101 wskazówek od profsionalistów

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 15 maja 2006, 07:40

Jak pamiętam tą robotę odwalił kiedyś Mario =D>

mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » pn, 15 maja 2006, 14:40

No tak to moje 8) Tłumaczenie może niezbyt dokładne, ze względu na słaby angielski, brak czasu i kupę materiału, ale jak ktoś przeczyta i się dobrze zastanowi to wszystko zrozumie :lol:

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pn, 15 maja 2006, 20:12

mario świetna robota. =D>
Już to kiedyś czytałem i mam gdzies nawet zapisane na dysku ale fajnie, że kolega maradis to przypomniał. :)
Chociaż rzeczywiście sa pewne błędy np w 100 chodzi o opóźnianie hamowania a nie jego przyspieszanie ale można większość skminić.

Czy ktoś lepiej odemnie oblatany w anglijskim może mi przetłumaczyć dokładnie:
65. BRAKING ON JUMP FACES

A jakie znacie jeszcze sposoby na lot szybszy i niższy zamiast szybowania w obłokach :?:


.

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 762
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Martin KTM » wt, 25 lip 2006, 15:02

Świetna robota! Przydało mi sie to. Dzięki :D

razz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pn, 30 kwie 2007, 17:09
Motocykl: CR 125 R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sporniak ( ~ Lublin)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: razz » pn, 13 sie 2007, 20:55

maradis pisze:41. BURN RUBBER
"I know tires are expensive, but if you really want to get a good start on a concrete starting pad, you should hold your front brake, put your bike in first gear and do a five to 10 second burn out about 30 second before the gate drops." - Nathan Ramsey

Wiadomo, opony są drogie, ale jeśli chcesz mieć naprawdę dobry start, powinieneś przytrzymać przedni hamulec, włączyć pierwszy bieg i przez pięć do dziesięciu sekund rozgrzać oponę na 30 sekund przed opuszczeniem bramki.
Grzanie opon jest dobre w F1, ale czy w motocrossie to coś daje? Ktoś tak robi?



SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pn, 13 sie 2007, 21:31

W PL nie bo nie ma betonowych startów!

pozdr.
RS SERWIS

ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » wt, 14 sie 2007, 09:10

Pkt. 34 : "Na odcinkach z głębokimi koleinami wchodzącymi w zakręt upewnij się, że twój motocykl jest idealnie prosto zbliżając się do koleiny. Nie możesz spodziewać się że przejedziesz przez nie gładko jeśli twoje przednie koło jest w jednej koleinie a tylne w innej lub ślizga się gdzieś na górze pomiędzy nimi.
Odciąż przednie koło, dodaj gazu i patrz w kierunku końca koleiny, gdzie chciałbyś się znaleźć. "

W sytuacji wjazdu w głębokie koleiny wchodzące w zakręt, nie radzę odciążać przednie koło, dając jednocześnie gaz, gdyż grozi to wysunięciem się przedniego koła z koleiny, skantowaniem i w następstwie upadkiem
lub w najlepszym razie grzebaniem się po koleinach w zakręcie.

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » wt, 14 sie 2007, 09:42

ANDRZEJ/S pisze:Pkt. 34 : "Na odcinkach z głębokimi koleinami wchodzącymi w zakręt upewnij się, że twój motocykl jest idealnie prosto zbliżając się do koleiny. Nie możesz spodziewać się że przejedziesz przez nie gładko jeśli twoje przednie koło jest w jednej koleinie a tylne w innej lub ślizga się gdzieś na górze pomiędzy nimi.
Odciąż przednie koło, dodaj gazu i patrz w kierunku końca koleiny, gdzie chciałbyś się znaleźć. "

W sytuacji wjazdu w głębokie koleiny wchodzące w zakręt, nie radzę odciążać przednie koło, dając jednocześnie gaz, gdyż grozi to wysunięciem się przedniego koła z koleiny, skantowaniem i w następstwie upadkiem
lub w najlepszym razie grzebaniem się po koleinach w zakręcie.
A jeśli zawodnicy w różnych momentach walą z gazu i w koleinie robią się garby i dociążysz przednie koło to tył nie znajdzie przyczepności i zacznie buksować i podbijać tylnie koło. Dlatego uważam że PKT.34 jest dobrze napisany.
KTM 125SX '10 :]

ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » wt, 14 sie 2007, 19:03

Żeby nie przedłużać zbędnej polemiki i w odpowiedzi na uwagę zawodnika " Sierot " . Uważam, że rady przetłumaczone powyżej są słuszne, jak również moja uwaga, którą podtrzymuję, i Twoja " Sierot " także. Zastrzeżenie, które napisałem, miało na celu zwrócenie uwagi przede wszystkim niedoświadczonym adeptom sztuki MX, żeby dosłownie nie traktowali takich porad na podobieństwo książki kucharskiej.
Ponieważ motocross jest dyscypliną bardzo uniwersalną, dlatego to samo jest wymagane od zawodników i tyczy się również techniki jazdy.
Praktycznie na temat każdego elementu techniki jazdy MX, można by było napisać książkę, która nigdy nie będzie skończona.
Jest to materia, która cały czas ewuoluje-zmienia się. Jak dodamy do tego zmienne warunki atmosferyczne, rózne podłoża i kształty przeszkód
to wychodzi nam wiele wariantów możliwości przejechania tego samego elementu.
Dla " Sierot" dodam - niezrozumiałeś, że chodziło mi o moment wejścia w koleinę. W podstawowym wariancie szkolenia zalecam dojście - wejście
w koleiny, w pozycji stojącej, lekko wysuniętej do przodu dla zwiększenia sterowności - precyzji wjazdu w koleinę. Później następują warianty przejazdu koleiny, np na stojąco, siedząco ,itd.
W tej sytuacji co opisałem wjazd w koleinę będąc odchylonym do tyłu w pozycji stojącej i dodanie mocno gazu skończy się tym przed czym przestrzegałem . Jeżeli nie wierzysz to spróbuj.
Pozdrawiam.

krisso76
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 22:22
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: krisso76 » wt, 21 sie 2007, 22:32

mario77 pisze:No tak to moje 8) Tłumaczenie może niezbyt dokładne, ze względu na słaby angielski, brak czasu i kupę materiału, ale jak ktoś przeczyta i się dobrze zastanowi to wszystko zrozumie :lol:
super robota i dobra lektura.... troche czasu trzeba bedzie poswiecic zwłaszcza jak sie jest samoukiem i nie ma sie trenera... :)
pzdr

Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » pt, 14 wrz 2007, 19:53

to samo tlumaczenie i inne art o technice znajdziecie tutaj:
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=75

warto poczytac bo w innych tez jest zuzo dobrych rad, no i trzeba ćwiczyć i ćwiczyć i jak sie jeździ to pamiętac o wskazówkach tak aby stały sie nawykiem.
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”