Suzuki RM500?
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Suzuki RM500?
Witam!
Chciałbym dowiedziec się czegoś o motocyklu Suzuki RM 500.W sieci jest mało na ten temat,a jeżeli chodzi o różne ogłoszenia np. Allegro to osobiście się nie spotkałem żeby ktoś sprzedawał takie moto.
Z tego co wiem Suzki zaprzestało produkcji chyba w 1988r ale nie jesem pewien.
Pytam,ponieważ mój znajomy ma taki motocykl i twierdzi,że jest to rocznik 1995.
Kupił jakieś 5 lat temu,przejechał może 2 mh i coś "chrupło" w silniku.
Od tej pory moto stoi w garażu.
Jestem ciekawy czy warto byłoby wziąść to od niego i ewentualnie wyremontować.
Czy ktoś z Was miał doczynienia z tym motocyklem?
Jeżeli tak to jakie są Wasze opinie na temat użytkowania tego motocykla?
Chciałbym dowiedziec się czegoś o motocyklu Suzuki RM 500.W sieci jest mało na ten temat,a jeżeli chodzi o różne ogłoszenia np. Allegro to osobiście się nie spotkałem żeby ktoś sprzedawał takie moto.
Z tego co wiem Suzki zaprzestało produkcji chyba w 1988r ale nie jesem pewien.
Pytam,ponieważ mój znajomy ma taki motocykl i twierdzi,że jest to rocznik 1995.
Kupił jakieś 5 lat temu,przejechał może 2 mh i coś "chrupło" w silniku.
Od tej pory moto stoi w garażu.
Jestem ciekawy czy warto byłoby wziąść to od niego i ewentualnie wyremontować.
Czy ktoś z Was miał doczynienia z tym motocyklem?
Jeżeli tak to jakie są Wasze opinie na temat użytkowania tego motocykla?
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Chcesz wyremontować i jeździć czy wyremontować i sprzedać?
Jeśli pierwsza opcja to pomysł jest słaby bo po pierwsze taki stary sprzęt będzie się psuł cały czas, po drugie części albo nie ma albo są drogie jak jasna cholera. A po trzecie to nie ma człowieka któremu jazdy 500 2t sprawiałaby przyjemność O tym jest odrębny temat.
Druga opcja jest w zasadzie jeszcze gorsza bo tylko stracisz pieniądze. Na pewno nie zarobisz.
Jak coś chrupnęło to opcji jest kilka. Jedna droższa od drugiej. Albo jakaś urwana korba, albo zębatki w skrzyni biegów zniszczone, albo jeszcze coś innego się urwało. Te części są niemal nie do znalezienia. A jak już się znajdą to ludzie liczą za nie jak za zboże. Może BartekJ się wypowie tutaj i dokładniej powie o co chodziło ale ja pamiętam jak ktoś mu proponował takie suzuki działające tylko bez kopniaka bo odpadł gdzieś na polu. Cena kopniaka wynosiła ponad 500pln a cena motocykla z tego co pamiętam na poziomie CZ cross w średnim stanie. Około 1500. Ciekawe kto odpali taki sprzęt na pych.
Jak ci to kumpel odda za skrzynkę piwa to weź i sprzedaj te części które są dobre. Pewnie rozejdą się jak ciepłe bułeczki bo na pewno jest w Polsce jest kilkadziesiąt osób u których w garażu od kilku lat stoi zepsute suzuki rm 500
Czy on w ogóle jest chłodzony cieczą? Podejrzewam że jesteś bliższy prawdziwego rocznika niż Twój kumpel. Cylinder z chłodzeniem wiatrowym to potwierdzi.
Jeśli pierwsza opcja to pomysł jest słaby bo po pierwsze taki stary sprzęt będzie się psuł cały czas, po drugie części albo nie ma albo są drogie jak jasna cholera. A po trzecie to nie ma człowieka któremu jazdy 500 2t sprawiałaby przyjemność O tym jest odrębny temat.
Druga opcja jest w zasadzie jeszcze gorsza bo tylko stracisz pieniądze. Na pewno nie zarobisz.
Jak coś chrupnęło to opcji jest kilka. Jedna droższa od drugiej. Albo jakaś urwana korba, albo zębatki w skrzyni biegów zniszczone, albo jeszcze coś innego się urwało. Te części są niemal nie do znalezienia. A jak już się znajdą to ludzie liczą za nie jak za zboże. Może BartekJ się wypowie tutaj i dokładniej powie o co chodziło ale ja pamiętam jak ktoś mu proponował takie suzuki działające tylko bez kopniaka bo odpadł gdzieś na polu. Cena kopniaka wynosiła ponad 500pln a cena motocykla z tego co pamiętam na poziomie CZ cross w średnim stanie. Około 1500. Ciekawe kto odpali taki sprzęt na pych.
Jak ci to kumpel odda za skrzynkę piwa to weź i sprzedaj te części które są dobre. Pewnie rozejdą się jak ciepłe bułeczki bo na pewno jest w Polsce jest kilkadziesiąt osób u których w garażu od kilku lat stoi zepsute suzuki rm 500
Czy on w ogóle jest chłodzony cieczą? Podejrzewam że jesteś bliższy prawdziwego rocznika niż Twój kumpel. Cylinder z chłodzeniem wiatrowym to potwierdzi.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Skoro mnie wywołano do tablicy, to napiszę swoje spostrzeżenia.
Faktycznie kiedyś ogląałem taką starą RMę, ale to było chłodzone waitrem, zawieszenie Full Floater, z takimi długimi drążkami reakcyjnymi w okolicach łożyskowania wachacza ( w ramie). Kopniaka nie było, więc palili toto na pych na asfalcie. Ale kompresji już nie było, skoro niespełna 18letni chłopaczek sam to był w stanie odpalić, i cieszył się, że zdarza mu się jechac pełną manetą.
Kopniak zgubil gdzieś w polach, a nowy to ponad 500 zł w serwisie.
Motor był wybujany, zero tlumienia. Do tego ergonomia starej daty, czyli nie ma szans na dosiadanie do korka.
Czyli typowa polska scenka: stary sprzęt, bez możliwości solidnego seriwsowania i remontu. A jełśi nawet od czegoś dopasujesz graty, to i tak nie bedzie funu z jazdy.
Pytanie, czy ta popsuta Suza ma z przodu hebel tarczowy, czy bęben? W roku '85 RMki miały tarczę. A w ogóle to produkowana była w Latach '83-'85. Wszystkie chłodzone powietrzem.Części na amerykańskim Ebayu nawet jakieś są. Ale to już zabawa dla entuzjastów starych dirt bike'ów.
Poza tym były jeszcze modele RM 400, 465.
Faktycznie kiedyś ogląałem taką starą RMę, ale to było chłodzone waitrem, zawieszenie Full Floater, z takimi długimi drążkami reakcyjnymi w okolicach łożyskowania wachacza ( w ramie). Kopniaka nie było, więc palili toto na pych na asfalcie. Ale kompresji już nie było, skoro niespełna 18letni chłopaczek sam to był w stanie odpalić, i cieszył się, że zdarza mu się jechac pełną manetą.
Kopniak zgubil gdzieś w polach, a nowy to ponad 500 zł w serwisie.
Motor był wybujany, zero tlumienia. Do tego ergonomia starej daty, czyli nie ma szans na dosiadanie do korka.
Czyli typowa polska scenka: stary sprzęt, bez możliwości solidnego seriwsowania i remontu. A jełśi nawet od czegoś dopasujesz graty, to i tak nie bedzie funu z jazdy.
Pytanie, czy ta popsuta Suza ma z przodu hebel tarczowy, czy bęben? W roku '85 RMki miały tarczę. A w ogóle to produkowana była w Latach '83-'85. Wszystkie chłodzone powietrzem.Części na amerykańskim Ebayu nawet jakieś są. Ale to już zabawa dla entuzjastów starych dirt bike'ów.
Poza tym były jeszcze modele RM 400, 465.
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Obobiście byłem zainteresowany tym moto jakieś pół roku temu,teraz planował wziąść to mój kolega i wyremontować.
Po Waszych wypowiedziach chyba damy sobie z tym spokój,bo na to wygląda,że kupno takiego motocykla to poroniony pomysł.
Aha,to jest pewnie rocznik '85 ponieważ ma już tarcze.
Dzięki za info.
Po Waszych wypowiedziach chyba damy sobie z tym spokój,bo na to wygląda,że kupno takiego motocykla to poroniony pomysł.
Aha,to jest pewnie rocznik '85 ponieważ ma już tarcze.
Dzięki za info.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dokładnie, dla entuzjastów. Tu jest przepiękny opis odrestaurowywania Suzi LT500R Quadzilla kolegi z forum atv polska-aXcida. Silnik chyba ten sam co w RM500.
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic ... zuki+++500
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic ... zuki+++500
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Z tego co wiem to gość chciał za ten motocykl 1500 zł,ale coś kręcił jak znajomy chciał to wziąść.Podejrzewam,że kiedyś kupił to za dość dużą kase,motor sie rozsypał i teraz zastanawia się czy opłaca mu się sprzedać.Może ma nadzieje że to wyremontuje...nie wiem.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen