Kopcenie Yamaha YZ 125 - jaka przyczyna?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
tumta
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 14 maja 2006, 21:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: czestochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kopcenie Yamaha YZ 125 - jaka przyczyna?

Post autor: tumta » wt, 30 maja 2006, 21:08

witam, mam problem moja jamaha zbyt mocno kopci do tego stopnia ze po ostatniej jezdzie bluza na plecach cała w oleju zaznaczam ze olej w skrzyni jest i go nie ubywa mieszanke robie najpierw 1:25 a teraz 1:35 moze to i zbyt duzo ale znam takich co leja cały czas 1:25 i kopci im mniej niz u mnie gaznika jeszcze nie sprawdzałem ale czy to moze byc wina gaznika? spalanie mam poruwnywalne jak znajomi w 125 wiadomo zalezy od jazdy,moto kupiłem miesiac temu i nie wiem co w nim siedzi przyznaje ze nie zajzałem do tłoka czy moze to miec cos wspulnego? leje motula 800 pozdrawiam tumta.

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 30 maja 2006, 21:17

1:25 to chyba w wsce na docieraniu :lol:
1:42 taka powinienes miec miszanke , wtedy nie powinien tak kopcic
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

4titu'd
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z nienacka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: 4titu'd » wt, 30 maja 2006, 21:56

mojej jadzi leje 1:40 (CASTROL R2) i z wydechu sie nie dymi, a swieca wyglada ok, natomiast brat do tego samego sprzetu leje 1:30(MOTUL 800) i jak widze go na torze, to mu czasem lekko przykapca. Ktora proporcja jest lepsza? wydaje mi sie ze moja, choc dokladnie bede mogl powiedziec gdy zrzuce tlok, jak narazie po okolo 15 godzinach moto chodzi bez zarzutu, wiec wydaje mi sie ze 1:40 wystarczy. 1:25 to stanowczo za duzo, ksiazka serwisowa kaze lac 1:30 ale to i tak chyba kierowane jest dla jakiegos pro zawodnika. Wszystko zalezy ile dajesz gazu, jesli srednio to 1:40 powinno wystarczyc. pamietaj, ze za zaduzo oleju w paliwie to tak samo zle jak za malo.

zastanawia mnie czy przy takiej proporcji 1:25 moze motor kopcic do tego stopnia zeby wszystko bylo oplute olejem. prawdopodobne, ze poszedl ci zimering, a czy ubywa ci oleju w skrzyni to raczej na oko nie zobaczysz. Tlok tutaj nie ma wpylwu, gaznik raczej tez nie.

Autor tematu
tumta
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 14 maja 2006, 21:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: czestochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: tumta » czw, 1 cze 2006, 23:07

panowie macie racie nalałem 1;40 i problem dymienia sie skonczył ale czy to dobra mieszanka? pytałem w serwisie muwili 1:30 znajomi muwia1:25 z wiekszym doswiadczeniem niz moje i tak naprawde zgupiałem mysle ze bede lał 1:35 i pujde na kompromis.pozdrawiam tumta.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pt, 2 cze 2006, 12:12

A ci znajomi z większym doświadczeniem to je zdobywali tylko na WSKach czy jak?
Nawet do CZ cross zalecano mieszankę na BelRayu 1:40, a 1:20 na gorszej jakości oleju! Do KTMa EXC 250 producent zaleca mieszankę 1:60 - nie pomyliem się, 1:60. Tyle że dobrego fullsyntetyka - jak znam zycie to chodzi im o Motorexa :D
Poza tym jeśli więcej oleju to wcale nie jest lepiej dla silnika. Bo nadmiar oleju nie jest spalany, osadza się na tłoku powodując gorsze odprowadzanie ciepła.
Zrób 1:40, pojeździj z godzinkę, żeby świeca miała okazję się dobrze nagrzać, wypalić, wykręć i zobacz, jak wygląda. Ma być koloru brązowego do jasnobrązowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”