KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » sob, 14 sty 2006, 23:01

No pewnie,ale przecież w gazecie polskiej nie podadzą ci cen z Holandi itp.

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 8 mar 2006, 20:39

Rozrząd DOHC i silnik:


450 SX vs. 250 SX-F


Wałki


Popychacze


Zawory


Silnik
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 26 wrz 2006, 18:27



525 vs. 450 vs. 250 --- Four Stroke Motocross KTM



To, że 125 ma 40 koni to bzdura. SX-F jest najmocniejszy wśród 250 4T i ma tylko tyle kucy
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

woojo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 3 paź 2006, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: woojo » wt, 3 paź 2006, 20:00

witam. właśnie kupiłem SX-F 250 06. pierwsze testy mam juz za sobą i jestem naprawdę zachwycony. co prawda nie mam porównania z innymi motocyklami tego typu bo od dwóch lat jeżdżę na Duke II. chciałbym się od Was dowiedzieć co ile zmieniać olej w tym moto, ile jest filtrów oleju?? w serwisie KTM we Wrocławiu nie maja pojęcia o tym modelu!!! żenada!!!

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 4 paź 2006, 14:22

Ja Ci chętnie pomogę! Przekaże Ci kilka podstaw dotyczących tego motoru.

Olej wymieniamy co 10 godzi + 1 papierowy filtr oleju (znajduje się nad skrzynią - taki okrągy dekielek na 2 śrubki) + czyścimy 2 sitka (jedno znajduje się koło dźwigni zmiany biegów na klucz 13mm, a drugie od spodu na imbus 8mm. Pamiętaj dokręcaj te śruby na 10Nm nie więcej! Dla pewności możesz użyć kleju do śrub. Jeśli je mocno skręcisz to za ni chu*a nie odkręcisz i się robi kaszanka) Oleju wchodzi z filtrami 1.2 litra.

Tłok wymieniasz lub same pierścienie co 50 mh. Przestrzegaj tego, sprawdzaj olej często przed jazdą. Po 50mh motor przepala olej przez pierścienie i może silnik się zatrzeć. Nasz znajomy właśnie co zatarł SX-Fa - przejechał 100 mh na jednym tłoku. Ja zrobiłem 50 i pierścienie się wyrobiły, a co dopiero 100 mh. Jak pierścienie mają dosyć to widać uciekajacy olej z odmy no i ubytki przez szkiełku koło kopniaka.
Powinno być zapełnione do 4/5.
Selekcje tłoków:
I - 75.960 - 75.970
II - 75.971 - 74.980
Cylinder:
I - 76.000 - 76.012
II - 76.013 - 76.025

Maksymalne wyrobienie pierścieni:
pierścień kompresji - 0.80 mm
pierścień olejowy - 1.00 mm

Jak będziesz zdejmować głowice pamiętaj by przed wyjęciem napinacza łańcucha zablokować wał (śruba z prawej strony stalowa na imbus 6mm, wyjmusz ją, zdejmujesz podkładkę miedzianą i wkecasz bez- tak blokujesz wał. Bardzo ważną rzeczą jest też napięcie łańcucha po przez wsadzenie śrubokręta koło łańcucha i nim napięcie. Dopiero wtedy wykręcasz napinacz). Sprawdzaj ustawienie rozrządu. Na kołach zębatych na wałkach są takie dwa wydrążenia (punkty) muszą być one poziomo do siebie. Masz orginalny napinacz hydrauliczny pod dekielkiem czy mechaniczny z nakrętką konrującą?

Luzy zaworowe:
ssący 0.10 - 0.20 mm
wydechowy 0.12 - 0.22 mm

Jak bedziesz potrzebował pomocy to pisz.

Mam po 10 zł serwisówki do SX-Fa. A od kogo kupiłeś ten motor?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

sxf

Post autor: Masto » śr, 4 paź 2006, 14:54

Ostatnio coś się pochrzaniło z biegami, nie za każdym razem wchodził wyższy bieg. Wczoraj przy zmianie oleju zauważyłem, że do śruby z magnesem przyczepił się kawałek jakiegoś łożyska, chyba 6003?, na schemacie wygląda to na łożysko od zmieniacza biegów. Słyszeliście o takich awariach w sxfach?

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 4 paź 2006, 15:02

Nie słyszałem o awariach skrzyniy, prócz wyrobionego chyba 2 biegu u Pawla
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

woojo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 3 paź 2006, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: woojo » śr, 4 paź 2006, 21:12

wielkie dzięki MXrool za tak wyczerpującą odpowiedz!! co do napinacza to jeszcze tam nie zaglądałem ale gdyby okazało się, że jest hydrauliczny to gdzie i za ile mogę kupić mechaniczny?
moto znalazłem na allegro i pojechałem po niego do Łowicza. facet kupił go po sezonie w Niemczech i od razu rozpieprzył sobie na nim kolano. motocykl wygląda na nieźle serwisowany i na pewno miał rozbierany silnik;
zero dymu z tłumika, zero luzów na łożyskach, czysty i tłusty filtr powietrza, plastiki w super stanie, zawieszenie 100% sprawne. po ciężkich targach zapłaciłem 16tyś.
to już nasz (taki rodzinny układ z bratem) trzeci KTM po DukeII i LC4 400SC hihihi. właśnie przygotowujemy się do rajdu Mercedesa we Wrocławiu i tam SX-F przejdzie swój test. nasza stara LC4 400 takich testów za sobą ma już mnóstwo i zawsze, pomimo wieku i masy, wychodziła z nich obronną ręką. ciekawe jak spisze się ten młodzik.

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 4 paź 2006, 21:20

A to wiem co to za motor. Ja mieszkam od Łowicza 30 km, miałem też go kupić, ale jak pogadałem z gosciem to dałem luzu. Znaczy filtr i plastiki to nic, ale dla świetego spokoju zmienił bym pierścienie i wyregulował zawory na płytkach - koszt 400 zł. Napinacz znajduje się koło wydechy na głowicy. Taka duża 22mm nakrętka. Jak to bedzie nakrętko-przykrywka to znaczy, ze masz hydraulik, a jeśli to bedzie śruba z nakrętką kontrującą 22mm to znaczy że masz manuala.

Manuala możesz kupić za jakieś 200 zł u Sancheza.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

woojo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 3 paź 2006, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: woojo » śr, 4 paź 2006, 21:59

wychodzi na to że napinacz mam hydrauliczny. jutro sprawdzę luzy zaworowe a co do pierścieni to motor kompletnie nie dymi i ma też naprawdę dużą kompresję(subiektywnie wydawała mi sie więkasz niz w YZ250f zaraz po remoncie). z tego co wiem to oznaką zużytego pierścienia zbierającego jest właśnie niebieskawy dymek. co jeszcze może takim „ostatnim dzwonkiem” przed zmianą pierścieni??
co do faceta, od którego kupiłem ten motor to rzeczywiście nie był zbytni rozgarnięty ale póki co to naprawdę nie znalazłem żadnej niepokojącej rzeczy w tym moto.

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 4 paź 2006, 22:27

No u mnie pierścień po 50 mh złużył się do zera i nic nie dymiło. Poprostu ubywało oleju odmą. Kompresja też w miarę była dobra, ale wyszło jak wyszło. Jadło tyle oleju, że nie mogłem startować II biegu na zawodach.

Myślę, że lepiej wydać pare groszy i mieć pewność, że jest OK. Tu naprawde nie ma żartów. Przejechałem troche godzin tym motorem i wiem mniej więcej co się dzieje. Dałem Ci też rade, a to co posłyszałeś to jest po części prawdą, ale rób jak uważasz.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

woojo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 3 paź 2006, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: woojo » czw, 5 paź 2006, 09:44

w zupełności się z Tobą zgadzam. dzięki za dobre rady, bardzo mi pomogły.
KTM 250 SXF & Duke II

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”