Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Ja smigam na wzmacnianym CZ H i na zebatkach JT, jestem zadowolony. Taki zestaw zalatwiam sobie za 270 zl, gdyby ktos chcial to pisac. Wyglada to tak
![](http://img231.imageshack.us/img231/5131/dscf2196l.th.jpg)
![](http://img231.imageshack.us/img231/5131/dscf2196l.th.jpg)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: czw, 12 mar 2009, 09:44
- Motocykl: EXC-R 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznan
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Takie pytanko koledzy mam oryg lancuch oring KTMowski i tylnia zebatke alu, zaczyna byc wyjechana, lancuch nie naciagalem jeszcze , wyglada ze jest ok. Tak sobie mysle czy jest sens wstawic teraz zebatke stalowa na tyl zamiast tej alu, zeby nie czekac az alu calkiem padnie i przyjdzie mi wymienic caly zestaw napedowy , podczas gdy lancuch sie super trzyma jeszcze. Lancuch ma 40mh i nie wiem czy jak dam teraz nowa zebatke to lancuch ja wykonczy lub vice versa.
Co do sprawdzania lancuchow to duzo piszecie o mierzeniu czy zwisa itp. Przypomne tylko ze lancuch sie mierzy na dystanie parunastu oczek czy sie rozciagnal w paru miejscach , jego jakby dlugosc . miedzy np 1 a 18 ogniwem , pozniej to samo dalej i dalej. I tak moze sie okazac ze lancuch nie wisi (bo go naciagacie),a na dlugosci np 80% jest si ale np 20% jest wyciagniete ogniw. ciezko mi to opisac na szybko ;D
Co do sprawdzania lancuchow to duzo piszecie o mierzeniu czy zwisa itp. Przypomne tylko ze lancuch sie mierzy na dystanie parunastu oczek czy sie rozciagnal w paru miejscach , jego jakby dlugosc . miedzy np 1 a 18 ogniwem , pozniej to samo dalej i dalej. I tak moze sie okazac ze lancuch nie wisi (bo go naciagacie),a na dlugosci np 80% jest si ale np 20% jest wyciagniete ogniw. ciezko mi to opisac na szybko ;D
Autoryzowany serwis i tuning zawieszeń KYB, Ohlins // Serwis: WP, Showa, Elka.Tuning marek: Racetech, Pro Circuit, Factory Connection<br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Wkładaj stalówkę
, A jaki łańcuch byście polecili do sety ? Myślałem nad did vt2 i ert2 vt2 wiadomo wytrzymalszy bo to xw ring tylko nie weim o ile, i nie wiem gdzie by tego vt2 wyszukać w dobrej kasie.
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Witam. Potrzebuje zestaw napędowy do mojego KTMa SX 125 04'.
Cena napędu - najlepiej do 400zł.
Jeżdże duzo po piaszczystych terenach, jak i po błocie. Nie chce, zeby po kazdym treningu łańcuch ciągnął się po ziemi.(raz kupiłem jakieś gówno do DT125, to trzeba było go podciągać po godzinie jazdy.)
1. Łańcuch:
Na stronie motox.pl jest test i podana ilość motogodzin przejechana na konkretnym napędzie:
Z tego co wiem to X-ring jest najbardziej żywotny?
Na allegro.pl widze łańcuch DID 520 VX(X-ring) za 2,8zł/ogniwo.
Jak sie ma jakościowo do tego WRP?
Nie interesują mnie odpowiedzi typu "Dobry łańcuch, wzmocniony", tylko np. "Przejechałem na tym łańcuchu 30 godzin....".
Ewentualnie mozecie mi polecic cos podobnego ale np. za mniejszą kasę? Nie interesują mnie łańcuchy, ktore skoncza sie po 5-10h, czy tez ktore po pięciu okrazeniach na torze będą dotykać ziemi. I raczej przyjmuje zasade - drożej-rzadziej
.
Zębatki:
Tylna zębatka musi miec taka zywotnosc jak łańcuch, czyli ok 30h. (ile kosztuje, gdzie mozna kupic, jakiej firmy?)
Przednia - ok 10h(zeby wyjeździć 3 na całym napędzie).
Pytania.
Czy oringowe i x-ringowe łańcuchy się smaruje sprayem do łańcuchów?
Cena napędu - najlepiej do 400zł.
Jeżdże duzo po piaszczystych terenach, jak i po błocie. Nie chce, zeby po kazdym treningu łańcuch ciągnął się po ziemi.(raz kupiłem jakieś gówno do DT125, to trzeba było go podciągać po godzinie jazdy.)
1. Łańcuch:
Na stronie motox.pl jest test i podana ilość motogodzin przejechana na konkretnym napędzie:
Taki łańcuch by mnie interesował(ale niestety to jest zwykły łańcuch).Łańcuch WRP PMX 520, cena ok. 250-300 PLN
Trwałość 25-30 godzin.
Z tego co wiem to X-ring jest najbardziej żywotny?
Na allegro.pl widze łańcuch DID 520 VX(X-ring) za 2,8zł/ogniwo.
Jak sie ma jakościowo do tego WRP?
Nie interesują mnie odpowiedzi typu "Dobry łańcuch, wzmocniony", tylko np. "Przejechałem na tym łańcuchu 30 godzin....".
Ewentualnie mozecie mi polecic cos podobnego ale np. za mniejszą kasę? Nie interesują mnie łańcuchy, ktore skoncza sie po 5-10h, czy tez ktore po pięciu okrazeniach na torze będą dotykać ziemi. I raczej przyjmuje zasade - drożej-rzadziej
.
Zębatki:
Tylna zębatka musi miec taka zywotnosc jak łańcuch, czyli ok 30h. (ile kosztuje, gdzie mozna kupic, jakiej firmy?)
Przednia - ok 10h(zeby wyjeździć 3 na całym napędzie).
Pytania.
Czy oringowe i x-ringowe łańcuchy się smaruje sprayem do łańcuchów?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: czw, 12 mar 2009, 09:44
- Motocykl: EXC-R 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznan
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Ja ci powiem tak, zarowna ja, jak i moj kolega mamy fabryczne lancuchy oring KTMa byly do moto w kartonie, wiec nie wiem co to za model dokladnie.Mysle ze to ten : http://www.ktm.com/index.php?id=248&pow ... &isotype=0 I moj ma przejechane dokladnie 47.7 mth a kumpla ok 40mth i nic sie nie dzieje... nie naciagamy ich itp. Zebatki sa jeszcze dosc ok. Moze jakas tam rolka troche luzna sie zrobila ale nie sadze zeby to byl problem.
Jestem przekonany ze przejade na tym lancuchu caly sezon. A jak widze bloto czy kaluze to kwicze ;D i wale prosto przez srodek tak juz mam. Wiec lancuch mocno pracuje i duzo w d dostaje. Jezdze tez po terenie piasczystym i majacym duzo muld wiec tylni wahacz pracuje ostro.
Ja z moja mizerna wiedza bym ci proponowal kupic lancuch ktma... bo chodzi jak zloto i tego jestem pewien, a tu ludzie pisza ze im po klilunastu/kilkudziesieciu mth padaja te inne zestawy .
Co ja robie : po absolutnie kazdej jezdzie myje caly motor , lancuch dodatkowo sprezonym powietrzem i ZAWSZE smaruje sprayem do lancuchow. Mam Castrola dla przykladu. Smaruje z gory i dolu.
Jestem przekonany ze przejade na tym lancuchu caly sezon. A jak widze bloto czy kaluze to kwicze ;D i wale prosto przez srodek tak juz mam. Wiec lancuch mocno pracuje i duzo w d dostaje. Jezdze tez po terenie piasczystym i majacym duzo muld wiec tylni wahacz pracuje ostro.
Ja z moja mizerna wiedza bym ci proponowal kupic lancuch ktma... bo chodzi jak zloto i tego jestem pewien, a tu ludzie pisza ze im po klilunastu/kilkudziesieciu mth padaja te inne zestawy .
Co ja robie : po absolutnie kazdej jezdzie myje caly motor , lancuch dodatkowo sprezonym powietrzem i ZAWSZE smaruje sprayem do lancuchow. Mam Castrola dla przykladu. Smaruje z gory i dolu.
Autoryzowany serwis i tuning zawieszeń KYB, Ohlins // Serwis: WP, Showa, Elka.Tuning marek: Racetech, Pro Circuit, Factory Connection<br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: czw, 12 mar 2009, 09:44
- Motocykl: EXC-R 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznan
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Takie pytanie.. slyszał ktoś o zębatkach JR.. ponoć to samo co JT tylko inna nazwa. Skąd inąnd słyszałem, że supersprox to też JT.. od sprzedawcy w sklepie. Coś ktoś wie?
Autoryzowany serwis i tuning zawieszeń KYB, Ohlins // Serwis: WP, Showa, Elka.Tuning marek: Racetech, Pro Circuit, Factory Connection<br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
-
- Mistrz prostej
- Posty: 63
- Rejestracja: pt, 27 sty 2006, 09:40
- Motocykl: YAMAHA YZ 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Grębów/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Hej
ja jeżdze na takim zestawie napedowym ;
Łańcuch did 520 VX (xw ring) i zębatki stalowe sunstara.Moge śmialo polecić - juz mialem takie zestawy w 3 motocyklach
(2504t i 250 2t) i naprawde bardzo duzo wytrzymują.
ja jeżdze na takim zestawie napedowym ;
Łańcuch did 520 VX (xw ring) i zębatki stalowe sunstara.Moge śmialo polecić - juz mialem takie zestawy w 3 motocyklach
(2504t i 250 2t) i naprawde bardzo duzo wytrzymują.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 20 kwie 2009, 08:03
- Motocykl: YAMAHA YZ450f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Witam potrzebuje naped do ktm 525 z 2001 roku za w miare rozsadną cene czyli do 500 zł
Nie znam sie dokładnie na producentach. Co sadzicie o łańcuchach DIDa i THC czy renthal robi dobre zębatki dokładnie to upatrzyłem taki zestaw co onim myslicie
A jesli macie jakiekolwiek propozycje co do napedy w tej sumie piszcie
dzieki i pozdrawiam
ps który z tych dwóch zeztawów byłby lepszy
http://cgi.ebay.co.uk/DID-Chain-OR-Rent ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.co.uk/O-Ring-Chain-Rent ... 286.c0.m14
Nie znam sie dokładnie na producentach. Co sadzicie o łańcuchach DIDa i THC czy renthal robi dobre zębatki dokładnie to upatrzyłem taki zestaw co onim myslicie
A jesli macie jakiekolwiek propozycje co do napedy w tej sumie piszcie
dzieki i pozdrawiam
ps który z tych dwóch zeztawów byłby lepszy
http://cgi.ebay.co.uk/DID-Chain-OR-Rent ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.co.uk/O-Ring-Chain-Rent ... 286.c0.m14
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: czw, 23 kwie 2009, 20:00
- Motocykl: Suzuki RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zach-pom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Co powiecie na temat takiego zestawu ? Ktoś używał taki ?
http://www.allegro.pl/item794334077_lan ... m_rmz.html
http://www.allegro.pl/item794334077_lan ... m_rmz.html
SUZUKI - Way of Life!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
- Motocykl: KTM SX-F 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Tak ja mam taki napęd i juz ma u mnie 30 mg a nie wiem jak poprzedni właściciel . Podciągnąłem go 2-3 razy chyba i łańcuch jak i zębatka z tył sa idealne tylko ,przednia mi trochę ząbki przegięło ale minimalnie, wsumie jest czym (250 2T)
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?
Jeżeli jesteśmy już przy Renthalu to jakie macie zdanie na temat tego napędu?
http://allegro.pl/item794334068_lancuch ... r_crf.html
Posiadam taki zestaw w zakupionej niedawno CRF-ce z tym że używany.Wyraźnych śladów zużycia jak na razie za bardzo nie widać - zęby w zębatkach z tyłu jak i z przodu proste,łańcuch raczej też chyba w nienajgorszym stanie.
Jakie widoczne ślady kwalfikują dany łańcuch do wymiany (w tym przypadku łańcuch o-ringowy)?
Czy jest to jego stopniowe "wyciąganie się" czy może inne objawy typu uszkodzone tulejki itp?
http://allegro.pl/item794334068_lancuch ... r_crf.html
Posiadam taki zestaw w zakupionej niedawno CRF-ce z tym że używany.Wyraźnych śladów zużycia jak na razie za bardzo nie widać - zęby w zębatkach z tyłu jak i z przodu proste,łańcuch raczej też chyba w nienajgorszym stanie.
Jakie widoczne ślady kwalfikują dany łańcuch do wymiany (w tym przypadku łańcuch o-ringowy)?
Czy jest to jego stopniowe "wyciąganie się" czy może inne objawy typu uszkodzone tulejki itp?
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen