Kompresor, co i jak?

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kompresor, co i jak?

Post autor: Czepek » ndz, 20 maja 2012, 14:09

Siema.
Jako, że planuję już jakiś czas kupić kompresor, mam do was kilka pytań, może akurat ktoś się zna.
No więc tak:
Nie mam pojęcia kompletnie jeśli o to chodzi, wiem, że mam do wydania 300zł, chcę coś w miare małego typu 24l, nie mam miejsca w garażu na 50l butle.
Kompresor chciałbym taki, żeby ogarniał :
-pneumat (jakieś drobne rzeczy typu koła w aucie, nakrętke magneta odkręcić itp itd.)
-jakiś pistolet żeby raz na rok coś psiknąć, nie mówię o malowaniu auta, ale jakieś metalowe części itp
- chciałbym wysodować parę rzeczy i z tego co się dowiadywałem musi być 8 bar
-no wiadomo pompowanie kół , przedmuchać coś.
W castoramie widziałem w promocji za 280zł, wiem, że chińszczyzna i pewnie nie powali na kolana, ale nie mam warsztatu, żeby co chwilę go używac, tak więc myślę, że dam radę
I teraz mam do Was pytanie, jakie parametry musi on mieć, bo widzę, że na aukcjach jakieś cyferki a i tak nie wiem o co chodzi :D Szukałem trochę na necie, ale w tym przedziale cenowym to ludzie same pistolety kupują :D
Ma ktoś taki kompresor?
Z góry dzięki za odp.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kompresor, co i jak?

Post autor: tomasz12 » ndz, 20 maja 2012, 15:06

Witam, więc tak taki kompresor za 300 to nic specjalnego, lecz na domowy użytek w zupełności da radę. Nadaje się aby jak to nazwałeś „coś psiuknąć” i przedmuchać, nadaje się również do mycia części przy pomocy pistoletu. Problem wystąpi jedynie przy używaniu go z narzędziami pneumatycznymi, ponieważ klucze udarowe (te tańsze do 300zł) potrzebują bardzo dużo powietrza, zużycie powietrza na poziomie 300l/min ,(te profesjonalne potrzebują połowę mniej) zaś wydajność kompresora jest na poziomie 100 – 150 l/min. Jeżeli chodzi o ciśnienie robocze to do pracy z narzędziami pneumatycznymi wymagane jest na poziomie 6 – 6,5 atmosfery zaś do malowania potrzeba 3 – 4,5 atmosfery. Problem małej wydajności kompresora można rozwiązać za pomocą podłączenia dodatkowego zbiornika powietrza. Jeszcze jedno te małe kompresorki nie są przystosowane do pracy ciągłej, jeżeli będzie chodził np. przez godzinę bez przerwy szybko ulegnie zużyciu, ponieważ układ korbowo tłokowy, w tych sprzętach jest naprawdę bardzo słabej jakości.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kompresor, co i jak?

Post autor: Czepek » ndz, 20 maja 2012, 15:41

A ile ciśnieniem max (8bar) można pracować? Z przerwami 'na odpoczynek'?
pneumat to sporadycznie, kilka razy w roku jak zmiana kół i jakieś pierdoły przy moto jak magneto.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kompresor, co i jak?

Post autor: solaris » ndz, 20 maja 2012, 16:51

Wydaje mi się, że cos takiego http://allegro.pl/kompresor-olejowy-24- ... 12834.html spokojnie Ci w garażu wystarczy. Da się na tym pracować - sprawdzone.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kompresor, co i jak?

Post autor: sebek1516 » śr, 23 maja 2012, 22:08

A samoróbka nie wyjdzie taniej?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

GALA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
Motocykl: rm 125 95'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kompresor, co i jak?

Post autor: GALA » pt, 25 maja 2012, 20:30

Taki kompreor nie podola na 100% pneumatowi. Do tego butla tak mala ze sie moze z 5 razy klucz tylko przekreci :)

Jesli chcesz cos tanim kosztem z duza wydajnoscia to polecam zrobic kompresor na silniku z malucha. Przy obrotach 1000rpm mozna uzyskac 650l/min przy praktycznie zerowej pojemosci szkodliwej czy jakos tak :) Na oryginalnej glowicy pewnie z 300l uzyskasz. Do tego trzeba miec jakis wiekszy silniczek pow.3kw i dobrac jakies kolo zamachowe poniewaz w fiacie 2 tloki pracuja jednoczesnie i moze z tego niezly wibrator byc. To wszystko podlaczyc do presostatu i butli. Na takim kompresorze z butla 250l piaskowalem juz felgi samochodowe 14'' .
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia ;)

LOL !!!! Z motodriver.eu :d

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kompresor, co i jak?

Post autor: Czepek » pt, 25 maja 2012, 21:53

I kompresor na pół garazu.
Kumpel ma takiego i pneumata lepszego co prawda bo za pare stówek, ale lajtowo daje rade przy pracach garazowych.
Dziś kupiłem taki kompresor ;

więc temat nieaktualny, dzięki za pomoc
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”