Klucz pneumatyczny .
-
Autor tematuwiktorgre
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 23 lis 2011, 00:36
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Klucz pneumatyczny .
Witam
Dzisiaj kupiłem klucz pneumatyczny , niestety instrukcja dodana do urządzenia była mało czytelna i zawierała bardzo mało informacji dotyczących użytkowania , głównie było napisane o stroju ochronnym ....
I Tu moje pytanie mam klucz firmy Stanley . W zestawie były nasadki , 2 końcowi do węża itp . Zainteresowało mnie jednak tzw. "na olejacz" czy jakoś tak ;p
Oraz na pistolecie jest napisane " OIL" i nad tym mala dziurka , wlałem tak trochę smaru itp , interesuje po co jest ten " na olejacz" Przyłączyłem go tak jak pasowały gwint czyli do pistoletu itp , wlałem tak oleju ale wydaje mi sie ze tak to nie powinno być ... miał ktoś z was do czynienia z takim sprzętem ?
Pozdrawiam
Wiktor
Dzisiaj kupiłem klucz pneumatyczny , niestety instrukcja dodana do urządzenia była mało czytelna i zawierała bardzo mało informacji dotyczących użytkowania , głównie było napisane o stroju ochronnym ....
I Tu moje pytanie mam klucz firmy Stanley . W zestawie były nasadki , 2 końcowi do węża itp . Zainteresowało mnie jednak tzw. "na olejacz" czy jakoś tak ;p
Oraz na pistolecie jest napisane " OIL" i nad tym mala dziurka , wlałem tak trochę smaru itp , interesuje po co jest ten " na olejacz" Przyłączyłem go tak jak pasowały gwint czyli do pistoletu itp , wlałem tak oleju ale wydaje mi sie ze tak to nie powinno być ... miał ktoś z was do czynienia z takim sprzętem ?
Pozdrawiam
Wiktor
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
Taki klucz wymaga smarowania, do tego jest ten „na olejacz” dziurkami w kluczu wylatuje powietrze zanieczyszczone olejem .”Na olejacz” powinien być wpięty pomiędzy przewodem pneumatycznym a kluczem.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
Wierz mi, ze pare instalacji pneumatycznych w życiu widziałem i to nie małych i jak masz naolejacz przy samym kluczu to napewno nie jest dobre miejsce.
Nie mówię, ze coś sie zepsuje ale jest to całkowicie nieergonomiczne miejsce.
Powinieneś zrobić sobie 2 obiegi jeden suchy drugi naolejony jeden właśnie do narzędzi udarowych a drugi do syf uchu czy malowania.
A naolejacz powinien być w twoim przypadku przy kompresorze.
Nie mówię, ze coś sie zepsuje ale jest to całkowicie nieergonomiczne miejsce.
Powinieneś zrobić sobie 2 obiegi jeden suchy drugi naolejony jeden właśnie do narzędzi udarowych a drugi do syf uchu czy malowania.
A naolejacz powinien być w twoim przypadku przy kompresorze.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 20:48
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
Witam, odkopuję temat ponieważ stoję przed wyborem klucza udarowego.
Znalazłem 3 dość ciekawe klucze, z wyglądu nie różnią się zbyt wiele ale ich parametry wg opisu są różne:
http://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-ele ... 34291.html
http://allegro.pl/klucz-elektryczny-uda ... 25722.html
http://allegro.pl/klucz-elektryczny-uda ... 26751.html
Czy ktoś używa któregoś z tych kluczy ? Który byście wybrali i dlaczego ?
Za wszelkie sugestie bardzo dziękuję.
Znalazłem 3 dość ciekawe klucze, z wyglądu nie różnią się zbyt wiele ale ich parametry wg opisu są różne:
http://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-ele ... 34291.html
http://allegro.pl/klucz-elektryczny-uda ... 25722.html
http://allegro.pl/klucz-elektryczny-uda ... 26751.html
Czy ktoś używa któregoś z tych kluczy ? Który byście wybrali i dlaczego ?
Za wszelkie sugestie bardzo dziękuję.
Ostatnio zmieniony sob, 23 mar 2013, 10:56 przez _mefiu_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
Parametry tych narzędzi są mocno zawyżone, wystarczy je porównać z narzędziami światowych producentów np. „Makita”. Makita 600 Nm uzyskuje z silnika o mocy 650W, zaś narzędzia w linku mają 1.5 Kw oraz 2 Kw, moc podana przez producenta jest co najmniej dwu krotnie wyższa niż moc rzeczywista. Często jest to spotykane w narzędziach elektrycznych mniej znanych koncernów (firma „Kogucik”) dotyczy szlifierek, wiertarek itp.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
Przyłączę się troszkę do tematu.
Ile Nm powinien mieć taki klucz penumatyczny do pracy przy samochodach, żeby spokojnie dał sobie radę z zardzewiałymi śrubami, powiedzmy M12-M20 ?
Ile Nm powinien mieć taki klucz penumatyczny do pracy przy samochodach, żeby spokojnie dał sobie radę z zardzewiałymi śrubami, powiedzmy M12-M20 ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
Wiem ze kupilem jakiegos chinola to nie dalo sie dokreconej 10 odkrecic.
U kapciaza kupilem uzywany taki http://m.allegro.pl/przedmiot,klucz-pne ... 14911.html i zardzewiala 20 z dotkniecia odkreca. a jesli chodzi o smarowanie to wytlumaczyl mi ze wystarczy raz na jakis czas przesmarowac, a ten naolejacz po prostu blokuje przeplyw powietrza.
U kapciaza kupilem uzywany taki http://m.allegro.pl/przedmiot,klucz-pne ... 14911.html i zardzewiala 20 z dotkniecia odkreca. a jesli chodzi o smarowanie to wytlumaczyl mi ze wystarczy raz na jakis czas przesmarowac, a ten naolejacz po prostu blokuje przeplyw powietrza.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz, 13 lis 2011, 11:37
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śląsk CN
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Klucz pneumatyczny .
WIem, że to banał, ale do pistoleta (o ile nie elektryk.) to powinien być podpięty wąż o odpowiedniej średnicy. No i dokręcanie na końcu czy popuszczanie powinno się robić ręcznie, a tylko długość gwintu pomagać sobie pistoletem. Wiem, wiem połowa ludzi się tu z tym nie zgodzi, ale z czasem jak sobie zniszczycie gwint to może to zauważycie Taka tylko mała dygresja amatora warsztatowego