Skoki, czyli co i jak robić

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: grayfox » ndz, 3 maja 2009, 12:57

Hej, powiedzcie mi co robię źle, że prawie zawsze lecę na przednie koło? Mowa o jeździ po polach/miedzach.
Zawszę gdy jadę jakiś podjazd w polach, są tam wręcz pionowe miedze, o wysokości 0.5-1m. Zawsze się z nich wybije i lecę na przednie koło. Co robię źle? Za mało gazu? Powinienem się do tyłu bardziej odchylić? Dodam że staram się nie pochylać na przód. Rzadko bo rzadko uda mi się wyskoczyć równolegle do podłoża i wylądować na oba koła. Prędkość zawsze jest mniej więcej ta sama.

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: lukasz_eu » ndz, 3 maja 2009, 16:34

może zakręcasz gaz przed skokiem.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 4 maja 2009, 16:52

grayfox pisze:Hej, powiedzcie mi co robię źle, że prawie zawsze lecę na przednie koło? Mowa o jeździ po polach/miedzach.
Zawszę gdy jadę jakiś podjazd w polach, są tam wręcz pionowe miedze, o wysokości 0.5-1m. Zawsze się z nich wybije i lecę na przednie koło. Co robię źle? Za mało gazu? Powinienem się do tyłu bardziej odchylić? Dodam że staram się nie pochylać na przód. Rzadko bo rzadko uda mi się wyskoczyć równolegle do podłoża i wylądować na oba koła. Prędkość zawsze jest mniej więcej ta sama.
1. Zależy jaka hopka. Jeśli źle zaprojektowana(za krótka, za ostra) to zawsze będziesz leciał na przód.
2. Ustawienie zawieszenia(miałem ten sam problem)
3. Trzymać równy gaz.

MXdst
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: ndz, 20 lip 2008, 23:15
Motocykl: Yamaha
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: MXdst » pn, 4 maja 2009, 21:13

Jedyne co robisz źle to skaczesz przez miedze :D to nie hopa więc się dziw...;p

Dawid_tc450
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 223
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 15:17
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Dawid_tc450 » pn, 4 maja 2009, 22:00

Włodi jak zła chopka to jak sie mocno odchylisz na tyl i polecisz z gazem to nie polecisz na przod wiec nie wiem skad twoja teoria. Może najpierw trosze praktyki a pozniej rady dla innych.Szkoda ze tak malo osob ktore naprawde cos potrafia wypowiada sie na forum.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: grayfox » wt, 5 maja 2009, 12:21

Zła hopka? Inni jakoś lecą normalnie z tego :P

Co do zawieszenia co niby mogłoby być źle? Za twardo? Za wolne/szybkie odbicie?

Spróbuję zrobić tak jak pisze Dawid, tyle że nie zauważyłem by inni jakoś szczególnie sie odchyali do tyłu.

Już wiem co było źle. Wczoraj pojechałem na tor do Kozińca i tam chłopaki poradzili mi żeby wjeżdżać bardziej równyn gazem i gaz w powietrzu. Działa;].

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: plazgut » śr, 13 maja 2009, 13:41

Mam takie pytanie, co jeśli bedziemy lądowac na wcisnietych hamulcach? Nie na maxa, wcisniete na tyle, byle sie kolo jeszcze turlało. Rozumiem, że przeciazenie wtedy jest wieksze i mozemy gruchnac o moto, ale czy cos jeszcze?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

KrisCross
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 10:35
Motocykl: honda cr 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: KrisCross » śr, 13 maja 2009, 14:00

Wydaje mi sie, ze bedzie bolało ladujac na hamulcu. Raczej trzeba gazu dodac zeby zlapac przyczepnosc takie jest moje zdanie ale moze jakis doswiadczony kolega ci powie wiecej na ten temat :)

Zadam takie pytanie czy wazne jest czym skaczesz? Ja mam honde cr 125 97 rok jest na stalowej ramie czy mozna troche polatac? Czy nie ryzykowac nie mowie o duzych skocznich :) Jakie mam moim motorkiem mozliwosci pomoze ktos?

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: grayfox » śr, 13 maja 2009, 17:06

Hej!

Przecież w 97 roku też się ścigali :) i gwarantuje ci że nikt nie myślał o tym że stalową ramę :) Popatrz na stare filmy gdzieś goście na CZ skakali nie mniejsze hopy niż mamy dzisiaj i jakoś nic sie nie działo :)

KrisCross
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 10:35
Motocykl: honda cr 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: KrisCross » czw, 14 maja 2009, 08:36

no w sumie tak nawet o tym nie pomyslalem ale super ze mi o tym powiedziales wielkie dzieki teraz bede tylko cwiczyl:) a teraz pooprostu jest tylko latwiej bo motor jest lzejszy tylko o ile wie ktos?? rama stalowa a rama aluminiowa w hondzie jaka jest roznica wagowa??

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: ecik » czw, 14 maja 2009, 13:23

KrisCross pisze:no w sumie tak nawet o tym nie pomyslalem ale super ze mi o tym powiedziales wielkie dzieki teraz bede tylko cwiczyl:) a teraz pooprostu jest tylko latwiej bo motor jest lzejszy tylko o ile wie ktos?? rama stalowa a rama aluminiowa w hondzie jaka jest roznica wagowa??
Pewnie niewielka. Może z 0,5kg? ale to już chyba max.
Pamiętaj, że żeby rama alu miała taką samą wytrzymałość jak stalowa to musi być więcej materiału.

milek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: czw, 23 kwie 2009, 20:00
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zach-pom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: milek » czw, 14 maja 2009, 14:57

Pamiętaj o tym, że oni skakali dajmy na to 10 lat temu na maszynach, które były świeżej daty czyli miały np. po 2-3 lata, a teraz ty skaczesz na 20 latku a nie 2 latku, więc różnica jest :roll:
SUZUKI - Way of Life!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”