Płyn do sprzegla!
Re: Płyn do sprzegla!
bo w starszych ktmach było na mineralny!!!!! I wtedy na dekielku pisało "use only mineral oil"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 207
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
- Motocykl: SX 250, CBR 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Płyn do sprzegla!
Panowie za pare minut cos mnei trafi. odpowietrzalem wczoraj sprzeglo z 3 godz. Nic z tego. Wymienialem przewod na stalowke. A wlasnei dalem inny olej od tego lhm bo nie moglem go dostac. Normalny mineral do hydrauliki i sprzegiel ale widze ze jest gestrzy od tego starego co tam byl. Co to moze byc ?
Problem juz rozwiazany. Po dlugiej meczarni sprzeglo wreszcie dziala.
Problem juz rozwiazany. Po dlugiej meczarni sprzeglo wreszcie dziala.
KTM SX 250 2008r
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płyn do sprzegla!
Mam pompke Brembo. Use only dot 4 fluid. No spoko... zalalem i... nie moge odpowietrzyc! Co sie stalo? Gumki zparcialy, musialem kupic caly zestaw naprawczy (ponad 100zl - juz nie pamietam bo dawno bylo). Jezdze na mineralu i nic sie nie dzieje.
Nie chce nikomu mącić w glowie ale ja tak mialem.
LHM+ jest ok.
Nie chce nikomu mącić w glowie ale ja tak mialem.
LHM+ jest ok.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 106
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
- Motocykl: Yamaha yz250f' 08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Płyn do sprzegla!
theNaturat pisze:Mam pompke Brembo. Use only dot 4 fluid. No spoko... zalalem i... nie moge odpowietrzyc! Co sie stalo? Gumki zparcialy, musialem kupic caly zestaw naprawczy (ponad 100zl - juz nie pamietam bo dawno bylo). Jezdze na mineralu i nic sie nie dzieje.
Nie chce nikomu mącić w glowie ale ja tak mialem.
LHM+ jest ok.
Ja mam pompe magury i mam to samo napisane. I teraz po twojej wypowiedzi boje sie wlewać tego dot 4. A co to znaczy że odpowietrzyć?
Pozdro
Re: Płyn do sprzegla!
Tak jak hamulce się to odpowietrza. Odpowietrzyć - usunąć powietrze z układu jeśli tego nie zrobisz sprzęgło najnormalniej w świecie nie będzie działało..
-
- Mistrz prostej
- Posty: 106
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
- Motocykl: Yamaha yz250f' 08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 207
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
- Motocykl: SX 250, CBR 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Płyn do sprzegla!
Ja zalalem olej do zawieszenie 5w i ladnie dziala na stalowce czuc ze troche ciezej chodzi ale tez jest bardziej czule. Kupilem minerala ale byl za gesty a kasy na inny nie mialem wiec poszlo to co pod reka. Odpowietrzalem nie wiem z 3 godz.. Wpadl kumpel i mi pomogl. Wstrzykiwalismy ile wlezie oleju przez odpowietrznik a na gorze uciekalo powietrze i moment sprzeglo zrobione. Sprobujcie tak. Nie musi byc zadnej rurki byle dobrze strzykawke przycisnac i na nienacisnietej klamce.
KTM SX 250 2008r
Re: Płyn do sprzegla!
Trochę tak od dupy strony to robiłeś(powietrze powinno uciekać odpowietrznikiem a nie na odwrót) że tak powiem ale jak zadziałalo to dobrze.
Ja zawsze w kacie robilem tak że:
-odkręcałem dekielek u góry
-pompowałem
-popuszczałem odpowietrznik(wylatuje powietrze) i zakręcałem.
-znów pompowałem i tak w kółko aż zacznie sprzęgło stawiać opór tzn. będzie czuć że działa a nie że klamka lata jak chce.
UWAGA 1: PODCZAS TEGO NALEŻY CAŁY CZAS UTRZYMYWAĆ POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU!!!(inaczej całe odpowietrzanie na marne bo powietrze zacznie wchodzić spowrotem do układu.)
UWAGA 2: błędem jest nalewanie płynu do siłownika na dole przed zakręceniem węża. Raz tak zrobiłem bo myślałem że będzie mniej powietrza do wywalenia i szybciej zrobię. Błąd przez to bąbelki mi szły przy pompie (leciały do góry) i sprzęgła nie szło odpowietrzyć po przechyleniu moto i wylaniu płynu z siłownika(musiałem spowrotem odkręcić wąż) wszystko poszło jak po maśle metodą która opisałem wyżej.
Pozdrawiam i mam nadzieję że moja wypowiedź zdoła komuś pomóc
Ja zawsze w kacie robilem tak że:
-odkręcałem dekielek u góry
-pompowałem
-popuszczałem odpowietrznik(wylatuje powietrze) i zakręcałem.
-znów pompowałem i tak w kółko aż zacznie sprzęgło stawiać opór tzn. będzie czuć że działa a nie że klamka lata jak chce.
UWAGA 1: PODCZAS TEGO NALEŻY CAŁY CZAS UTRZYMYWAĆ POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU!!!(inaczej całe odpowietrzanie na marne bo powietrze zacznie wchodzić spowrotem do układu.)
UWAGA 2: błędem jest nalewanie płynu do siłownika na dole przed zakręceniem węża. Raz tak zrobiłem bo myślałem że będzie mniej powietrza do wywalenia i szybciej zrobię. Błąd przez to bąbelki mi szły przy pompie (leciały do góry) i sprzęgła nie szło odpowietrzyć po przechyleniu moto i wylaniu płynu z siłownika(musiałem spowrotem odkręcić wąż) wszystko poszło jak po maśle metodą która opisałem wyżej.
Pozdrawiam i mam nadzieję że moja wypowiedź zdoła komuś pomóc