Kompresor, co i jak?
-
Autor tematuCzepek
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kompresor, co i jak?
Siema.
Jako, że planuję już jakiś czas kupić kompresor, mam do was kilka pytań, może akurat ktoś się zna.
No więc tak:
Nie mam pojęcia kompletnie jeśli o to chodzi, wiem, że mam do wydania 300zł, chcę coś w miare małego typu 24l, nie mam miejsca w garażu na 50l butle.
Kompresor chciałbym taki, żeby ogarniał :
-pneumat (jakieś drobne rzeczy typu koła w aucie, nakrętke magneta odkręcić itp itd.)
-jakiś pistolet żeby raz na rok coś psiknąć, nie mówię o malowaniu auta, ale jakieś metalowe części itp
- chciałbym wysodować parę rzeczy i z tego co się dowiadywałem musi być 8 bar
-no wiadomo pompowanie kół , przedmuchać coś.
W castoramie widziałem w promocji za 280zł, wiem, że chińszczyzna i pewnie nie powali na kolana, ale nie mam warsztatu, żeby co chwilę go używac, tak więc myślę, że dam radę
I teraz mam do Was pytanie, jakie parametry musi on mieć, bo widzę, że na aukcjach jakieś cyferki a i tak nie wiem o co chodzi Szukałem trochę na necie, ale w tym przedziale cenowym to ludzie same pistolety kupują
Ma ktoś taki kompresor?
Z góry dzięki za odp.
Jako, że planuję już jakiś czas kupić kompresor, mam do was kilka pytań, może akurat ktoś się zna.
No więc tak:
Nie mam pojęcia kompletnie jeśli o to chodzi, wiem, że mam do wydania 300zł, chcę coś w miare małego typu 24l, nie mam miejsca w garażu na 50l butle.
Kompresor chciałbym taki, żeby ogarniał :
-pneumat (jakieś drobne rzeczy typu koła w aucie, nakrętke magneta odkręcić itp itd.)
-jakiś pistolet żeby raz na rok coś psiknąć, nie mówię o malowaniu auta, ale jakieś metalowe części itp
- chciałbym wysodować parę rzeczy i z tego co się dowiadywałem musi być 8 bar
-no wiadomo pompowanie kół , przedmuchać coś.
W castoramie widziałem w promocji za 280zł, wiem, że chińszczyzna i pewnie nie powali na kolana, ale nie mam warsztatu, żeby co chwilę go używac, tak więc myślę, że dam radę
I teraz mam do Was pytanie, jakie parametry musi on mieć, bo widzę, że na aukcjach jakieś cyferki a i tak nie wiem o co chodzi Szukałem trochę na necie, ale w tym przedziale cenowym to ludzie same pistolety kupują
Ma ktoś taki kompresor?
Z góry dzięki za odp.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kompresor, co i jak?
Witam, więc tak taki kompresor za 300 to nic specjalnego, lecz na domowy użytek w zupełności da radę. Nadaje się aby jak to nazwałeś „coś psiuknąć” i przedmuchać, nadaje się również do mycia części przy pomocy pistoletu. Problem wystąpi jedynie przy używaniu go z narzędziami pneumatycznymi, ponieważ klucze udarowe (te tańsze do 300zł) potrzebują bardzo dużo powietrza, zużycie powietrza na poziomie 300l/min ,(te profesjonalne potrzebują połowę mniej) zaś wydajność kompresora jest na poziomie 100 – 150 l/min. Jeżeli chodzi o ciśnienie robocze to do pracy z narzędziami pneumatycznymi wymagane jest na poziomie 6 – 6,5 atmosfery zaś do malowania potrzeba 3 – 4,5 atmosfery. Problem małej wydajności kompresora można rozwiązać za pomocą podłączenia dodatkowego zbiornika powietrza. Jeszcze jedno te małe kompresorki nie są przystosowane do pracy ciągłej, jeżeli będzie chodził np. przez godzinę bez przerwy szybko ulegnie zużyciu, ponieważ układ korbowo tłokowy, w tych sprzętach jest naprawdę bardzo słabej jakości.
-
Autor tematuCzepek
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kompresor, co i jak?
A ile ciśnieniem max (8bar) można pracować? Z przerwami 'na odpoczynek'?
pneumat to sporadycznie, kilka razy w roku jak zmiana kół i jakieś pierdoły przy moto jak magneto.
pneumat to sporadycznie, kilka razy w roku jak zmiana kół i jakieś pierdoły przy moto jak magneto.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kompresor, co i jak?
Wydaje mi się, że cos takiego http://allegro.pl/kompresor-olejowy-24- ... 12834.html spokojnie Ci w garażu wystarczy. Da się na tym pracować - sprawdzone.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kompresor, co i jak?
A samoróbka nie wyjdzie taniej?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 65
- Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
- Motocykl: rm 125 95'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kompresor, co i jak?
Taki kompreor nie podola na 100% pneumatowi. Do tego butla tak mala ze sie moze z 5 razy klucz tylko przekreci
Jesli chcesz cos tanim kosztem z duza wydajnoscia to polecam zrobic kompresor na silniku z malucha. Przy obrotach 1000rpm mozna uzyskac 650l/min przy praktycznie zerowej pojemosci szkodliwej czy jakos tak Na oryginalnej glowicy pewnie z 300l uzyskasz. Do tego trzeba miec jakis wiekszy silniczek pow.3kw i dobrac jakies kolo zamachowe poniewaz w fiacie 2 tloki pracuja jednoczesnie i moze z tego niezly wibrator byc. To wszystko podlaczyc do presostatu i butli. Na takim kompresorze z butla 250l piaskowalem juz felgi samochodowe 14'' .
Jesli chcesz cos tanim kosztem z duza wydajnoscia to polecam zrobic kompresor na silniku z malucha. Przy obrotach 1000rpm mozna uzyskac 650l/min przy praktycznie zerowej pojemosci szkodliwej czy jakos tak Na oryginalnej glowicy pewnie z 300l uzyskasz. Do tego trzeba miec jakis wiekszy silniczek pow.3kw i dobrac jakies kolo zamachowe poniewaz w fiacie 2 tloki pracuja jednoczesnie i moze z tego niezly wibrator byc. To wszystko podlaczyc do presostatu i butli. Na takim kompresorze z butla 250l piaskowalem juz felgi samochodowe 14'' .
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia
LOL !!!! Z motodriver.eu :d
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia
LOL !!!! Z motodriver.eu :d
-
Autor tematuCzepek
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kompresor, co i jak?
I kompresor na pół garazu.
Kumpel ma takiego i pneumata lepszego co prawda bo za pare stówek, ale lajtowo daje rade przy pracach garazowych.
Dziś kupiłem taki kompresor ;
więc temat nieaktualny, dzięki za pomoc
Kumpel ma takiego i pneumata lepszego co prawda bo za pare stówek, ale lajtowo daje rade przy pracach garazowych.
Dziś kupiłem taki kompresor ;
więc temat nieaktualny, dzięki za pomoc
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514