Olej do zawieszenia
-
Autor tematumario1989
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 13:41
- Motocykl: YZF 426
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zawiercie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Olej do zawieszenia
Witam mam pytanie zabieram sie za zmiane oleju zawieszenia w mojej YZF 426 i mam pytanie jaki wlac olej jedni polecaja 2.5 W zas inni 5W , słyszałem też ,że są tacy co mieszają je pół na pół . A Wy co radzicie ???
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: pn, 6 paź 2008, 14:32
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Olej do zawieszenia
Czym większa wartość oleju tym zawieszenie będzie twardsze?
Ostatnio zmieniony pt, 25 cze 2010, 12:31 przez marcin180, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Olej do zawieszenia
marcin180 olej w amortyzatorze odpowiedzialny jest za tłumienie, za twardość amortyzatora jest odpowiedzialna sprężyna. mario1989Jeśli chcesz uzyskać jak najbardziej płynną pracę amortyzatora to wlej do niego olej 2,5w.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
- Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Olej do zawieszenia
Rams na jakiej podstawie to stwierdzasz?
Ja wyznaję zasadę, że serwisówka prawdę Ci powie:-)
Ja wyznaję zasadę, że serwisówka prawdę Ci powie:-)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Olej do zawieszenia
Rams pisze:olej w amortyzatorze odpowiedzialny jest za tłumienie, za twardość amortyzatora jest odpowiedzialna sprężyna.
a bzdura. Za twardość odpowiedzialny jest olej/tłumienie kompresji, za powrót odpowiada też olej/tłumienie powrotu, a sprężyna odpowiada za napięcie wstępne i za ugięcie oraz powrót amora jeśli jest liniowa to tylko tyle. Oczywiście, że na zbyt miękkiej sprężynie kompresja wiele nie pomoże, tak samo jak na zbyt twardej. Dla tego nei można jednoznacznie powiedzieć że to robi to i kropka. Jeśli amor ma dobrze działać wszystko musi być optymalnie ustawione, jesli nei starcza zakresu regulacji (kompresji/powrotu) a napięcie jest dobre (SAG - ugiecie wstępne, czyli jak się właduje taki kolcek,zawodnik na moto, amor powinien się ugiąć ileś tam milimetrów) to wtedy można się bawić w gestszy lub rzadszy olej.
BANDIT