zubożenie mieszanki i dobór dyszy
-
Autor tematukogut
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: pn, 8 maja 2006, 22:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
zubożenie mieszanki i dobór dyszy
Witam
Mam maly problem z moja yamaha tzr przerobiona na 170cc.
Najpierw opisze motocykl:
-kit Atheny 170cc (cylinder na nikasylu)
-gaznik DellOrto VHSA 32mm (oryginalny z 125c)
-wydech takze oryginalny z 125cc
-filtry powietrza mam dwa: jeden oryginalny i drugi bawełniany stożkowy (przeczyszczony i nasmarowany preparatami K&N tuż przed założeniem)
Motocykl odpalilem wczoraj. Po odpaleniu pozwalalem na uzyskanie normalnej temperatury pracy silnika. Ladnie chodzi na niskich obrotach, pali od pierwszego dotkniecia rozrusznika. Jednak gdy dodaje mu gazu (nie zaleznie czy delikatnie czy szybciej) motocykl wkreca sie do okolo 4tys rpm i nastepnie "dławi sie". nie chce wejsc na wyzsze obroty, zaczyna gasnac az silnik przestanie pracowac. Mozna podtrzymac go przy pracy jednak trzeba manipulowac gazem. za kazdym razem tak sie dzieje.
Wiecie co to moze byc? mysle ze dostaje za malo paliwa, dlatego chcialbym wymienic dysze w gazniku albo caly gaznik (jesli ktos ma wiekszy prosze o kontakt). ile rozwiercic dysze? lub gdzie zamowc inna?
czy oryginalny wydech lekko przerobic? rura wychodzaca od okna wydechowego jest powyginana i zastanawialem sie gdyby przespawac ja na podobna tylko prosta. chyba to nie jest najlepszy pomysl.
prosze o jakie rady
Pozdrawiam
EDIT:
a ktorego filtru poczatkowo uzywac? oryginalnego czy stożka?
Mam maly problem z moja yamaha tzr przerobiona na 170cc.
Najpierw opisze motocykl:
-kit Atheny 170cc (cylinder na nikasylu)
-gaznik DellOrto VHSA 32mm (oryginalny z 125c)
-wydech takze oryginalny z 125cc
-filtry powietrza mam dwa: jeden oryginalny i drugi bawełniany stożkowy (przeczyszczony i nasmarowany preparatami K&N tuż przed założeniem)
Motocykl odpalilem wczoraj. Po odpaleniu pozwalalem na uzyskanie normalnej temperatury pracy silnika. Ladnie chodzi na niskich obrotach, pali od pierwszego dotkniecia rozrusznika. Jednak gdy dodaje mu gazu (nie zaleznie czy delikatnie czy szybciej) motocykl wkreca sie do okolo 4tys rpm i nastepnie "dławi sie". nie chce wejsc na wyzsze obroty, zaczyna gasnac az silnik przestanie pracowac. Mozna podtrzymac go przy pracy jednak trzeba manipulowac gazem. za kazdym razem tak sie dzieje.
Wiecie co to moze byc? mysle ze dostaje za malo paliwa, dlatego chcialbym wymienic dysze w gazniku albo caly gaznik (jesli ktos ma wiekszy prosze o kontakt). ile rozwiercic dysze? lub gdzie zamowc inna?
czy oryginalny wydech lekko przerobic? rura wychodzaca od okna wydechowego jest powyginana i zastanawialem sie gdyby przespawac ja na podobna tylko prosta. chyba to nie jest najlepszy pomysl.
prosze o jakie rady
Pozdrawiam
EDIT:
a ktorego filtru poczatkowo uzywac? oryginalnego czy stożka?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Nie jestem specjalistą od ścigaczy ale może zaczni szukać przyczyny od świecy. Ja miałem słabą świece i nie chciał mi wchodzić na obroty i gasł. Także sprawdz tą świece, później gaźnik. I oczywiście przy zmianie pojemności cylindra powinienieś zmienić dysze w gaźniku na większe. Zmiana całego gaźnika nie jest konieczna. Jak decydujesz sie na tuning maszyny to najlepiej dobierać wszystkie części pod daną pojemność bo zmiana tylko cylindra bez regulacji gaźnika i ewentualnej zmianie wydechu nie da takiego efektu.
but only the devil responded cause god wasn't there...
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
http://www.google.pl albo lepiej książka telefoniczna, dział motocykle i masz 150 pozycji gdzie można kupić dysze.
but only the devil responded cause god wasn't there...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Proponuję firmę MOTOROMA w Warszawie. W googlach znajdziesz. Mają graty do włoskich skutrów, do DellOto (mi sprowadzają dyszę do takiego gaźnika). Robią również tuning skuterów. Myślę, że będą w stanie Tobie pomóc jesli chodzi o dobór dyszy.
http://www.racecar.co.uk/dellorto/
Tu znajdziesz trochę informacji o gaźnikach DellOrto. Popatrz, może coś się przyda.
http://www.racecar.co.uk/dellorto/
Tu znajdziesz trochę informacji o gaźnikach DellOrto. Popatrz, może coś się przyda.