Liczenie moto godzin po ilości zużytego oleju - opinie?
-
Autor tematuPomyk
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 631
- Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Liczenie moto godzin po ilości zużytego oleju - opinie?
Witam
Z dużą grupą ludzi się spotkałem że robi tak : jak przejeździ mieszając 10l oleju z benzyną to wtedy tłok wymienia,chodzi o to że jak mu się skończy 10l oleju to wymienia tłok.Co o tym myślicie??Aha i jeszcze zależy jaka mieszanka czy 1:40 ,1:50.Chodzi o crossówke typu CR,YZ,RM 125CCM.
PS.Może błachy temat ale jestem bardzo ciekaw tego.
Dzięki wielkie za jakiekolwiek odpowiedźi.Pozdrawiam.
Z dużą grupą ludzi się spotkałem że robi tak : jak przejeździ mieszając 10l oleju z benzyną to wtedy tłok wymienia,chodzi o to że jak mu się skończy 10l oleju to wymienia tłok.Co o tym myślicie??Aha i jeszcze zależy jaka mieszanka czy 1:40 ,1:50.Chodzi o crossówke typu CR,YZ,RM 125CCM.
PS.Może błachy temat ale jestem bardzo ciekaw tego.
Dzięki wielkie za jakiekolwiek odpowiedźi.Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Podobny, o ile nie identyczy temat już jest. Tu proszę szukać informacji: http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic.php?t=265
Nikasil.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Liczniki motogodzin faktycznie niewskazują przepracowanej motogodziny ale jedynie czas pracy silnika. 1 motogodzina jest wtedy gdy silnik pracuje przez okres jednej godziny pełną parą. Więc jeśli jeździsz przez 2 godziny na pół gwizdka to praktycznie silnik przepracował 1 motogodzine etc. Dlatego pomysł ze spalaniem wcale nieuważam za zły tylko trzeba obliczyć sobie odpowiednie ilości, ponieważ wiadomo jak jedziesz lajtowo spalisz 7 litrów i silnik będzie pracował z takim obciążeniem jak 0,5 motogodziny. Jak Cię "skurcz łapie w rękę" to spalenie 14 litrów w tym samym czasie jazdy co 7 litrów równa się powiedzmy 1 motogodzina. Trzeba sobie to mniej więcej obliczyć dla swojej maszyny, warunków w jakich się jeździ. Dlatego tłok wymieniamy zawsze co ok. 15 motogodzin, ale nie godzin jazdy, bo to byłaby paranoja. Ponieważ 15 motogodzin można uzyskać jeżdżąc "lajtowo" przez 30 godzin czasowych jazdy.[/b]
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
A w sumie to tak 20 baków tj. 160 litrów paliwa z mieszanka. Setka jak na moje oko spala 5l/h. Wiec mysle ze 20 baków paliwa wyjezdzic i zmienic tłok . Wkrecasz maszynie wiecej to szybciej wyjezdzisz te 20 zbiorników, a jezeli sobie lajtowo jezdzisz to wolniej . Do setki wchodzi 8 L paliwa, jak mieszasz 1:30 to na 5L paliwka wynosi 160 L benzynki :]
Taka oto wypowiedz z mojej strony
Taka oto wypowiedz z mojej strony
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mario dobrze mówi. Jeżdżąc z prędkością 50km/h na 6 biegu to nigdy się tego tłoka nie zużyje. Te godziny trzeba liczyć pod maksymalnym obciążeniem. Mi też się wydaje ten sposób liczenia niezły.
Mi CZ 380 pewnie koło 5 litrów na godzinę pali. Znajomy wspominał że dochodził takim motorem do spalania rzędu naście litrów. Wiadomo czyj tłok byłby bardziej zużyty po określonej liczbie godzin zegarowych. Jego godzina jazdy to pewnie prawie 3 moje.
Mi CZ 380 pewnie koło 5 litrów na godzinę pali. Znajomy wspominał że dochodził takim motorem do spalania rzędu naście litrów. Wiadomo czyj tłok byłby bardziej zużyty po określonej liczbie godzin zegarowych. Jego godzina jazdy to pewnie prawie 3 moje.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej