Tuningowane układy wydechowe
-
Autor tematuKaze
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Tuningowane układy wydechowe
Jakie słyszeliście?? Jak brzmiały? Ja słyszałem Akrapovic'a w jakiejś 250 4T i dzwięk potężny . Obiecałem sobie wtedy że do swojej maszyny kupie taki sam . I czy w tak mocnych motocyklach zmiana układu wydechowego daje chociaż 2 KM?
but only the devil responded cause god wasn't there...
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja słyszałem już dużo wydechów. Osobiście mam Arrowa, dźwięk potężny. Wydech to, że jest głośniejszy lub ma inny bass to nie ma znaczenia. Głównie poprawia on charakterystykę silnika np. dół lub zachowanie się na wysokich obrotach. Każdy wydech inaczej działa. Czyli zmienia charakter jak już pisałem, dodaje trochę mocy (więcej niż 2 KM), i tytanowe są o 30% lżejsze.
Ja osobiście wymażyłem sobie Akrapovica tytanowego lub FMFa tytanowego z MegaBombą.
Ja osobiście wymażyłem sobie Akrapovica tytanowego lub FMFa tytanowego z MegaBombą.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zmiana układu wydechowego - całego układu, nie samej końcówki, daje przede wszytkim poprawę charakterystyki silnika, czyli mocniejszy średni i górny zakres obrotów. Choć to też zależy od konkretnego wydechu, co producent chciał osiągnąć.
Do zmienionego układu wydechowego MUSI być zestrojony gaźnik, wymienione dysze na większe. Swobodny wylot spalin powoduje, że mieszanka paliwo-powietrze musi być bogatsza, aby nie zatrzeć silnika.
Ale jeśli ktoś myśli, że jak zmieni wydech w YZF z seryjego na akcesoryjny to będzie miał rakietę, to sie myli. Dysze, Panie i Panowie to podstawa. Strojenie gaźnika na zmiany pogody, na wysokość nad poziomem morza, a juz w szczególności na pory roku.
I przede wszystkim 2suw jest pod tym względem wymagający, choć 4suwom też sie należy.
MXrool, Leon na pewno ci o tym nie raz mówił, nie?
Ja uważam, że dla amatorskiej jazdy seryjne wydechy są jak najbardziej ok (chyba że zmiana wydechu w endurce, żeby odciążyć moto), bo i tak nie jeździ się pełną manetą i 5 KM więcej czy mniej przy seryjnych 40 nie ma znaczenia.
P. S. Choć przyznaję, że dźwięk z fajnego tłumika jest...hmmm...seksowny, i dla samego dźwięku tez coś można zrobić.
Do zmienionego układu wydechowego MUSI być zestrojony gaźnik, wymienione dysze na większe. Swobodny wylot spalin powoduje, że mieszanka paliwo-powietrze musi być bogatsza, aby nie zatrzeć silnika.
Ale jeśli ktoś myśli, że jak zmieni wydech w YZF z seryjego na akcesoryjny to będzie miał rakietę, to sie myli. Dysze, Panie i Panowie to podstawa. Strojenie gaźnika na zmiany pogody, na wysokość nad poziomem morza, a juz w szczególności na pory roku.
I przede wszystkim 2suw jest pod tym względem wymagający, choć 4suwom też sie należy.
MXrool, Leon na pewno ci o tym nie raz mówił, nie?
Ja uważam, że dla amatorskiej jazdy seryjne wydechy są jak najbardziej ok (chyba że zmiana wydechu w endurce, żeby odciążyć moto), bo i tak nie jeździ się pełną manetą i 5 KM więcej czy mniej przy seryjnych 40 nie ma znaczenia.
P. S. Choć przyznaję, że dźwięk z fajnego tłumika jest...hmmm...seksowny, i dla samego dźwięku tez coś można zrobić.
Ostatnio zmieniony czw, 23 mar 2006, 23:19 przez BartekJ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
W poprzednim moto Yamaszce YZ 400F maiłem wydech FMF Powercore 4 i był gnój tak głośny, że nie do znieśienia na dłuższą metę.
Psy, ludzie, wszystko spieprzało po chaszczach jak jechałem.
Ale nie powiem mocy też trochę dodał no chyba, że to wrażenie dźwięk robił.
Później dałem go do zakładu żeby mi go przyciszyli, obłożyli mi w środku watą i zrobuło się trochę ciszej.
Obecna CRFa na seryjnym wydechu też może cicha nie jest ale przyjemniejsza dla ucha.
Psy, ludzie, wszystko spieprzało po chaszczach jak jechałem.
Ale nie powiem mocy też trochę dodał no chyba, że to wrażenie dźwięk robił.
Później dałem go do zakładu żeby mi go przyciszyli, obłożyli mi w środku watą i zrobuło się trochę ciszej.
Obecna CRFa na seryjnym wydechu też może cicha nie jest ale przyjemniejsza dla ucha.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jaki leon co mi mówił? Znam jednego takiego z Łodzi co coś tam sobie jeździ po swoim podwórku, ale ja się z nim nie zadaje. A o dyszach wiedziałem już dużo wcześniej i je zawsze wymieniam w zależności od temperatury. A ty kto jesteś?BartekJ pisze:MXrool, Leon na pewno ci o tym nie raz mówił, nie?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
O tym samym Leonie mówimy. Ale jak mówisz, że się z nim nie zadajesz, to nie ma co tematu drążyć. A ja jestem BartekJ, jak widać w podpisie.
MXrool, ja wiem, że ty wiesz o konieczności zmiany dysz, i pewnie jeszcze wiele osób, ale nie wszyscy przywiązują do tego wagę, a to jest istotna sprawa.
Są tabele, gdzie fabryka podaje rozmiary dysz, jakie należy stosować przy jakich warunkach pogodowych. Dodam, że dobieranie dysz ma wymierny wpływ na trwałość tłoka, cylindra, i oczywiście uzyskiwaną moc
Tu można poczytać nieco o dyszach i położeniu iglicy, i to w odniesieniu do różnych układów wydechowych.
http://crfsonly.com/phpBB2/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... ge=1&pp=10
MXrool, ja wiem, że ty wiesz o konieczności zmiany dysz, i pewnie jeszcze wiele osób, ale nie wszyscy przywiązują do tego wagę, a to jest istotna sprawa.
Są tabele, gdzie fabryka podaje rozmiary dysz, jakie należy stosować przy jakich warunkach pogodowych. Dodam, że dobieranie dysz ma wymierny wpływ na trwałość tłoka, cylindra, i oczywiście uzyskiwaną moc
Tu można poczytać nieco o dyszach i położeniu iglicy, i to w odniesieniu do różnych układów wydechowych.
http://crfsonly.com/phpBB2/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... ge=1&pp=10