Informacje o Oleju

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Informacje o Oleju

Post autor: Isbi » ndz, 10 gru 2006, 17:34

Hmm na poczatek zapytam, czy jak motor sie dociera czy wlewa sie inny olej niz normalnie?? np. mineralny? i czy np. jak w ksiazce pisze 10W-40 to czy mozna wlac 15W-60 ?
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » ndz, 10 gru 2006, 18:10

Ja do WR nalałem 10W40 MOTULA i jest wszystko w najlepszym pożadku.
10W40 to półsyntetyki!
pozdr.
RS SERWIS

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 10 gru 2006, 18:11

http://www.mototest.alpha.pl/opel.html tu masz obszerne inforamcje o oleju.
Specyfikacja xW określa lepkość oleju, czyli im mniejsze x tym olej rzadszy. Szybciej osiąga swoją lepkość w danej temp. Druga liczba określa odporność temperaturową oleju. Czyli im wyższa tym wyższa odporność. Podczas docierania lej ten samo olej co bedziesz lać później.

Ja jeździłem na 10w40 cały sezon, a na 2007 zakupiłem sobie olej 10w50 z wyższą odpornością temperaturową. Lej tylko Full syntetyki.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 10 gru 2006, 18:52

Caly poprzedni sezon lalem 10W-40 castrol offroad polsyntetyk, i wszystko bylo dobrze... a i tak jest lepszej klasy niz ta ktora pisze w ksiazce.
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 10 gru 2006, 18:54

Skoro wiesz to po co pytasz?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 10 gru 2006, 19:56

Hmmm, no bo pytam-bo u mnie nie ma tego oleju, tylko u olka jest, a u mnie jest agip 15W-60, i sie nad nim zastanawialem fullsyntetyk a ten castrol jest polsyntetyk http://www.olekmotocykle.pl/index.php?s ... _id=344431.
i chodzi mi o to, czy przy docieraniu wlewa sie inny olej bo mechanik mi wlal.... mineralny...:/ skaplem sie dopiero w domu, jak obczailem butelke po oleju, no to dzwonie do niego co jest grane, co on mi to wlal do silnika :evil: ,a on mi powiedzial ze przy docieraniu taki sie powinno wlewac..... i potem zebym wlal full syntetyk, wiec sam nie wiem :?
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 10 gru 2006, 20:07

Hmm dziwne... wlewa się normalny olej. Tylko przy pierwszym docieraniu się wymienia po 3mh. A przy kolejnych remontach to motor mi chodzi 15 minut na lajcie i potem (.......).. hehe.

Ja właśnie rozebrałem silnik i szykuje remoncik po 100mh:
Korba, panewki na korbie, łożyska na wale, tłok ze sworzniem, łańcuch rozrządu, ślizgi, sprężyny zaworowe, podkładki zaworowe, uszczelniacze zaworów, płytki, łożyska na wałkach i śruby głowicy.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 10 gru 2006, 20:38

No wlasnie mi tez sie do wydawalo dziwne.... dlatego pytam sie was 8) , i jak oceniacie tego castrola?? bo we wtorek jade do olka, i zastanawiam sie czy kupic zapas, czy nie??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 10 gru 2006, 20:41

No Castrol renomowana firma, nic Ci się z furą nie stanie od niego jak spełnia parametry odpowiednie dla Twojego motoru i jak cena OK to bierz. Ja jestem zwolennikiem Motorexa, ale Castrol good too
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 10 gru 2006, 20:59

hmm no to kupuje w poniedzialek 6 butelek hehehe :wink: bedzie zapas na caly sezon :roll:.
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 10 gru 2006, 21:12

Gdzieś tam, od czasu do czasu spotykam sie z tą ciekawą teorią o docieraniu silnika na półsyntetyku. Mario77 wysyłał mi kiedyś na prywatny e-mail link do naprawdę bardzo porządnej i renomowanej strony, gdzie padło to stwierdzenie.
Ja tak naprawdę choć dociekałem, to nie znalazłem logicznego potwierdzenia tej praktyki, przynajmniej nie było mocnych argumentów.
Ja myślę że docieranie, jak i praca silnika powinna być na jak najlepszym oleju. Ale łba nie dam sobie uciąć, że ta teoria nie ma podstaw.
Kiedyś, jeszcze jak się uczyłem w szkole samochodowej to mówiono nam o takiej metodzie docierania silników po swieżym remoncie (czterosuwy)-górne smarowanie. To znaczy poprzez dolewanie do paliwa niewielkiej ilości dobrego oleju do 2T, co miało zapewnić lepsze smarowanie górnej części cylindra. Nie wiem czy teraz, gdy nie honuje się już cylindrów "na lustro", gdy powierzchnie tłoków są grafitowane, lub powlekane dwusiarczkiem molibdenu, to ta metoda ma jeszcze sens. Można to potraktować jako ciekawostka. Coś mi świta że stosunek oleju do paliwa w tym górnym smarowaniu to było 1:200.
Pzdr.
Ostatnio zmieniony ndz, 10 gru 2006, 21:21 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 10 gru 2006, 21:17

no ale on mi wlał mineralny, a nie półsyntetyk :shock: i teraz się zastanawiam, co robić... czy zmieniac odrazu na tego castrola, czy dotrzec dalej spokojnie na tym oleju ?? czy moze nie kupywac tego castrola, tylko jakis inny olej fullsyntetyk??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”