Płyn do sprzegla!

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: superpimp » czw, 15 sty 2009, 14:52

bo w starszych ktmach było na mineralny!!!!! I wtedy na dekielku pisało "use only mineral oil"

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: michal_dh » pt, 16 sty 2009, 09:21

Panowie za pare minut cos mnei trafi. odpowietrzalem wczoraj sprzeglo z 3 godz. Nic z tego. Wymienialem przewod na stalowke. A wlasnei dalem inny olej od tego lhm bo nie moglem go dostac. Normalny mineral do hydrauliki i sprzegiel ale widze ze jest gestrzy od tego starego co tam byl. Co to moze byc ?


Problem juz rozwiazany. Po dlugiej meczarni sprzeglo wreszcie dziala.
KTM SX 250 2008r

theNaturat
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: theNaturat » ndz, 18 sty 2009, 19:43

Mam pompke Brembo. Use only dot 4 fluid. No spoko... zalalem i... nie moge odpowietrzyc! Co sie stalo? Gumki zparcialy, musialem kupic caly zestaw naprawczy (ponad 100zl - juz nie pamietam bo dawno bylo). Jezdze na mineralu i nic sie nie dzieje.
Nie chce nikomu mącić w glowie ale ja tak mialem.
LHM+ jest ok.

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » pn, 19 sty 2009, 11:00

theNaturat pisze:Mam pompke Brembo. Use only dot 4 fluid. No spoko... zalalem i... nie moge odpowietrzyc! Co sie stalo? Gumki zparcialy, musialem kupic caly zestaw naprawczy (ponad 100zl - juz nie pamietam bo dawno bylo). Jezdze na mineralu i nic sie nie dzieje.
Nie chce nikomu mącić w glowie ale ja tak mialem.
LHM+ jest ok.

Ja mam pompe magury i mam to samo napisane. I teraz po twojej wypowiedzi boje sie wlewać tego dot 4. A co to znaczy że odpowietrzyć?
Pozdro

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: superpimp » pn, 19 sty 2009, 11:47

Tak jak hamulce się to odpowietrza. Odpowietrzyć - usunąć powietrze z układu jeśli tego nie zrobisz sprzęgło najnormalniej w świecie nie będzie działało..

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » pn, 19 sty 2009, 13:44

A to co jakiś określony czas sie odpowietrza czy jak?

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: michal_dh » pn, 19 sty 2009, 14:45

Ja zalalem olej do zawieszenie 5w i ladnie dziala :) na stalowce czuc ze troche ciezej chodzi ale tez jest bardziej czule. Kupilem minerala ale byl za gesty a kasy na inny nie mialem wiec poszlo to co pod reka. Odpowietrzalem nie wiem z 3 godz.. Wpadl kumpel i mi pomogl. Wstrzykiwalismy ile wlezie oleju przez odpowietrznik a na gorze uciekalo powietrze i moment sprzeglo zrobione. Sprobujcie tak. Nie musi byc zadnej rurki byle dobrze strzykawke przycisnac i na nienacisnietej klamce.
KTM SX 250 2008r

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Płyn do sprzegla!

Post autor: superpimp » pn, 19 sty 2009, 15:05

Trochę tak od dupy strony to robiłeś(powietrze powinno uciekać odpowietrznikiem a nie na odwrót) że tak powiem ale jak zadziałalo to dobrze.

Ja zawsze w kacie robilem tak że:
-odkręcałem dekielek u góry
-pompowałem
-popuszczałem odpowietrznik(wylatuje powietrze) i zakręcałem.
-znów pompowałem i tak w kółko aż zacznie sprzęgło stawiać opór :) tzn. będzie czuć że działa a nie że klamka lata jak chce.

UWAGA 1: PODCZAS TEGO NALEŻY CAŁY CZAS UTRZYMYWAĆ POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU!!!(inaczej całe odpowietrzanie na marne bo powietrze zacznie wchodzić spowrotem do układu.)


UWAGA 2: błędem jest nalewanie płynu do siłownika na dole przed zakręceniem węża. Raz tak zrobiłem bo myślałem że będzie mniej powietrza do wywalenia i szybciej zrobię. Błąd przez to bąbelki mi szły przy pompie (leciały do góry) i sprzęgła nie szło odpowietrzyć po przechyleniu moto i wylaniu płynu z siłownika(musiałem spowrotem odkręcić wąż) wszystko poszło jak po maśle metodą która opisałem wyżej.


Pozdrawiam i mam nadzieję że moja wypowiedź zdoła komuś pomóc :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”