[Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Autor tematu
emtiej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pt, 29 paź 2010, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

[Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: emtiej » pn, 1 lis 2010, 16:47

Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno(jakieś 2-3 miesiące temu) kupiłem pierwszego 4-o sówa Yamahę YZ 426F z 2001r, nigdy nie miałem styczności z takimi silnikami, do tej pory jeździłem na motocyklach 2t o pojemności do 125ccm :)
Przedwczoraj zabrałem się za sprawdzanie luzów zaworowych, okazało się, że wszystkie są mniejsze niż zalecane w serwisie(20-25 wydech i 10-15 ssące), zamówiłem już komplet płytek proxa, no i czekam, wymieniłem przed tym olej na Motul 300V(naturalnie wymieniłem filtr i wyczyściłem ten filtr wkręcony w ramę.


Teraz kilka pytań:
1. Podczas jazdy równym gazem(np podczas jazdy na jednym kole) motocykl przerywa, jakby było coś z zapłonem, ale to nie zapłon, bo po dodaniu gazu jest ok i po przejechaniu równym gazem kilkudziesięciu metrów motocykl znów przerywa. Myślę ,że to gaźnik(jeszcze go nie czyściłem, ani nie regulowałem), warto dodać, że dodając gazu na luzie motocykl schodzi z obrotów, zatrzymuje się na trochę wyższych niż ustawionych i spada do obrotów prawidłowych po jakichś 3s?
2. Koleś od którego ją kupiłem twierdził, że jest tam nowy olej, sprawdziłem tylko stan, po miesiącu znów sprawdziłem i stanu już nie było(nie wiedziałem jaki tam jest olej, więc wymieniłem), czy to normalne, że bierze olej, może wlany wcześniej olej był zbyt rzadki? Dodam, że lubię ją wysoko pokręcić, nie jeżdżę w terenie YZ jest na kołach SM.
3. Jak sprawdzić stan zaworów?
4. Dlaczego luzy zaworowe się zmieniają? Zbijają się zawory? (przepraszam za lamerstwo, ale jak wcześniej pisałem nie mam doświadczenia w mechanice silników 4t )
5. Czy lekkie strzelanie z wydechu to norma w tego typu motocyklach?
6. Jak rozpoznać zużycie łańcuszka rozrządu?
7. Ustawiając rozrząd według linii narysowanej na magnecie(tak jak w serwisie) rozrząd nie ustawia mi się tak jak powinien(kropki nie pokrywają się z głowicą). Motocykl pali bardzo dobrze(przeważnie od 1 kopa), wydaje mi się, że wałek wydechowy jest przestawiony o jeden ząbek w prawo), podczas mierzenia luzów to raczej nie miało wpływu, bo jakbym nie ustawił to luzy były takie same w obu sytuacjach(według kreski na magnecie i według kropek na wałku sterującym zaworami wtryskowymi). Składać tak jak było, czy może warto ustawić go tak jak w serwisówce?


Czekam na odpowiedzi :)

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: ghollum » czw, 4 lis 2010, 10:41

1. gaźnik do czyszczenia i regulacji, wymień świecę, sprawdź stan blaszki na przepustnicy.
2. w tym moto. masz suchą miskę olejową w jaki sposób spradźałeś stan oleju? poprawna metoda to odpalenie moto i zostawnienie go pracującego prze około 3min. zgaszenie i dopiero wtedy sprawdźenie stanu oleju.
3. niestety najlepsza metoda to rozbiórka
4. bo podczas pracy rozgrzane zawory uderzają w gniazda zaworowe i wyklepują się, im większe obroty tym większa temperatura, im większa temperatura tym metal bardziej plastyczny, im większe obroty tym siła uderzenia w gniazdo zaworowe większa.
5. wszystko zależy jak często i w któych zakresach obrotów.
6. wykręć napinacz i sprawdź ile jeszcze może się wysynąć.
7. winien może być rozciągnięcty łańcuch rozrządu.

zbelut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: czw, 28 paź 2010, 23:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: zbelut » ndz, 7 lis 2010, 16:10

Cześć

WR 450 2004r
U mnie jest to samo odnośnie 1 punktu sprawdzałem takie klocki jak:

na świecy irydowej - czułem, że jest gorzej niż na normalnej świecy którą zaleca serwisówka
podmiana cewek - dalej to samo
cewko fajka podmieniona z nówka - dalej to samo
moduł podmieniony - dalej to samo
akumulator nówka - dalej to samo
gaźnik czyszczony - dalej to samo
iglica we wszystkie strony - dalej to samo
zawór wydechowy miał luz 0.32 po ustawieniu - dalej to samo
poziomy paliwa we wszystkie strony - dalej to samo
zabawa z TPS - dalej to samo
TPS pomiary miernikiem ok
impulsator pomiary ok
wszystkie wtyczki poczyszczone i złączone poprawnie mocno

U mnie nie występuje to co u Ciebie czyli dodanie gazu na postoju a silnik schodząc z obrotów zatrzymuje się na jakichś i potem idzie do jałowych.

Musze to nagrać na youtuba
jeszcze przy okazji zobaczę jak się jeździ bez filtra powietrza co to daje ale po tej świecy na irydowa było gorzej

Jeśli wydaje Ci się że wałek jest przestawiony - czytałem że w niektóry motorach WR można tak zrobić i motor zmienia charakter pracy silnika na bardziej jak w YZ . Ja mam normalnie jak w serwisówce zrobione bez żadnych zmian :)

Łukasz jeździł na podobnej Wr i objawy podobne widzę ze w yamahach to się przydarza ale pewien rider z innego forum wymienił na irydowa świecę i przeszło - u mnie nie

Mnie się to pojawiło po 1 miesiącu po kupieniu moto potem był spokój po remoncie , i po jakimś czasie 1 miech chyba, przy zimnych nocach gdy wracałem z tras wieczorem - strzelał trochę przy zejściu z obr i przerywał na srednich stałych obr. Potem znowu z 2 tygodnie spokój i po jeżdżeniu powolutku na wodzie 15cm nagle zgasł i potem się zaczeło i tak do dziś :)
mam go rok
Piszę to zebyś wedział co wymieniałem i co robiłem z tym objawem jeszcze sprawdze ta blaszke w gazniku
Pozdrawiam

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: omen » wt, 9 lis 2010, 19:33

To ze czasem strzela z rury to nic strasznego zwłaszcza jek jest nie rozgrzany to czesto zalezy od wigotnosci cisnienia i o dziwo tez od pogody temperatury ,jesli moto stoi w wilgotnym

zbelut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: czw, 28 paź 2010, 23:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: zbelut » sob, 13 lis 2010, 13:17

Dzięki za odpowiedz

nie strzela ale przerywa

Autor tematu
emtiej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pt, 29 paź 2010, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: emtiej » pn, 14 lut 2011, 14:44

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, luzy zaworowe wyregulowałem sam(poświęciłem się i kupiłem zestaw płytek zaworowych PROX), na każdym zaworze luz był o dziwo inny(za małe i na jednym za duży), musiałem wymienić wszystkie płytki.

Co do łańcuszka, to jest on strasznie wyciągnięty u mnie, bo napinacz wkręcony jest na maksymalny poziom i niestety czeka mnie wymiana w tym sezonie, bo nie warto ryzykować :)

Trochę od mojego posta się naczytałem i że tak powiem "obbadałem" swoją maszynę(nie ufam mechanikom, wolę zrobić wszystko sobie sam), nie czyściłem gaźnika bo jest do niego trudny dostęp i z powodu ujemnych temperatur po prostu mi się nie chce :D, naturalnie zrobię to i wyreguluję go kiedy tylko zrobi się cieplej.

Strzały z tłumika(takie nieznaczne, ciche, ale zawsze strzały) słychać podczas schodzenia z obrotów, ale się tym nie przejmuje, bo moim zdaniem jest to normalne(możliwe że to wina dużej dawki paliwa/gaźnika).


Mam jeszczę jedno pytanie do Was, mianowicie podczas jazdy na jednym kole silnik z lewej strony(przy gaźniku i bardziej pod napinaczem łańcuszka rozrządu) zawsze jest plama oleju(irytuje mnie to, bo drogi był :lol: ). Ciężko wywęszyć skąd tak olej cieknie, wydaje mi się że z napinacza(za mocno wkręcona śruba, albo po prostu nie szczelny) no i jeszcze przy gaźniku cały czas ubabrany w oleju jest taki jakby wylot, odpowietrznik albo coś w tym stylu(taka rurka krótka). Możliwe że wlałem troszkę za dużo oleju do ramy, sprawdzając po 2 minutach chodu silnika wskaźnik pokazuje MAX. Powinno tam lecieć, czy może nie powinno mieć to miejsca?

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: zielorz » czw, 17 lut 2011, 19:56

Rozrządu nie sprawdzisz przez taką kontrole napinacza chyba, że go jakoś zablokujesz co i tak jest niepewne. Jak wykręcasz napinacz to sprawą oczywistą jest, że wyjeżdża on do końca. Co do nieschodzenia z obrotów to problemem w tych gaźnikach jest przepustnica, wytarte rolki, ta tytanowa blaszka o powierzchni kilkunastu cm2, która kosztuje chore pieniądze. Ja uporałem się z tym poprzez spryskanie przepustnicy z góry sprayem teflonowym, po tym zabiegu schodził z obrotów normalnie, odpalał i nie strzelał tak jak wcześniej, innych rzeczy nie próbowałem. Co do oleju, to albo miedziana podkładka pod śrubą magistrali, albo odme inaczej poprowadź (może do filtra powietrza). Aha co do rozrządu, łańcuszek to koszt 150 zł, także nie wiem czy jest sens zastanawiać się nad jego wymianą.

Pozdrawiam

Mr Eco
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 21 lut 2010, 12:56
Motocykl: YZ 426f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: Mr Eco » pt, 18 lut 2011, 11:09

emtiej pisze: Strzały z tłumika(takie nieznaczne, ciche, ale zawsze strzały) słychać podczas schodzenia z obrotów, ale się tym nie przejmuje, bo moim zdaniem jest to normalne(możliwe że to wina dużej dawki paliwa/gaźnika).
W moim przypadku motor też strzelał z wydechu gdy wyjeżdżałem na niezbyt ciepłym silniku z garażu. Po odpuszczeniu gazu zdarzało mu się strzelać. Po zagrzaniu się silnika objawy się już nie pojawiały.
Wymieniłem zwykłą świecę na irydową i zupełnie przestał strzelać, nawet gdy jest zimny :D
emtiej pisze:cały czas ubabrany w oleju jest taki jakby wylot, odpowietrznik albo coś w tym stylu(taka rurka krótka)
To też kiedyś przerabiałem. Na początku nie wiedząc jak się sprawdza poziom oleju wlałem go trochę za dużo i wywaliło go przez ten przewód o którym piszesz. Przewód był krótki i przy okazji silnik się trochę upaprał :?
Moja rada to zmień ten wężyk na dłuższy i poprowadź go pod motor.

Autor tematu
emtiej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pt, 29 paź 2010, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: emtiej » sob, 19 lut 2011, 11:56

Mr Eco pisze:
emtiej pisze: Strzały z tłumika(takie nieznaczne, ciche, ale zawsze strzały) słychać podczas schodzenia z obrotów, ale się tym nie przejmuje, bo moim zdaniem jest to normalne(możliwe że to wina dużej dawki paliwa/gaźnika).
W moim przypadku motor też strzelał z wydechu gdy wyjeżdżałem na niezbyt ciepłym silniku z garażu. Po odpuszczeniu gazu zdarzało mu się strzelać. Po zagrzaniu się silnika objawy się już nie pojawiały.
Wymieniłem zwykłą świecę na irydową i zupełnie przestał strzelać, nawet gdy jest zimny :D
emtiej pisze:cały czas ubabrany w oleju jest taki jakby wylot, odpowietrznik albo coś w tym stylu(taka rurka krótka)
To też kiedyś przerabiałem. Na początku nie wiedząc jak się sprawdza poziom oleju wlałem go trochę za dużo i wywaliło go przez ten przewód o którym piszesz. Przewód był krótki i przy okazji silnik się trochę upaprał :?
Moja rada to zmień ten wężyk na dłuższy i poprowadź go pod motor.
Właśnie o to mi chodziło :) Może lepszym sposobem bedzie strzykawką odlanie nadmiaru? I czy tamtędy nie będzie ciekło podczas śmigania na gumie?

Mr Eco
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 21 lut 2010, 12:56
Motocykl: YZ 426f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: Mr Eco » ndz, 20 lut 2011, 22:57

emtiej pisze:Może lepszym sposobem bedzie strzykawką odlanie nadmiaru? I czy tamtędy nie będzie ciekło podczas śmigania na gumie?
Sądzę, że nadmiar oleju powinien zostać wywalony przez ten wężyk. A czy będzie ciekło podczas jazdy na "gumie"? Tego nie wiem, ale wydaje mi się że nie powinno, wszak mam 426 dopiero od roku i nadal jeszcze mnie "szkoli" ten motor :D
Poproszę bardziej doświadczonych kolegów o opinię na ten temat :)

Autor tematu
emtiej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pt, 29 paź 2010, 19:27
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: emtiej » wt, 22 lut 2011, 16:36

Ja u siebie odkryłem przyczynę cieknącego oleju. Na napinacz łańcuszka przychodzi śruba z podkładką miedzianą, ja u siebie ją zgubiłem i jeździłem bez niej, dlatego olej mi walił na silnik podczas śmigania na kole :) (szkoda że wcześniej tego nie odkryłem i kupiłem już nowy napinacz, no ale nie zginie hehe)

Czytałem trochę o tej suchej misce olejowej w YZ 426, wiem że dzięki niej silnik ma smarowanie prawie pod każdym kątem nachylenia, ale niestety ktoś na tym forum napisał, że jazda na kole może skończyć się zatarciem korbowodu, czy to jest prawda? A może to kolejny niesprawdzony mit? Nie chciałbym jej zrobić krzywdy :axe:, nie ukrywam że lubię poszalec i poprzeciągać ją na biegach, przypalić kapcia itp. :D (ale raczej nie tylko ja :D ). Jazda w terenie mnie raczej nie interesuje z tego względy, że nie mam u siebie gdzie jeździć

Mr Eco
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 21 lut 2010, 12:56
Motocykl: YZ 426f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: [Yamaha YZ 426F] Kilka pytań początkującego użytkownika 4t

Post autor: Mr Eco » śr, 23 lut 2011, 20:26

emtiej pisze: nie ukrywam że lubię poszalec i poprzeciągać ją na biegach, przypalić kapcia itp. :D (ale raczej nie tylko ja :D ). Jazda w terenie mnie raczej nie interesuje z tego względy, że nie mam u siebie gdzie jeździć
Skoro jazda w terenie odpada to po co kupowałeś taki motor?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha”