Poważny tunning Derbi Senda 50 - porady proszę?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
daminmx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: śr, 14 gru 2005, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Poważny tunning Derbi Senda 50 - porady proszę?

Post autor: daminmx » śr, 19 kwie 2006, 23:01

Witam! Wiem, że forum dotyczy poważniejszych motocykli ale jednak zadan to pytanie do Was jako fachowców w dziedzinie. Tak jak wyżej zastanawiam się nad zmianami w moim motorze- Derbi Sendzie `04 (3 tys przebiegu). Chcę zapytać co warto wymienić w moto o tej pojemności i na co dokładnie. Zaznaczam, że używam moto do jazdy enduro i na szosie (w czasie dojazdów do lasu :D ). Senda jest już nieco odblokowana ma moc 10 km z tego co wiem można z niej zrobić ok. 18-20 konną furę. Dlatego pytam co trzeba wymienić. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi!

kristirx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Poważny tunning Derbi Senda 50 - porady proszę?

Post autor: kristirx » czw, 20 kwie 2006, 06:49

daminmx pisze:Witam! Wiem, że forum dotyczy poważniejszych motocykli ale jednak zadan to pytanie do Was jako fachowców w dziedzinie. Tak jak wyżej zastanawiam się nad zmianami w moim motorze- Derbi Sendzie `04 (3 tys przebiegu). Chcę zapytać co warto wymienić w moto o tej pojemności i na co dokładnie. Zaznaczam, że używam moto do jazdy enduro i na szosie (w czasie dojazdów do lasu :D ). Senda jest już nieco odblokowana ma moc 10 km z tego co wiem można z niej zrobić ok. 18-20 konną furę. Dlatego pytam co trzeba wymienić. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi!
Musisz zmienić: Cylinder z tłokiem na np 80, gaźnik (najlepiej 19 lub 21 mm), kruciec, dobrze byłoby wypruć dyfuzor i założyć przelotową końcówkę. Szczerze mówiąc robiłem podobne zabiegi w RX 50, dało to spore efekty, ale koszt jest dość duży.
Pozdro
Yamaha od lat :-)

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 20 kwie 2006, 08:34

Ja bym radził kupić kit tuningowy np. polinni 80ccm i to tego gaźniczek 21mm.Tyle, że to kosztuje, nie ma nic za darmo... Jeżeli niemasz to czarne felgi - super sprawa.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 20 kwie 2006, 17:13

Moze polerka kanałow, denka tłoka, korby, zebrac troche materialu ze spodu tloka (ale tylko troszke) glowicy sie pewnie nie planuje (to nie te sprzety) i zobacz na forum bo sa porady w temacie cos ala wiecej mocy w husqvarnie te610 czy jakos tak ;)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 20 kwie 2006, 19:53

Wydech, obniż o 1 mm głowicę, gaźnik Delorto (czy jak to tam się pisze), dorób dobre dojście powietrza (to jest podstawa), zębatki. Ogólnie zestroić trzeba motor. Ja Ci powiem, nie baw się w to, bo derbik to nie motor na wyczyn, sprzedaj to i kup coś konkretnego. Na to szkoda prądu i kasy.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 20 kwie 2006, 20:14

MXrool pisze: Ja Ci powiem, nie baw się w to, bo derbik to nie motor na wyczyn, sprzedaj to i kup coś konkretnego. Na to szkoda prądu i kasy.

Mxrool ma racje. Ja już troche prędzej tak zrobiłem. Sprzedałem moją DT50 troche kasy dorzuciłem(rodzina) i wrażenia o wiele lepsze. Więcej adrenaliny, a jak chcesz zaszpanować to porządym crossikiem z odrobiną umiejętności zadziwisz sam siebie.

Autor tematu
daminmx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: śr, 14 gru 2005, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: daminmx » czw, 20 kwie 2006, 21:59

Tutaj chodzi raczej o takie dorbnie ruszenie go bo strasznie opornie idze nawet po oblokowanie może jakies 18 koni po tuningu.
Ostatnio zmieniony czw, 20 kwie 2006, 22:30 przez daminmx, łącznie zmieniany 1 raz.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 20 kwie 2006, 22:10

18 koni.... ha ha ha nie rozsmieszaj czlowieku jak ma niecale 10 to dobrze bedzie... RMX mojego brata ma 10 a gwintuje sie nieziemsko wszyscy mi wmawiaja ze to nie 50 bo tak sie kreci a co dopiero jakbys mial 18 koni w 50 a opornie moze chodzic bo jush pora na wymiane tloka i szlifa albo jakies regulacje czyszcenie zauwazylem ze w takich malych gownach jak 50 nie wyczyszczony filtr powietrza po tygodniu i moto jush inaczej chodzi... wiec moze poczysc wszystko przeczysc gaznika a jak nie to kup sobie kit powiekszajacy pojemnosc i tlumik sportowy i gaznik to wtedy bedziesz mial z 15 koni jak dobrze pojdzie ale to tak na "oko" sie nie powie bvo to trzeba na hamowni sprawdzic
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 23 kwie 2006, 19:39

Dokładnie jak ISBI mówi. Zrób filtr, dopasuj dysze (jak jest zła to moto sie nie zbiera), wymień tłoka, sprawdź uszczelki na wydechu.. Weź zrób podstawy, bo wydasz kashe na tuning i nic to nie da. Wymieniasz dysze, filtryi całą podstawę? Ja dysze u siebie w 50-tce za starych czasów to codziennie zmieniałem, by fura jako tako szła. 18 KM to ma HMmoto tuningowany jeszcze we Włoszech, taki motor kosztuje 27 tys.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

TAJMORSOCHO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 26 cze 2006, 08:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: TAJMORSOCHO » pn, 26 cze 2006, 08:54

NAJWIECEJ DAJE WYDECH SPORTOWY CENA OK.650-1500ZŁ CYLINDER ITP. JAK CHCESZ WYMIENIC TO JUZ NA JAKIS DOBRY POLINI FOR RACE CENA. 1500ZŁ I GAZNIK DELLRTO 21MM CENA 350ZL..;) A JESZCE OBNIZANIE GŁOWICY TO WARTO SIE ZASTANOWIC BO PO TYM ZABIEGU JEST MNIEJSZA ZYWOTNOSC SILNIKA ALE NAPRWDE DUZO DAJE..;) POLEROWANIE KANAŁOW DOLOTOWYCH PODBNO DUZO NIE DAJE ALE COS DAJE CENA OK.150ZŁ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”