KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

sxf

Post autor: Masto » czw, 28 gru 2006, 10:25

Ja jeżdzę na sxf 2,5 od sierpnia. Przejechałem 2 el. MP enduro, kilka crosscountry, i kilka innych małych imprez. Miałem tylko jedną awarię, (pęknięte łożysko zmieniacza biegów), ostatnio wymieniłem tłok ( w ostatniej chwili).zawory i wszystko inne jest ok. Zmieniłem zębatki na 14/50. Podsumowując mogę powiedzieć, że motor jest 5/6,mocny, zwrotny,lekki, ale najgorszą rzeczą jest odpalanie go, jak był nowy było ok. ale od jakiegoś czasu porażka. Macie jakiś pomysł co to może być?

Wcześnie jezdziłem na 450 tkach i w utrzymaniu przez pół sezonu wychodzi podobnie, ale pewnie po dwóch sezonach w ćwiartke trzeba zainwestować dużo więcej.
Ps. Jak moglibyście wrzucić jakąś fotkę tego adaptera to będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony czw, 24 sty 2008, 15:09 przez Masto, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 28 gru 2006, 10:43

No SX-F ma krótkie biegi jak na Enduro, bo jak latam z rodzinką po okolicy to mnie prawie siora piędziesiątką bierze na szutrze. Ale to jest kwestja zębatek, no ale traci się na przyśpieszeniu rzecz jasna.

Odpalanie też przerabiałem w tym motorze. Motor nie pali gdy: (są 3 takie główne punkty)

- źle wyregulowany gaźnik, SX-F jest bardzo czuły na to
- nie poprawnie złożony rozrząd (przestawiony o jeden ząbek), łatwo to przeoczyć, bo się przestawia podczas wkręcania napinacza rozrządu i wtedy na ciepłym nie zapali i kopajka jest trochę miększa. Mnie się to dwa razy zdarzyło, zupełnie nie świadomie.
- trzecią przyczyną może być wylatany tłok, u mnie po 50mh już jest dead i przepala olej, to też nie pali.

Fotke adaptera Ci wrzuce, taką na motorze tylko bo mam już ją wklejoną w bak.

DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Masto » czw, 28 gru 2006, 12:06

Dzięki MXrool!

Z tych trzech możliwości pozostaje chyba tylko gaźnik, tłok jest nowy, rozrząd napewno tak samo założyłem jak był, a wcześniej qurak mi wkręcał napinacz to chyba dobrze zrobił? Chociaż czasami mam wrażenie jakby kopniak był miększy, ale nie zawsze, czasami pali od pierwszego.

Po ilu godzinach regulowałeś zawory? Bo ja przelatałem ok. 70h i są jeszcze w normie.

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 31 gru 2006, 16:33

No ja sprawdzam tak co 30 mh, bo to zajmuje 2 minuty, a płytki wymieniam co 50mh.

Teraz po 100mh wymieniam korbowód, tłoka kolejnego, sprężynki zaworowe, uszczelniacze zaworów, podkładki sprężynek, łańcuch rozrządu, ślizgi rozrządu, łożyska na wałkach rozrządu i łożyska w silniku. I będzie cacy. Sprawdź rozrząd też, bo Qrak nie raz jak na szybko składa to można się pomylić. To Ci zajmie 5 minut. Ustaw tłok u góry i znaki na wałkach powinny być w poziomie do siebie skierowane w jednej lini.

No jak rozrząd jest źle wyregulowany to palił z pierwszego na zimno, a na po glebie lub po zduszeniu ni ch*ja nie zapali.

A jak źle był wyregulowany to czka, muli go itd. i m.in. też słabo pali. Mnie zapala z pierwszego kopa zawsze.

Tu znalazłem coś ciekawego odnośnie korka

Koszt 6 zł

http://www.ktm-parts.com/Merchant2/merc ... de=NEWPROD
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

bamboMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 19:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: bamboMX » czw, 24 sty 2008, 13:51

Witam wszystkich ! Jestem na etapie kupna motocyla i myśle o KTM sxf 250 2007 .
Prosze o opinie o tym motorQ jak sie nim jeździ , jakie ma wady , jakie są jego koszty utrzymania ( ceny części zamiennych i ich dostępność ) i jak często trzeba wymieniać podzespoły żeby pracował ja trzeba .
Co wogóle myślicie o tej maszynie ? Jest ona warta uwagi czy może skierować się w srtone dwusówa np. sx 125 bądź sx 144 ?
Dzięki za pomoc i wszystkie opinie . :)

Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: Masto » czw, 24 sty 2008, 15:10

Czytaj dokładnie bo temat jest wyczerpany na maxa :axe: - motor jest ok.

wiras
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: sob, 23 lut 2008, 12:06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: wiras » pn, 21 kwie 2008, 10:40

Jak wszystko dobrze pojdzie to do 1,5miesiaca bede mial nowiutkiego sxfa 250 z 2007r. za 5600$ plus wiadomo oplaty. Powiedzcie tylko ile kosztują te rzeczy ktore najszybciej trzeba wymieniac?

maros91
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 220
Rejestracja: ndz, 11 cze 2006, 13:16
Motocykl: YZ250F'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ/Waksmund
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: maros91 » pn, 21 kwie 2008, 11:13

napinacz cena do 200zł

robertm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 8 maja 2008, 16:44
Motocykl: sxf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: robertm » pn, 15 wrz 2008, 18:38

Witam, mam problem, poszukuję tzw"kopniaka" do sxfa, potrzebuje zamiennik bo oryginal 320 zl, a podejrzewam ze znajdę duzo taniej, przeleciałem jednak cały internet i nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Pilne

mec
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 64
Rejestracja: pt, 28 wrz 2007, 21:39
Motocykl: ktm 300 EXC
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: mec » ndz, 14 gru 2008, 09:30

Co do 250 SXF mogę powiedzieć tyle ze ogółem siadają w nim sprężyny zaworowe dość często mój znajomy z czech, który jeździ od ponad 15 lat w enduro pozwiedzał mi, że lepiej jest wstawić sprężyny zaworowe od 250 EXC-F są mocniejsze i przejedzie na tych sprężynach ok. 100mh na oryginalnych ok. 60mh koszt jednej sprężyny ok. 150zł

predator
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
Motocykl: KTM SXF 250 '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: predator » ndz, 14 gru 2008, 10:53

robertm pisze:Witam, mam problem, poszukuję tzw"kopniaka" do sxfa, potrzebuje zamiennik bo oryginal 320 zl, a podejrzewam ze znajdę duzo taniej, przeleciałem jednak cały internet i nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Pilne
Też szualem takiego kopka. W stanach to też jest drogi badziew. Kosztuje ok 190zl. Jeśli bys chcial to mozna sie zlozyc we dwoch i zamowic :)

Pozdro
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06

robertm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 8 maja 2008, 16:44
Motocykl: sxf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

Post autor: robertm » sob, 27 gru 2008, 15:04

Kopanik zamowiłem u aunera, zapłaciłem 300 zł i miałem w tydzień czasu. Chcesz mieć szybko trzeba płacić. niestety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”