Jazda na tylnym kole - wheelie

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » pt, 29 cze 2007, 17:28

Cienizna ? heh ciekawe jak Ty byś tam pojechał, napewno na pudle byś nie był.PZdr bez obrazy :)
Po pierwsze byłem tam na tych zawodach i Łukasz nie latał na gumie to raz, dwa po co mam wziąść kolegów :lol: , po trzecie po co piszesz że jechała cienizna ,jak nie wiesz kto startował z nim,jak w ogóle nie byłeś na tych zawodach . . . PZdr bez obrazy.

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pt, 29 cze 2007, 21:49

Ojjj znowu sie zaczyna. Chłopaki zbastujcie . Pomyk dla Wojtka chodziło że reszta zawodników nie dorównała poziomem Wysockiemu i temu mógł sobie pozwolić na popisówki.
Nie ma sensu sie kłócić, a Wojtek przeciez Pomyk napisał - " bez obrazy" , czyli nie chciał Cię urazić, tak to rozumiem.
pozdrawiam
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

7gsi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 7 maja 2007, 23:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: 7gsi » śr, 11 lip 2007, 13:41

wrócę nieco do tematu ;)

pierwszy mój post na tym forum związany jest z dręczącym mnie od ponad tygodnia pytaniem: dlaczego wylądowałem w gipsie od pasa do szyi ;)

było tak: jazda na gumie stojąc na podnóżkach, gładki asfalt, exc 450 na podjechanych kostkach, jazda na jednym do wykręconej do końca trójki i jak zwykle lądowanie na dwa koła.
Prawie jak zwykle, ponieważ w chwili zetknięcia przodu z asfaltem przednie koło dostało bocznego poślizgu (jakby poślizg i uciekło w lewo) i po prostu w ułamku sekundy przywaliłem porządnie prawym bokiem w asfalt, zdzierając ochraniacze przeleciałem jeszcze z 50m.

co zrobiłem źle przy lądowaniu z 1 koła?
wcześniej ani ja, ani nikt znajomy jeszcze takiej przygody nie zaliczył, przecież to się nie powinno zdarzyć...
ostatni był: KTM 450 exc... racing
jest: exc 525 :]

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 11 lip 2007, 14:03

Jeżeli np. podczas jazdy na jednym kole wcisnąłeś przedni hamulec, koło przestało się kręcić. Kiedy 'wylądowałeś' na wykręconej trójce, prędkość była spora i koło przy zetknięciu z asfaltem straciło przyczepność.

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » śr, 11 lip 2007, 16:18

Miałem jakieś 2 tyg. temu tą samą sytuację :) Tak jak mówi tomek. Przednie koło straciło przyczepność, dodatkowo możliwe że nieco odpusciłeś gaz przy lądowaniu i spadłeś zbyt agresywnie "uderzając" przednim kołem o asfalt.
Ja miałem nieco więcej szczęści i skończyło się na skręconej kostce i paru siniakach .
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

7gsi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 7 maja 2007, 23:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: 7gsi » pt, 20 lip 2007, 03:17

dzięki za pomysły ;)

faktycznie, odpuściłem gaz przy lądowaniu i mogłem nieco zbyt szybko i mocno opuścić koło.
Znalazłem jeszcze coś- zmienione dzień przed glebą nówki klocki trochę blokują swobodny obrót koła, mogło to spowodować zanik rotacji w czasie dłuższej jazdy na jednym i lądowanie już na nieobracającym się kole...

piszę to wszystko, żeby ktoś nie musiał łamać sobie kości przez taką duperelkę ;)
ostatni był: KTM 450 exc... racing
jest: exc 525 :]

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kapik69 » pt, 20 lip 2007, 14:14

MXrool pisze:Ja mam zdanie na ten temat takie:
Ja osobiście nie trenuje jazdy na gumie, bo po pierwsze szkoda mi błotnika, a po drugie na zawodach podczas wyścigu mi sie to nie przyda. Jak już to chyba jak będe jechać po nagrody to zaszpanuje przed panienkami, ale po nagrody to jeszcze daleko, wieć lepiej chyba sie skupić np. na zakrętach.
podzielam zdanie kolegi, bo najpier trzeba sie nauczyc jezdzic na dwoch kołach, a dopiero na jednym!!

Wielu widzialem takich co w parku maszyn dawali na gumie po 200m i robili stopie, ale w wyscigu bylo ich widac, ale na koncu stawki!!!
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » pt, 20 lip 2007, 14:54

kapik69 pisze:Wielu widzialem takich co w parku maszyn dawali na gumie po 200m i robili stopie, ale w wyscigu bylo ich widac, ale na koncu stawki!!!
Nie widzę w tym nic złego. No może tyle, że w parku maszyn nie należy za bardzo szaleć. Ale najwyraźniej stunt sprawia im większą przyjemność niż MX. 8)

krisso76
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 4 kwie 2007, 22:22
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: krisso76 » wt, 21 sie 2007, 22:02

mały pisze:
kapik69 pisze:Wielu widzialem takich co w parku maszyn dawali na gumie po 200m i robili stopie, ale w wyscigu bylo ich widac, ale na koncu stawki!!!
Nie widzę w tym nic złego. No może tyle, że w parku maszyn nie należy za bardzo szaleć. Ale najwyraźniej stunt sprawia im większą przyjemność niż MX. 8)

popieram ... czasami w parku za duzo tego stawiania na koło.... zdecydowanie!!!!

brudny_dzieciak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: czw, 16 sie 2007, 13:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: brudny_dzieciak » śr, 22 sie 2007, 14:32

Wyczytalem ze paru zaliczylo plecy podczas gumowania ....a od czego macie tylni hamulec ???

Teraz pytanie jak postawic moto na gume przy duzych predkosciach jest to mozliwe czy trzeba probowac np na 3 i zmieniac biegi wyzej...? dodam ze smigam 300 w 2t wiec mocy nie brakuje ale proby postawienia z 5 w terenie nie wychodza ... moze tajemnica jest ostre odchylenie sie do tylu ???
Beztroskich, drwiących, gwałtowników - takimi chce nas mies mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » śr, 22 sie 2007, 14:59

brudny_dzieciak pisze:Wyczytalem ze paru zaliczylo plecy podczas gumowania ....a od czego macie tylni hamulec ???
Tylko, że w przypadku gdy już lecisz na plecy masz paraliż ze strachu :)

Wafel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: czw, 19 lip 2007, 10:34
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Wafel » śr, 29 sie 2007, 17:25

Jezeli chcecie postawic motocykl z wiekszej predkosci na gume to na stojaco odbijasz sie i motocykl jedzie na gumie! A Ci co jezdza na gumie po parku maszyn odrazu dyskwalifikacja!
Honda CRF250R 2007r.

MKS " Zjednoczeni" Stryków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”