Honda Xr 650R Głowica,zawory,gniazda-pytania do mechaników
-
Autor tematujac
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda Xr 650R Głowica,zawory,gniazda-pytania do mechaników
Witam.I na wstepie chce nadmienic że nie jestem zielony w mechanice,tylko nie robie w takich silnikach i wole sie podpytać niz cos spaprać!Więc tak;
Pajent to Honda Xr 650R z 2002 roku(chyba),kupina jakis rok temu z silnikiem niby po wymianie części bla bla bla..jak to zwykle bywa.Ciężko paliła od samego początku(mi sie nigdy nie udało,a moto jest kolegi) i jak na moje oko to niezla z niej sieczkarnia.Nagle po odpaleniu zgasła i nie dało sie jej kopnąć.Więc rozbieramy a tam łańcuszek luzny a napinacz jakiś dziwny,bo nie było w srodku sprężyny a środkowa śrubka nieoryginalna na końcu bez żadnego nacięcia które by sie zachaczało za tą malutką śrubke w środku
Kupiliśmy łańcuszek i napinacz i po odpaleniu silnik ciszej pracuje ale jakby słabsza kompresja!Wię teraz zdjęta cała góra,wyjęte zawory a to pytania:
-jakie tam są zawory,stalowe czy inne(zamówione oryginalne)?
-czy jest potrzeba robić coś z gniazdami?
-czy trzeba docierać nowe?(tytanowe raczej nie)
-czy nową oryginalną uszczelkę pod głowice czymś posmarować?
-wymieniamy tylko dwa zawory ssące bez spręzyn itd,czy taka naprawa ma szanse powodzenia?
Wiem że wstęp długi i banalne pytania ale może ktoś poza mna to sobie kiedyś znajdzie i sie przyda
Tak przy okazji czy takie gniazda zaworowe sie frezuje przed zainstalowaniem nowych zaworów i gdzie takie frezy nabyć,może ktoś wie(kiedys coś podobnego widziałem)
Na koniec,może będzie konieczne oddać głowice do zakładu napraw!Znacie jakieś dobre namiary!!!!!!!
Dzięki za odpowiedzi
Pajent to Honda Xr 650R z 2002 roku(chyba),kupina jakis rok temu z silnikiem niby po wymianie części bla bla bla..jak to zwykle bywa.Ciężko paliła od samego początku(mi sie nigdy nie udało,a moto jest kolegi) i jak na moje oko to niezla z niej sieczkarnia.Nagle po odpaleniu zgasła i nie dało sie jej kopnąć.Więc rozbieramy a tam łańcuszek luzny a napinacz jakiś dziwny,bo nie było w srodku sprężyny a środkowa śrubka nieoryginalna na końcu bez żadnego nacięcia które by sie zachaczało za tą malutką śrubke w środku
Kupiliśmy łańcuszek i napinacz i po odpaleniu silnik ciszej pracuje ale jakby słabsza kompresja!Wię teraz zdjęta cała góra,wyjęte zawory a to pytania:
-jakie tam są zawory,stalowe czy inne(zamówione oryginalne)?
-czy jest potrzeba robić coś z gniazdami?
-czy trzeba docierać nowe?(tytanowe raczej nie)
-czy nową oryginalną uszczelkę pod głowice czymś posmarować?
-wymieniamy tylko dwa zawory ssące bez spręzyn itd,czy taka naprawa ma szanse powodzenia?
Wiem że wstęp długi i banalne pytania ale może ktoś poza mna to sobie kiedyś znajdzie i sie przyda
Tak przy okazji czy takie gniazda zaworowe sie frezuje przed zainstalowaniem nowych zaworów i gdzie takie frezy nabyć,może ktoś wie(kiedys coś podobnego widziałem)
Na koniec,może będzie konieczne oddać głowice do zakładu napraw!Znacie jakieś dobre namiary!!!!!!!
Dzięki za odpowiedzi
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda Xr 650R Głowica,zawory,gniazda-pytania do mechanik
- zawory są stalowe
- należy dotrzeć je do gniazd
- uszczelka na sucho
- jak gniazda mocno wypalone że docieranie nie przynosi skutku to do frezowania lub do wymiany
- można na starych sprężynach, choć lepiej komplet
- należy dotrzeć je do gniazd
- uszczelka na sucho
- jak gniazda mocno wypalone że docieranie nie przynosi skutku to do frezowania lub do wymiany
- można na starych sprężynach, choć lepiej komplet
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda Xr 650R Głowica,zawory,gniazda-pytania do mechanik
Gniazda się wyklepują i robią się zaokrąglone przez co przed założeniem zaworów musisz je frezować aby idealnie przylegały zawory do gniazd koszt około 10 zł za gniazdo potem lekko docierasz i składasz, chyba że masz już mocno wyeksploatowane gniazda to musisz wymienić je na nowe bo nie będzie już co frezować. Co do wymiany samych ssących bez sprężyn to nie widzę tu nic złego skoro wydechy są dobre, kupił bym jednak sprężyny nowe bo to nie duży koszt a poco ma pęknąć któraś.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
- Motocykl: KX250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda Xr 650R Głowica,zawory,gniazda-pytania do mechanik
ja jak wymieniałem w takim serwisie to miałem frezowanie głowicy dotarcie zaworów no i włożenie zapłaciłem 50zł i jak na razie jest ok
koleś co mi robił mówił że tak po prostu nie wsadza się zaworków
koleś co mi robił mówił że tak po prostu nie wsadza się zaworków