Liczenie moto godzin po ilości zużytego oleju - opinie?

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Liczenie moto godzin po ilości zużytego oleju - opinie?

Post autor: Pomyk » pn, 29 maja 2006, 16:07

Witam

Z dużą grupą ludzi się spotkałem że robi tak : jak przejeździ mieszając 10l oleju z benzyną to wtedy tłok wymienia,chodzi o to że jak mu się skończy 10l oleju to wymienia tłok.Co o tym myślicie??Aha i jeszcze zależy jaka mieszanka czy 1:40 ,1:50.Chodzi o crossówke typu CR,YZ,RM 125CCM.

PS.Może błachy temat ale jestem bardzo ciekaw tego.

Dzięki wielkie za jakiekolwiek odpowiedźi.Pozdrawiam.

Baryła
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 24 kwie 2006, 16:18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Baryła » pn, 29 maja 2006, 16:13

Witam. Mi sie wydaje ze to sie powinno przeliczac na motogodziny a nie na litry zuzytego oleju, i zalezy to od stylu jazdy czy ktos jezdzi agresywnie czy spokojnie :roll:

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 29 maja 2006, 20:45

Dziwny sposób i bardzo mało obiektywnie oceniajacy stan złużycia, odradzam. Lepiej sie trzymac starych prostych zasad, które sa pewne.

p.s. zmień nazwe tematu bo jest nie czytelny i nie oddaje tego co zawiera topic -> REGULAMIN
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » wt, 30 maja 2006, 22:06

Podobny, o ile nie identyczy temat już jest. Tu proszę szukać informacji: http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic.php?t=265
Nikasil.pl

4titu'd
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z nienacka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: 4titu'd » wt, 30 maja 2006, 22:23

10 litrow oleju przy mieszance 1:50 to jest 500 litrow paliwa, mi motor pali okolo 5litrow na godzine, z tego wynika ze wymianiaja tlok po 100 godzinach!? co jest nie realne.. Takim sposobem liczenia, ja tlok wymieniam po 2-3 litrach oleju do mieszanki w proporcji 1:40.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » czw, 1 cze 2006, 13:46

Ja wymieniam co 5L oleju tj. 20 bakow z mieszanka 1:30

Mam zamiar w niedalekiej przyszlosci sobie kupic licznik motogodzin i bede mial juz luz :P

mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » czw, 1 cze 2006, 14:29

Liczniki motogodzin faktycznie niewskazują przepracowanej motogodziny ale jedynie czas pracy silnika. 1 motogodzina jest wtedy gdy silnik pracuje przez okres jednej godziny pełną parą. Więc jeśli jeździsz przez 2 godziny na pół gwizdka to praktycznie silnik przepracował 1 motogodzine etc. Dlatego pomysł ze spalaniem wcale nieuważam za zły tylko trzeba obliczyć sobie odpowiednie ilości, ponieważ wiadomo jak jedziesz lajtowo spalisz 7 litrów i silnik będzie pracował z takim obciążeniem jak 0,5 motogodziny. Jak Cię "skurcz łapie w rękę" to spalenie 14 litrów w tym samym czasie jazdy co 7 litrów równa się powiedzmy 1 motogodzina. Trzeba sobie to mniej więcej obliczyć dla swojej maszyny, warunków w jakich się jeździ. Dlatego tłok wymieniamy zawsze co ok. 15 motogodzin, ale nie godzin jazdy, bo to byłaby paranoja. Ponieważ 15 motogodzin można uzyskać jeżdżąc "lajtowo" przez 30 godzin czasowych jazdy.[/b]

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » czw, 1 cze 2006, 17:28

Dziwny sposób dla mnie... A Ty Mario fajną masz w sumie teorię :P być może jest prawdziwa.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » czw, 1 cze 2006, 18:25

A w sumie to tak 20 baków tj. 160 litrów paliwa z mieszanka. Setka jak na moje oko spala 5l/h. Wiec mysle ze 20 baków paliwa wyjezdzic i zmienic tłok :). Wkrecasz maszynie wiecej to szybciej wyjezdzisz te 20 zbiorników, a jezeli sobie lajtowo jezdzisz to wolniej :). Do setki wchodzi 8 L paliwa, jak mieszasz 1:30 to na 5L paliwka wynosi 160 L benzynki :]
Taka oto wypowiedz z mojej strony :)

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » czw, 1 cze 2006, 18:45

Co 15 motogodzin to chyba w 80 sie tłok wymienia i to jak ktoś nieźle kręci. Jeżeli miałbym w 125 co 15 motogodzin kupować tłok to bym sprzedał motocykl bo bym na niego nie zarobił roznosząc te cholerne gazety za psi grosz.
but only the devil responded cause god wasn't there...

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pt, 2 cze 2006, 12:10

A kto wymienia co 15 motogodzin tłok ja ? 20 baków tj 30 godzin


160 L paliwa tj. 20 zbiorników poniewaz setka ma zbiornik 8 L.

Wiec 20x8 = 160
5L/h - spalanie
5l/h x 30godz = 160 L spalonego paliwa dobrze mowie ?:)

Czyli z tego wychodzi ze na 5L oleju wymieniasz tłok stosując mieszanke 1:30

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » pt, 2 cze 2006, 15:27

Mario dobrze mówi. Jeżdżąc z prędkością 50km/h na 6 biegu to nigdy się tego tłoka nie zużyje. Te godziny trzeba liczyć pod maksymalnym obciążeniem. Mi też się wydaje ten sposób liczenia niezły.
Mi CZ 380 pewnie koło 5 litrów na godzinę pali. Znajomy wspominał że dochodził takim motorem do spalania rzędu naście litrów. Wiadomo czyj tłok byłby bardziej zużyty po określonej liczbie godzin zegarowych. Jego godzina jazdy to pewnie prawie 3 moje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”