklach.
Co do jego zwiekszonej masy . To jest to pewna dosyć zauważalna różnica.
Uszczelnione łańcuchy , ze wzgledu na wiekszą szerokość (uszczelki miedzy płytkami) maja dłuższe sworznie i tulejki + o-ringi . I to juz waży.
Np 520 do mx o mocy 50 KM . To nie jest ta sama konstrukcja , co 520 do 150KM superspotra. Czy SB.
Trzeba pamietac że konktretny rozmiar łańcucha. Zostańmy przy 520. To dobry materiał do prezentacji.
Wystepuje nie tylko jako zwykły i uszczelniany.
Ale także ,w całej gamie róznych wytrzymałości na zerwanie. Czyli do zastosowań , od mocy rzedu 30 KM do 200.
Różnice konstrukcyjne w grubości płytek , sworzni i rolek , owszem wystepują.
Jednak główna róznica ze wzrostem wytrzymałości łańcucha . Jest stosowanie , dużo lepszych gatunków stali , do jego budowy.
Podsumowując.
Wieksza waga łańcucha równiez jest odczuwalna dla pracy tylnego amortyzatora . A jego wieksza bezwładnośc , jest odczuwana przez silnik i hamulce.
O-ringi zjadaja ok 2KM mocy.
Także stosowanie łańcuhców o-ring i stalowych zebatek ma sens jedynie w beztroskiej jezdzie dla przyjemności.
Jesli marzy nam sie wynik .
Niewazne jaki . Ale w miare dobry , adekwatnie do umiejetności . Wtedy trzeba zakładac , jak najlżejsze wszelkie możliwe elementy.
Tu akurat łańcuchy mx i alublaty.
Tytan i inne kosmosy technologiczne zboczenia ,sa dla czołowki.
ps
Co do polskich realiów ??? Hmm....
Najbardziej , to polecam smarowanie łańcuchów. Bo taki suchy , to dopiero "żre mocy za frajer " :axe:
Drugi grzech pierwotny to cięzko chodzace tłoczki w hemplach.
:rolleyes:
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Big dzięki za treściwą wypowiedź, więcej takich.
Ja swoją YZ 250 po torze latam na takim zestawie za 250zl, wychodzi bardzo opytmalnie jakość do ceny.
Ja swoją YZ 250 po torze latam na takim zestawie za 250zl, wychodzi bardzo opytmalnie jakość do ceny.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
- Motocykl: yzf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
http://www.allegro.pl/item920439697_nap ... 93_01.html
Hej mam pytanko ,czy opłaca się kupować taki napęd do 80-tki ? Czy to jest jakiś szajs który po kilku jazdach pęknie?
a może kupić troche lepszy łańcuch a zębatki te same?
pozdrawiam!
Hej mam pytanko ,czy opłaca się kupować taki napęd do 80-tki ? Czy to jest jakiś szajs który po kilku jazdach pęknie?
a może kupić troche lepszy łańcuch a zębatki te same?
pozdrawiam!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: sob, 15 gru 2007, 15:01
- Motocykl: HONDA CRM250 MK3
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Witam! Jaki polecacie, budżetowy łańcuch dostępny na którymś z popularnych serwisów, którym byłby w dobrej cenie około 100 Zł, nieoringowy do mega lajtowej jazdy enduro Motxcykl Enduro 250 2T 39KM. myślę nad takim RK http://www.allegro.pl/item928298082_gpm ... ogniw.html
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
http://www.allegro.pl/item901799397_lan ... 18_og.html
Dozbieraj 100zl na cos takiego, bo to cos chcesz zrobic to jest "oszczedzanie" . Taki lancuch przy jezdzie po lesie w 250cc wyciagnie sie jak guma od majtek, a na lancuchu uszczelnionym jezeli jezdzisz spokojnie pojezdzisz sezon.
pzdr
Dozbieraj 100zl na cos takiego, bo to cos chcesz zrobic to jest "oszczedzanie" . Taki lancuch przy jezdzie po lesie w 250cc wyciagnie sie jak guma od majtek, a na lancuchu uszczelnionym jezeli jezdzisz spokojnie pojezdzisz sezon.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 11:44
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
siema,
mam dylemat.
do mojego ktm sx 125 kupilem napęd z łańuchem x-ringowy.będac swiecie przekonany, że x-ring są duzo lepsze ode bez o-ringowych.
jak znajomy mechanik zobaczyl podczas treningu ze mam x-ringowy, to mnie wysmail i powiedzial ze: "takie łancuchy zaklada sie do enduro, a taka setka jak moja musi jezdzic na bez o-ringowym, bo nie przenosi teraz dobrze mocy."
i co ja mam zrobic?
mechanik ma racje?
a poza tym, łanuch podczas jazdy zachacza mi o pokrywe pompy wody i delikatnie ją wyślizgał. wina łańcucha? bo jest naciągniety odpowiednio.
pzdr.
mam dylemat.
do mojego ktm sx 125 kupilem napęd z łańuchem x-ringowy.będac swiecie przekonany, że x-ring są duzo lepsze ode bez o-ringowych.
jak znajomy mechanik zobaczyl podczas treningu ze mam x-ringowy, to mnie wysmail i powiedzial ze: "takie łancuchy zaklada sie do enduro, a taka setka jak moja musi jezdzic na bez o-ringowym, bo nie przenosi teraz dobrze mocy."
i co ja mam zrobic?
mechanik ma racje?
a poza tym, łanuch podczas jazdy zachacza mi o pokrywe pompy wody i delikatnie ją wyślizgał. wina łańcucha? bo jest naciągniety odpowiednio.
pzdr.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Uszczelniane łańcuchy mają raczej zastosowanie w większych pojemnościach - 250ccm w 2T, lub 450/525 4T. Wszędzie tam gdzie jest błoto, należy stosować łańcuch uszczelniany. Głównie będzie to Enduro, jednak że nasze tory są czasem bardzo kapryśne i obfite w błoto, tutaj także można, a nawet jest wskazane jeżdżenie na łańcuchu uszczelnionym. Ważne jest jedynie jego częste czyszczenie i smarowanie. Jeżeli chodzi o pokrywę (pompy wody?) to jest to spowodowanie tym, że łańcuch uszczelniany, jest grubszy od zwykłego. Ciężko powiedzieć co należy zrobić. Może inni koledzy się wypowiedzą. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Taki łańcuch jest oporniejszy... stwarza większe opory przy wprawianiu w ruch, co się przekłada na to, że powinno cię zamulić na niskich obrotach, jeżeli nie zauważyłeś różnicy to ja bym nic nie zmieniał taki łańcuch ci długo posłuży