spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
Fest
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 28 mar 2013, 09:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Fest » śr, 3 kwie 2013, 11:35

Witam,
Jak to sprawa wyglada ze spalaniem takiego np exc 250 2t i sx 250 2t?Oczywiscie zakladamy ze oba jada tak samo a nie ze jeden udziera manete do spodu i pozniej czeka na drugiego 5 minut.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Czepek » śr, 3 kwie 2013, 15:24

Miałem exc a teraz yz i nie widze zbytnio różnicy w spalaniu, oba motocykle palą podobnie, czyli nei mało :drinkers: :drinkers:
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
marcin4
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
Motocykl: KTM SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: marcin4 » śr, 3 kwie 2013, 15:52

Zasada przy spalaniu jest taka ile wlejesz tyle spali czy to enduro czy cross.Spalanie jest duże jeśli jeszcze chodzi o 250 w 2t.

Paskal
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 10 gru 2010, 11:18
Motocykl: suzuki rm 250 K5
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Paskal » śr, 3 kwie 2013, 16:45

marcin4 pisze:Zasada przy spalaniu jest taka ile wlejesz tyle spali czy to enduro czy cross.Spalanie jest duże jeśli jeszcze chodzi o 250 w 2t.


co znaczy duże ? bak w 15min czy jak ?

Taki Tam Gar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 236
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 18:23
Motocykl: Było CRF 250, YZ 125, YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Taki Tam Gar » śr, 3 kwie 2013, 17:18

Znaczy - jak zauważysz różnice między nimi to masz piwo u mnie na Motox Jamie.
yyyyn? Yyyyyyyyyn?

Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Norbuś » śr, 3 kwie 2013, 17:45

Exc mają większe baki więc weźmiesz ze sobią więcej paliwa, różnica pewnie będzie na korzyść exc, ale z doświadczenia ci tego nie powiem.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Awatar użytkownika
marcin4
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
Motocykl: KTM SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: marcin4 » śr, 3 kwie 2013, 18:30

Paskal pisze:
marcin4 pisze:Zasada przy spalaniu jest taka ile wlejesz tyle spali czy to enduro czy cross.Spalanie jest duże jeśli jeszcze chodzi o 250 w 2t.


co znaczy duże ? bak w 15min czy jak ?
Źle to sformułowałem. Nie da się określić ile pali litrów na minuty, kilometry czy inny przelicznik. Bak w motocyklu krosowym ma wystarczyć na jeden bieg czyli około 30 min i taką ma pojemność , żeby Ci tego paliwa w trakcie biegu nie brakło.
A drugą rzeczą jest styl i warunki w których jeździsz. Jeżeli jeździsz amatorsko po lesie itp. to wiadomo że zużycie paliwa będzie mniejsze, jeśli jednak jeździsz szybko np. po torze to spalanie wzrasta. Jeżdżąc te kilkanaście lat muszę powiedzieć , nie ma na to reguły. Tak jak z ludźmi tyle ile osób tyle charakterów, tak samo w tym przypadku. Tylu ile raiderów takie spalanie.pzdr

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Reniek » śr, 3 kwie 2013, 18:40

Przeciętnie spalanie w CR 250 01 - KX 250 06 wychodziło mi po zrobieniu remontu i zmianie dysz około 1litr na 10 km
(zalałem gaźnik + litr do baku i aż staną) w plecaku miałem zapas , dystans przejechany sprawdził mi endurak dokładnie 9km i kilka set metrów.
Podejrzewam że enduro o takiej samej pojemności w 2T spali bardzo podobnie , natomiast różnice w spalaniu zauważysz dopiero miedzy 4T a 2T.

Ps. Ale jak koledzy powyżej piszą , jaki charakter jazdy takie i spalanie.

Paskal
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 10 gru 2010, 11:18
Motocykl: suzuki rm 250 K5
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: Paskal » śr, 3 kwie 2013, 21:08

nie spotkałem jeszcze u nas żadnego takiego charakteru żeby był w stanie wypalić zbiornik czyli 8L 250 2T w 30min chyba że mu sie wylewa w zakrętach :D:D ale z tego co (słyszałem) to większość pisze ze 15min 20min bo on ostro ciśnie i takie tam loty na 100m odcina taka sytuacja :D to samo tyczy się np. CR500 kogo nie zapytasz to łooo bożeee wiadrami lejesz wache a jemu mało a tak naprawde nawet nie widzieli tego na oczy ;/

pozdro 600

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: amator » śr, 3 kwie 2013, 22:24

Startując w Country jazda jest non stop. Gaz jest odwiniety cały czas na full, 250/125 2t zbiornik wystarcza na 1 godzinę. 250 4T 1,5 godziny 450 4T 1,3godziny :drinkers:

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: BartekJ » śr, 3 kwie 2013, 22:54

Ja jeżdżę tak se nie za "dynamicznie", że tak to ujmę :D , mam zbiornik 9,8 litra, i przejechałem na tym jakieś 120-130 km. Nieco przelotówek asfaltowych, sporo piachu, bo to okolice Pustyni Błędowskiej były. Ważę stówkę, jakby dla kogoś miało to znaczenie :). KTM 250 EGS.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: spalanie motoru enduro vs cross te same warunki

Post autor: ghollum » czw, 4 kwie 2013, 13:25

Z tym spalaniem to jak zwykle prawda jest po środku, wszystko zależy od tego co porównujemy. Przy tego typu porównaniach najprościej popatrzeć w serwisówkę i na typ + ustawienia gzanika ,dla przykładu jeśli porównamy KTM EXC250 z SX250 z roku dajmy na to 2002 widzimy że mają podobnie zestrojone gaźniki z podobną wielkością dysz więc palanie w tych samych warunkach będzie zbliżone, ale sprawa wygląda już innaczej dla EXC125 i SX125, bo po pierwsze mamy gażniki o różnej średnicy gardzieli (większej dla SX) a po drugie większe dysze w SX więc spalanie będzie wyższe w SX, z doświadczenia wychodzi o jakieś 20%. Podobnie sprawa wygląda dla EXC200 i SX200 z tym że różnica w spalaniu jest jeszcze większa o około 30%. Sprawa wygląda już innaczej dla młodszych roczników powiedzmy 2009, bo o ile w SX250 i EXC250 mamy praktycznie te same gaźniki i spalanie będzie podobne jak w starszych rocznikach to w SX125 mamy już gażnik PWK38 zamiast PWK39 a EXC125 PWK36 zamiast PWK38 więc różnica będzie większa. Jak widać spalanie będzie też różne dla młodszych i starszych roczników tego samego modelu, oczywiście ma to wpływ na charakterystykę silnika dla przykładu EXC200 z rocznika 2002 pali nieco więcej niż EXC200 z rocznika 2009 ale za to ma mocniejszy górny zakres obrotów, dolny z resztą też ale to już z racji innego wału, lepszym porównaniem będzie EXC200 z 2006r z EXC200 z 2009r. gdzie mechanicznie te silniki są praktycznie takie same, różnice w charakterystyce między nimi wynikają w 90% z zastosowania innego gaźnika czyli mocniejszy dół w EXC200 z 2009 i nieco słabsza góra i na odwrót w EXC200 z 2006r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”