Kosz sprzęgłowy - objawy zużycia?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Kosz sprzęgłowy - objawy zużycia?

Post autor: xwachu » ndz, 19 lut 2006, 01:39

jak sie objawia wyzej wymieniona usterka?? po czym poznac ze nalezy wymienic kosz??

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » ndz, 19 lut 2006, 13:03

Moim skromnym zdaniem jak masz dwusuwa to powinienes rozebrac prawa osłonke przy silniku ( przed tym oczywiscie olej wylac do jakiegos zbiorniczka). No i wtedy obczaic czy jest zurzyty czy nie. Mi sie wydaje ze jak jest kosz mocno zurzyty to ma mocno poscierane ranty (tam gdzie przychodza tarczki sprzeglowe) powstaja pozadne nierownosci na koszu :p. A efekt sprzeglo sie slizga chodz to nie jest powiedziane ze od kosza, to moga byc rowniez zurzyte tarczki. Jezeli ten kosz byl szlifowany na tych rantach to jest do wywalenia bo na dluzsza mete nie pociagnie ]:> (uwaga na takie cos :P bo kosz nie jest tani co nie ?:>)

Tak wiec jezeli sie myle to mnie poprawcie =-).

Autor tematu
xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: xwachu » ndz, 19 lut 2006, 18:11

Jezeli ten kosz byl szlifowany na tych rantach to jest do wywalenia bo na dluzsza mete nie pociagnie
to co to oznacza? ze moze sie cos urwac i narobic balaganu czy bedzie to nieprawidlowa praca sprzegla?
uwaga na takie cos bo kosz nie jest tani co nie ?
no cena samego kosza do przynitowania do tej duzej zebatki do kawasaki kx'a 250 to 600. specjalnie zalozylem tego posta aby sie dowiedziec na czym polega problem zuzytego kosza poniewaz znajomy zamowil kosz ale nie wie czy to rozwiaze jego sytuacje... objaw stukania w silniku na wolnych obrotach, po wduszeniu dzwigni sprzegla stukanie znika?!?

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » ndz, 19 lut 2006, 18:56

xwachu pisze:objaw stukania w silniku na wolnych obrotach, po wduszeniu dzwigni sprzegla stukanie znika?!?
A ten znajomy ma 2T czy 4T ? Słyszałem kiedys taka opinie ze 4T tak mają ze na wolnych cos leciutko stuka a gdy chwycimy sprzegło to to stukanie ustaje i ze to nie jest zadna usterka tylko one poprostu tak mają.

FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: FIC » ndz, 19 lut 2006, 19:22

Nierownosci,rysy itp na koszu sprzegłowym w miejscu styku z tarczami,jesli są duze to nalezy je lekko przeszlifowac lub przynajmniej wyrownac,bo pozniej tarcze szybciej sie zuzywaja a nawet pekają bo "zaczepiają" sie o te nierownosci i krzywo przemieszczają.
Co do tego stukania to sprawdz czy nie masz własnie popekanych tarcz (popekane potrafią wypadac czesciowo z kosza i stukają w dekiel)
CRF 450

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » ndz, 19 lut 2006, 20:37

heh najprosciej to zabrac do reki zuzyty kosz sprzeglowy i nowy :). Jak kolega bedzie mial nowy juz w domu to niech ci pokaze :] czym to sie rozni :D.

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » pn, 20 lut 2006, 12:54

4T mają chyba właśnie takie stkukanie od nowości po prostu tak mają.np.mój kolega kupił WR450 300km z hakiem przejechane,i w niej właśnie coś tak stuka zmartwił się że coś jest nie tak.Zadzwonił do sprzedawacu (Czachor) i on mu powiedział że w 4T to jest normalne :wink:

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pn, 20 lut 2006, 15:28

IGI cross zauwaz ze mowa jest o 2T a nie o 4T :P. Bo w 2T to nie jest normalne :)

Autor tematu
xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: xwachu » pn, 20 lut 2006, 21:36

to tez slyszalem ze w 4T stuka na wolnych i tez spotkalem sie z opinia ze tak musi byc, a co do mojego przypadku to sprzet jest 2T. sprawdzalem nawet u siebie i zauwazylem ze faktycznie silnik jak gdyby pracuje ciszej na wcisnietej klamce sprzegla :roll: ale okaze sie jak gosc dostanie nowy kosz i zbadamy stan starego. moze uda mi sie zamiescic link do stronki gdzie bedzie mozna obejrzec fotki zuzycie starego.... znajomy jest troche przewrazliwiony na punkcie moto i wydaje mi sie ze kupno nowego kosza moze okazac sie niekonieczne zwlaszcza ze moto jest z 2002 roku... kupiony od pierwszego wlasciciela w Niemczech-amatora :D

Cypek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 20:37
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MWS
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Cypek » wt, 21 lut 2006, 15:58

nie ma znaczenia ile kosz ma przejechany ale jak byl traktowany. kosz sam sie nie rozleci, nawet jak bedzie bardzo zuzyty wiec nie masz sie o co martwic. Z reguly kosza sie nie wymienia tylko same tarcze, to ze silnik pracuje "ciszej" przy wcisnietym sprzegle moze byc wina kiepskich sprezyn lub starych/peknietych tarcz.
Pytales o kosz wiec objawem jest "rwanie" motocyklem gdy bardzo pomalu puszczasz sprzeglo przy wlaczonym biegu i srednich/wysokich obrotach silnika. Nie wiem czy cos Ci to mowi ale podam przyklad. U mnie dokuczalo mi to na starcie, gdy bylem skoncentrowany na idealnym wyskoczeniu z bramki motocykl mi podjezdzal pod maszyne wiec musialem wciskac przedni hamulec.
Jezeli sprzeglo CI slizga, doloz jedna tarcze i wymien sprezyny - na jakis czas pomoze.
...Behemoth keeps me alive...

Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

kosz sprzęgłowy

Post autor: Joho » wt, 18 lip 2006, 11:35

Ja np w swojej kawie 250 miałem awarię tarczy sprzęgła(pękła) Dałem do fachury, wymieni mi samą tarczę i złożył silnik. I po odpaleniu było ostro słychać jak coś przychacza a po zacićnięciu sprzęgła cacy i cicho. Odkręciłem jeszcze raz osłonę, kosz był solidnie skręcony ale tarcza sprzęgła przesunęła się w wyniku tarcia albo tak ję fachowiec przykręcił. :?
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”