Pierwsze cross country, co i jak ?

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: seba8121 » pn, 3 sie 2015, 12:05

DOLO, hamulce czyli klocki, tarcze sprawdzają ? To mam akurat w stanie bdb, co do klamek, obydwie mam można powiedzieć połówki, ale tylko dlatego, że są akurat na dwa palce i wygodnie mi się tak jeździ. Klamki muszą być pewnie całe ? Na co patrzeli przy chłodnicach ? Moja jest lekko wgięta i od góry klejona.

Boro
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 155
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Motocykl: Honda TRX 440ex
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: Boro » pn, 3 sie 2015, 14:34

Klamki muszą być zakończone "kulkami".

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: solaris » pn, 3 sie 2015, 14:52

A co z gościem który wystarował i połamał klamki w czasie wyścigu? w sensie, powiedzmy ma pół klami, są ostre. Zostaje zdyskfalifikowany? Czy jak? - zaznaczam, że może dalej jechać.

Boro
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 155
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Motocykl: Honda TRX 440ex
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: Boro » pn, 3 sie 2015, 15:15

Po wyścigu nie sprawdzają stanu sprzętu, także jeśli nie znajdzie się "uprzejmy", który złoży protest, że jechałeś na motocyklu nie spełniającym wymogów to nic się nie stanie. Generalnie przy amatorskich zawodach odbiór techniczny jest formalnością i nie ma się co spinać. Na zawodach rangi PP czy MP odbiór jest bardziej rygorystyzny.

Avariela
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 6 sie 2015, 18:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: Avariela » ndz, 9 sie 2015, 00:15

A na czym polega ta "rygorystyczność"? Bo przyznam się, że mnie to zaciekawiło.

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: kapik69 » ndz, 9 sie 2015, 14:40

"Rygorystyczność" to chodzi tutaj o bardziej wnikliwe sprawdzanie stanu technicznego motocykla. Przygotowanie motocykla do zawodów to jest indywidualna sprawa każdego zawodnika. To w jaki sposób jest przygotowany motocykl do odbioru i zawodów świadczy o tym jak kto o do tego podchodzi. Sam wiele razy przeprowadzałem odbiory na różnych rangach zawodów, czy to strefa czy PP czy MP motocykl powinien być przygotowany tak samo, nie będę tutaj opisywał jak bo to można doczytać gdzie indziej. Generalnie rzez biorąc to gdy na odbiór przyjeżdża debiutant, totalny amator który nie wie co i jak to zaczynam od tego że zwracam mu uwagę na to że motocykl powinien przyprowadzić na odbiór, a nie nim przyjeżdżać (zależy od konfiguracji parku maszyn i punktu odbioru). Takim zawodnikom którzy startują po raz pierwszy odpuszczam wiele nie dociągnięć w kwestii przygotowania motocykla do zawodów, ale o każdej z tych rzeczy staram się z nimi porozmawiać i wytłumaczyć jak to powinno wyglądać w przyszłości (na następny raz). Najbardziej za to irytują mnie osoby z MP (i nie tylko) które są już "starymi zawodnikami" i potrafią przyjść na odbiór z brudnym motocyklem, lub z jakimś innym bardzo widocznym brakiem i liczą na to że im się odpuści, bo przecież: "ja jestem liderem w klasyfikacji generalnej w swojej klasie". Nie myśl sobie że na strefie bądź jakiś innych zawodach motocykl możesz mieć gorzej przygotowany, zawsze staraj się robić tak żeby nikt nie miał się do czego przyczepić itd. Avariela jeżeli chcesz to napisz do mnie na pw to Ci wytłumaczę jak motocykl powinien zostać przygotowany do zawodów i na odbiór.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: seba8121 » pt, 21 sie 2015, 10:33

A jak się odżywiacie przed tak długim wysiłkiem, jakaś specjalna dieta ? Co bierzecie do picia do camelbaka ? O ile w ogóle z niego korzystacie ?

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: motorider7 » pt, 21 sie 2015, 21:21

browara :D a zjeść trzeba dobrze i solidnie , nie jakieś naleśniki tylko karczycho z grilla albo żeberka . Wtedy bez paliwa pojedziesz :D
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Wojtekcc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pn, 17 lis 2014, 20:28
Motocykl: yzf250 sxf250 exc125
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwsze cross country, co i jak ?

Post autor: Wojtekcc » ndz, 23 sie 2015, 13:37

Po karczku czy żeberku nie będziesz miał zbytnio siły ;) Co do browara w razie jakiejs głupiej kontuzji czyli ręka lub noga ubezpieczenie nie obowiązuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”