Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
-
Autor tematuForestRider
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Witam. Stałem się posiadaczem pierwszego 4t mianowicie jest to Kawasaki Kxf 250 z 2008 roku. Po kupnie zajrzałem do zaworów a konkretnie sprawdziłem jakie mają luzy i na jakich płytkach stoją. Zawory ssące stoją na płytach 2.60 a wydechowe 2.70, serwisówka podaje że grubość płytek jaka może być zakładana jest w przedziale od 3,50 do 2,50. I tutaj moje dwa pytania:
1. Czy jeśli zawory są szczelne i ogólnie wyglądają dobrze oraz gniazda w głowicy(jeszcze nie rozbierałem) to czy moge tylko wyregulować zawory i jeździć dalej?
2. Czy te wartości są sztywne, bo np jak w 125 serwisówka mówi o wymianie tłoka co 8 mth a lata się na jednym dłużej to czy w tym przypadku można też stosować cieńsze płytki niż mówi serwisówka? Pozdrawiam
1. Czy jeśli zawory są szczelne i ogólnie wyglądają dobrze oraz gniazda w głowicy(jeszcze nie rozbierałem) to czy moge tylko wyregulować zawory i jeździć dalej?
2. Czy te wartości są sztywne, bo np jak w 125 serwisówka mówi o wymianie tłoka co 8 mth a lata się na jednym dłużej to czy w tym przypadku można też stosować cieńsze płytki niż mówi serwisówka? Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
nie zgodze sie do końca z odpowiedzią kolegi tomasz12. Fakt na pierwsze pytanie moja odpowiedź brzmi tak samo ale na drugie nie do końca sie godze. Być może sie myle ale w mojej starej crf miałem nowe zawory i gniazda a płytki już były przy limicie serwisowym ponieważ ktoś nowe gniazda obsadził za głęboko i zawór był wyżej przez co płytka cieńsza. znam takich którzy mieli podobne przypadki i zostawało im potem szlifowanie płytek bo żadne z zestawów nie podchodziły a oni potrzebowali cieńsze płyteczki ale robiąc takie zabiegi musisz być pewny że zawory masz dobre a nie cienkie jak żyletka . ty sprawdzając luz zaworowy nie widzisz stanu zaworu i gniazda . Stan oceniasz grubością płytki. Im cieńsza tym zawór i gniazdo bardziej wyklepany ale tak jak ci tłumacze nie w każdym przypadku .
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematuForestRider
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Dziękuje za odpowiedzi. Nie spodziewam się tam raczej cudów, głównie chodziło mi o to czy moge bez obaw jeździć gdy już rozmiar płytek zbliża się do minimum serwisowego. No ale to wszystko okaże się jak rozbiore głowice a będzie to nie wcześniej niż po nowym roku. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Cienka płytka oznacza że zawór już głęboko siedzi w gnieździe. Zawór lub gniazdo wyklepane. Demontaż i inspekcja, bo to nie są żarty.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
Autor tematuForestRider
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
No właśnie o to mi chodzi, czy jeszcze mogę na tym jeździć czy już bezwzględnie muszę wymieniać zawory nawet jeśli zawory są szczelne?
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Przyjacielu kolega wyżej wyraźnie ci napisał że nie ma powodów do żartów i musisz zdemontować głowice i ocenić zawory. Szczelność szczelnością ale jak zawór jest już cieniutki to wiesz czym grozi.. niby wszystko chula i jest szczelnie , luz ustawiony ale lada moment może być "małe"bum. ja bym sie bał na tym jeździć .. U mnie już przynajmniej jest zima i śnieg - jest to idealny moment aby sprawdzić sobie co i jak z moto. a nie ryzykować
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematuForestRider
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
No właśnie nie chce ryzykować stąd te pytania Będę się odzywał jak rozbiore. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Być może zawory są nowe ale gniazda wybite. Ale jeśli nie wiesz nie ryzykuj. Dobrze wyglądające zawory też potrafią się urwać.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
Autor tematuForestRider
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Witam. Rozebrałem głowice. Zawory wydechowe po zalaniu benzyną pociły się na styku zaworu z gniazdem, nie wychodziło na zawór. Po rozbrojeniu głowicy i wyczyszczeniu przylgni gniazda i zaworu sprawdziłem szczelność bez zapinania sprężyny tylko trzymając zawór palcem i świeceniu latarką w miejscu styku zaworu z gniazdem szkliło się(od benzyny). Zawory ssące pociły się, robiła się mokra plama. Po wyczyszczeniu nadal tak samo. Poniżej dodaje zdjęcia głowicy po wstępnym przetarciu nagaru, później gniazda jeszcze dokładniej wyczyściłem oraz zaworów. Na gniazdach nie było widać śladów żadnych przedmuchów. Myślę o dotarciu i zostawieniu zaworów wydechowy bo stoją na płytkach 2,70, natomiast ssące albo wymiana albo też dotarcie(stoją na płytkach 2,60). Proszę o ocen i porade. Pozdrawiam
http://imgup.pl/di/SV99/20150110-205907.jpg
http://imgup.pl/di/9A8U/20150110-205712.jpg
http://imgup.pl/di/LJJI/20150110-205133.jpg
http://imgup.pl/di/VU0K/20150110-205142.jpg
http://imgup.pl/di/7VWG/20150110-205215.jpg
http://imgup.pl/di/AGS9/20150110-205227.jpg
http://imgup.pl/di/GTVY/20150110-205455.jpg
http://imgup.pl/di/HS5L/20150110-205616.jpg
http://imgup.pl/di/3WDG/20150110-205934.jpg
http://imgup.pl/di/B2VN/20150110-205633.jpg
http://imgup.pl/di/U83M/20150110-205930.jpg
http://imgup.pl/di/P4JE/20150110-205927.jpg
http://imgup.pl/di/SV99/20150110-205907.jpg
http://imgup.pl/di/9A8U/20150110-205712.jpg
http://imgup.pl/di/LJJI/20150110-205133.jpg
http://imgup.pl/di/VU0K/20150110-205142.jpg
http://imgup.pl/di/7VWG/20150110-205215.jpg
http://imgup.pl/di/AGS9/20150110-205227.jpg
http://imgup.pl/di/GTVY/20150110-205455.jpg
http://imgup.pl/di/HS5L/20150110-205616.jpg
http://imgup.pl/di/3WDG/20150110-205934.jpg
http://imgup.pl/di/B2VN/20150110-205633.jpg
http://imgup.pl/di/U83M/20150110-205930.jpg
http://imgup.pl/di/P4JE/20150110-205927.jpg
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Przylgnie gniazd wydechowych nie doczyściłeś, czy miały kolizję z ciałem obcym i nadają się do frezowania?
-
Autor tematuForestRider
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płytki zaworowe Kawasaki Kxf 250
Zdjęcia robione przed czyszczeniem gniazd, wyczyściłem to na tyle ile mogłem, nie ma żadnych wgłębień ani uszkodzeń. Schodziło to acetonem, sądzę że jest to nagar.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath