NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » pt, 26 cze 2009, 23:30

po pierwsze powinienes sprawdzic (najlepiej u fachowaca, nie byle mechanika) czy nowy nikasil jest u ciebie wymagany, moze cylinder jest w dobrym stanie i nie wymaga nowej powłoki.
szlifu sie nie robi, wykonuje sie pomiar cylinda i dopasowuje do rozmiaru tlok (koszt w granicach 360 zł np kuty Wossner) nowe uszczali i jazda.
jezeli robisz tylko gore silnika to mozna to zrobic samemu (jezeli ma sie niewielkie pojecie o mechaniece i dobrze zapozna z serwisowka), a jezeli gora i dol, to lepiej juz w warsztacie ale u specow od corssa.
moim zdaniem lepiej pojechac 200km i oddac moto w dobre rece, niz dac byle komu zeby spartolil nam nasze kochane moto
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

RoGoS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pn, 2 cze 2008, 14:13
Motocykl: Będzie coś pomarańczowego ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulęcin/Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: RoGoS » pt, 26 cze 2009, 23:54

Jeśli chodzi o nicasil... Odkręciłem dyfuzor i zobaczyłem co nie co... W niektórych miejscach był ciemniejszy, co znaczy chyba wytarcie, prawda ?

A z tym tłokiem to jak ? Jaka austriacka firma robi tłoki ? Bo za 50€ takowy jest.. Gość na daną chwile nie był w stanie mi powiedzieć jakiej marki jest tłok, więc pytam was, bo pewnie ktoś się orientuje ;P
Było...
Suzuki RM 250 94'
KTM SX 125 04'
Będzie..
...

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » sob, 27 cze 2009, 00:57

oczywiscie ciemne smugi moga to byc przetarcia, ale najlepiej zwalic cylinder, lub samą głowice, po czym przejechac srodek szmatka i wtedy ocenic czy sa jakies ubytki nikasilu (najczesciej zaczynaja sie przy krawedziach kanalow)
co do tloków austrijackich to nie kojarze zadnej firmy, natomiast powinno ciebie interesowac tylko:
Wossner - germany
Vertex - Italy (i jakies niemieckie technologie)
Wieseco - USA
(kolejnosc przypadkowa)
sa jeszcze Prox i Namura (tylko nominalne) ale to niższa półka wiec nie warto oszczedzac
jezeli sie myle niech ktos mnie poprawi (info ze stron producenta)

50€ za tłok wydaje mi sie podejzanie za malo, dla przykladu podaje ci korzystna oferte z Motocombo
nikasil mozesz zrobic w rabittsport (sam Wojcik ich poleca) z tego co pamietam wysylaja tloki do Holandii koszt byl w euro za 125cc wychodzilo kolo 800 zł (sam nikasil) plus dodatkowe 30-50 € za spawanie itp, czas 5 tyg, byla tez opcja expres za dodatkowe 80€, kiedys bylo info na stronie, ale zmienili witryne sklepowa i trzeba do nich zadzownic
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: bandogge1980 » sob, 27 cze 2009, 01:14

Siema! Jak jestes z Sulęcina to zapraszam do Mnie na warsztat do Gorzowa Wlkp.
Naprawiam tylko motocykle crossowe i hard enduro NIGDY nie tulejuję cylindrów, zawsze wysyłam je do nałozenia nowej powłoki, mam dobre ceny, terminy i wieloletnie doswiadczenie. Tłoki uzywam zazwyczaj Wiseco i uwazam je za jedne z najlepszych (nigdy nie połamały sie na kawałki jak to miało miejsce z Proxem i tanszym odlewanym Vertexem) lub Wossner oba oczywiscie odkuwane. Nie jest od razu powiedziane ze cylinder bedzie wymagał wymiany powłoki, rozbiore silnik przy Tobie i ocenie co i jak.
kontakt: 792 808 123

Pozdrawiam! MxHeaven
Ostatnio zmieniony śr, 23 wrz 2009, 14:17 przez bandogge1980, łącznie zmieniany 1 raz.
Tel: 792 808 123

RoGoS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pn, 2 cze 2008, 14:13
Motocykl: Będzie coś pomarańczowego ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulęcin/Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: RoGoS » sob, 27 cze 2009, 10:22

Kurczę, z wymianą tłoka i oddaniem cylindra do nałożenia nicasil'u, dałbym sobie rade sam, lecz martwi mnie tylko to, że nie wiem jak poznać zużycie łożysk na wale. :/

Ta cena za tłok mi też wydawała się mała... Przy następnej okazji spróbuje zapytać jaka to firma produkująca te tłoki.
A powiedz mi przy okazji.. Jakiej firmy uszczelki do silnika są dobre jakościowo ?
Było...
Suzuki RM 250 94'
KTM SX 125 04'
Będzie..
...

Borek96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 16:52
Motocykl: CR 125 '02
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Borek96 » sob, 27 cze 2009, 13:45

Ja robiłem tak, nie wiem czy dobrze, ale nakładałem na np. palec i kręciłem łożyskiem (tą zewnętrzną częścią). Jeśli było słychać nawet minimalne huczenie, łożyska wymieniałem.

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » pn, 29 cze 2009, 11:15

panowie troche Offtopic sie zrobil
uszczelki kup u olka (olek motocykle), a lozyska na wale wymien bo nie warto rozkladac caly silnik i zostawiac stare lozyska.
do wymiany tloka rozbierasz tylko gore (cylinder) w ten sposob lozysk nie sprawdzis, jak chcesz robic generalke to lepiej do warsztatu oddaj,
wymienia ci wysztsko co potrzeba (lozyszka, uszczelniacze, korbe) i z niczym nie bedizesz musial cie meczyc, tylko kase szykowac :>
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » pn, 29 cze 2009, 13:14

RoGoS pisze:Kurczę, z wymianą tłoka i oddaniem cylindra do nałożenia nicasil'u, dałbym sobie rade sam, lecz martwi mnie tylko to, że nie wiem jak poznać zużycie łożysk na wale. :/

Ta cena za tłok mi też wydawała się mała... Przy następnej okazji spróbuje zapytać jaka to firma produkująca te tłoki.
A powiedz mi przy okazji.. Jakiej firmy uszczelki do silnika są dobre jakościowo ?
Zużycie łożysk można sprawdzić jak pisał supeł albo inni ale możesz tez spróbować poruszać za koło zamachowe góra dół i też wyczujesz luz. Generalnie łozyska jak nie wiadomo jakie są i ile pracowały poprostu wymienia sie Koszt jednego od ok.55-75zł. Przy wymianie koniecznie nowe simmeringi ok.50zl kpl, no i trzeba pamietać że łozyska muszą byc z luzem c3 lub c4 w zależności od motoru .
Austriacka firma od tłoków to MAHLE, robi dobre tłoki ale nie do crosówek
A uszczelki kup takie na jakie cie stac i nie przebieraj które najlepsze. pozdarwiam

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » śr, 9 wrz 2009, 19:40

Siema.Chlopaki zawsze mialem do czynienia z nicasilem ale teraz mam okazje kupic moto z tuleja.I jak wyglada sprawa z zywotnoscia?Co ile czeka mnie wymiana tloka tez co 30h tak jak na nicasilu?
Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: piotrgurski » śr, 9 wrz 2009, 22:42

Wiesz ile jest firm o nazwie "AUTO SZLIF" ? setki w samej Bydgoszczy mam ich trzy :wink: Podaj dokladne namiary adres telefon to bardziej pomocne niż sucha nazwa pzdr.
ADV/Adventure

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » wt, 22 wrz 2009, 19:11

Do patriic;
Jak wysylales cylinder od CR do tulejowania to czy wyslales ten nowy tlok czy oni ci tam dobrali?

ps.bo sam chce wyslac cylinder od RM 125
Pozdrawiam Marcin

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » śr, 23 wrz 2009, 10:58

ja wstawiałem tuleje w moim EXC 250 w Białym Stoku, tam szlifierz chciał cylinder z nowym tłokiem. Cylek wysłąłem a w skelpie zamowiłem tłok Wossner-a Selekcji A wersja do nikasilu i poposiłem o wysyłke do warsztatu. Po rzomowie doszedłem do wniosku zeby brac tłok dedykowany do nikasiulu, różnica jest tylko w pierscieniach, mamy pierwsza selekcje a po szlifie wsdzamy dwie selekcjie nizej (C), na koniec tloki dedykowane do tuleji bo są najwieksze rozmiaro.
co do zuzyca mam juz taki zestaw pół roku i jest wporzadku, luz 0,06 przy pojemnosci 250cc.
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”