Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
Hej!
Wczoraj, w końcu przyszło moje moto z UK, i sprawdzając je zauważyłem że gdy wcisnę przedni hamulec i popchnę motocykl w przód i w tył, słychać delikatne puknięcie. Z kolei gdy rozpędzę trochę motocykl i dohamuję
do zera to niema tego charakterystycznego puknięcia. Amortyzatory przednie były robione(mam to na fakturze ).
Moje podejrzenie padło na łożysko główki ramy. Co o tym sądzicie?
Wczoraj, w końcu przyszło moje moto z UK, i sprawdzając je zauważyłem że gdy wcisnę przedni hamulec i popchnę motocykl w przód i w tył, słychać delikatne puknięcie. Z kolei gdy rozpędzę trochę motocykl i dohamuję
do zera to niema tego charakterystycznego puknięcia. Amortyzatory przednie były robione(mam to na fakturze ).
Moje podejrzenie padło na łożysko główki ramy. Co o tym sądzicie?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
sądzimy to, że musisz to sam sprzawdzić. Nie inaczej jak postawić moto na stojak, z przednim kołem w górze, złapać za lagi na wysokości osi koła i poruszać w przod i w tył. Wyczujesz luzy, to skręcisz i ognia. nic prostszego.
A pukać na postoju może choćby pływający zacisk.
A pukać na postoju może choćby pływający zacisk.
BANDIT
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
ok dzięki, wprawdzie jeszcze nie mam stojaka ale na dniach wezmę sie za niego.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
ja też jak kupiłem miałem lekki luz na sterach. Sprawdź, a jak wyczujesz że lata przód-tył (na stojaku bardzo łatwo) to napisz, powiem ci jak to zniwelować.
BANDIT
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: ndz, 4 mar 2007, 00:32
- Motocykl: Już bez,ale wróce... :)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: GIŻYCKO . UK. EŁK , OPOLE
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
czy nie ma luzu na prowadnicach,przytrzymaj reka zacis a nich ktos porusza motorem w przod i w tyl powinienes cos wyczuc
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: pn, 8 wrz 2008, 10:50
- Motocykl: YZ 125 T1
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: spytkowice k. rabki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
nie czy jest dokręcony tylko czy nie ma luzu na prowadnicach, bo jak będzie luz to przy zahamowanym kole, jak zaczniesz ruszać przód tył zacisk będzie się obracał w granicach tego luzu i stukał, więc weź moto na podnośnik, niech Ci ktoś przytrzyma go i poszarp mocno gdzieś za amory z przodu i wtedy się przekonasz czy to luz na główce. pzdr
Prostowanie dyfuzorów, toczenie, frezowanie...
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
...albo tarcza plywajaca .
Luz na glowce i bez stojaka mozna w sumie sprawdzic. Bujaj motorkiem przod, tyl jak bujalem tylko docisnij palec tak, zeby dotykal gornej polki i ramy jednoczesnie. W sumie z reguly to widac golym okiem
pzdr
Luz na glowce i bez stojaka mozna w sumie sprawdzic. Bujaj motorkiem przod, tyl jak bujalem tylko docisnij palec tak, zeby dotykal gornej polki i ramy jednoczesnie. W sumie z reguly to widac golym okiem
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
no teoretycznie też sie da tak sprawdzić, ale co z tego, jak sobie poprawnie nie wyreguluje. Moto na stojak (albo pieniek, albo cokolwiek) i jedziesz.
Wspomniałem o pływajacym zacisku i tarczy, ale to akurat łatwo zlokalizować.
Przy dociąganiu nakrętki (tej centralnej w półce) by zniwelować luzy nie zapomnij poluźnić górnej półki!! widzialem magików (w prawdzie nie MX ale w DH -ta sama budowa) co próbowali stery dociągać bez luzowania półki a pozniej "ojoj" było
Wspomniałem o pływajacym zacisku i tarczy, ale to akurat łatwo zlokalizować.
Przy dociąganiu nakrętki (tej centralnej w półce) by zniwelować luzy nie zapomnij poluźnić górnej półki!! widzialem magików (w prawdzie nie MX ale w DH -ta sama budowa) co próbowali stery dociągać bez luzowania półki a pozniej "ojoj" było
BANDIT
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożysko główki ramy. Czy na pewno?
pociągnę ten temat dalej, bo wyszukiwarka dobrze łapie słowo ster, stery, główka ramy, łożyska kierownicy i inni na tym skorzystają.
Rozebrałem swojego KXa bo miałem ciągły problem z nawracającymi luzami w sterach. Niwelowanie ich pomagało na jednen wyjazd i tak w kółko.
Okazało się, że stery nałapały trochę syfu, ale nie było tak źle. Gorzej zrobiło się później.
Stwierdziłem, że winowajcą luzu jest dolna bieżnia. Niestety okazało się też, że to nie luz na łożyskach, lecz na główce ramy. Bieżnia zowalizowała główkę od dołu.
Tu mamy widok z góry, bo górna bieżnia też ciasno nie siedzi. Obraca się wewnątrz.
Na chwilę obecną wyciągnąłem wszystko do czyszczenia, ale jakoś będę musiał to poskładać.
i teraz pytania:
-Jak sobie poradzić z wyrobioną główką. Przychodzi mi na myśl kej do metali (w zjazdówce rozwiązał problem). Druga myśl, to nowy komplet łożysk, jednak wydaje mi się, że to problemu nie rozwiąże, bo bieżnie z zewnątrz nie wyglądają na wybite, bardziej główka ramy, która też chyba jest bardziej miękka od bieżni?
-Jak ewentualnie wybić dolne łożysko z rury sterowej, która siedzi w półce dolnej?
-Jakiego smaru warto użyć (nie jakiego można, tylko jaki najlepiej).
liczę na pomocne odpowiedzi, bo jutro chcę poskładać MOTóR
Rozebrałem swojego KXa bo miałem ciągły problem z nawracającymi luzami w sterach. Niwelowanie ich pomagało na jednen wyjazd i tak w kółko.
Okazało się, że stery nałapały trochę syfu, ale nie było tak źle. Gorzej zrobiło się później.
Stwierdziłem, że winowajcą luzu jest dolna bieżnia. Niestety okazało się też, że to nie luz na łożyskach, lecz na główce ramy. Bieżnia zowalizowała główkę od dołu.
Tu mamy widok z góry, bo górna bieżnia też ciasno nie siedzi. Obraca się wewnątrz.
Na chwilę obecną wyciągnąłem wszystko do czyszczenia, ale jakoś będę musiał to poskładać.
i teraz pytania:
-Jak sobie poradzić z wyrobioną główką. Przychodzi mi na myśl kej do metali (w zjazdówce rozwiązał problem). Druga myśl, to nowy komplet łożysk, jednak wydaje mi się, że to problemu nie rozwiąże, bo bieżnie z zewnątrz nie wyglądają na wybite, bardziej główka ramy, która też chyba jest bardziej miękka od bieżni?
-Jak ewentualnie wybić dolne łożysko z rury sterowej, która siedzi w półce dolnej?
-Jakiego smaru warto użyć (nie jakiego można, tylko jaki najlepiej).
liczę na pomocne odpowiedzi, bo jutro chcę poskładać MOTóR
BANDIT