KTM sx przeróbka na enduro?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM sx przeróbka na enduro?
jak chce 2t enduro to niewiele jest na rynku, egzotyczne marki jak gas gas to tylko kłopot z częściami potem i nie chodzi o nowe, ale jakiś używany element np. pokrywa boczna karteru. Do ktm kupisz za 150zł a do gasa...tylko nowy.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM sx przeróbka na enduro?
Poza exc i ec nic nie ma, chyba że nowy husabert 125 w 2t Do ec jak kolega mówił części, a i samego motoru praktycznie nie ma na rynku, starsze są lipne, chyba że się nowszy trafi, ale znowu długo też nie chce wzlekać. Motory typu dt, crm, w8 są bardziej spokojne, nie ma tego sportowego zacięcia. Nigdy, nie jechałem na sx'ie może kto wie akurat mi taki zawias przypadnie do gustu i zestrojenie silnika też. W sumie na początku na pewno tak bo nie miałem motoru pow. 20km, ale po kilkudziesięciu mth na pewno zacznę kombinować, będzie mi wszystko w nim przeszkadzać jak staremu dziadkowi :axe:
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM sx przeróbka na enduro?
W nowym poście bo temat zastygł i wypowiem się z innego pkt.
Wybór padł jednak na sx'a. Co do zawieszenia tył jest odpowiedni przód twardszy ale przy mojej wadze 55kg na dziurach do niecałej połowy zejdzie, w dziurach od dzików motor mi trochę ucieka, ale moim zdaniem winę ma też moja waga. Na żwirowniach można powiedzieć wymiata Większość podjazdów ma tak, że na początku ma od razu wybicie do góry i innym dobija i się topią ja jakoś przelecę. Silnik, o dziwo mam w sx'ie 6-cio stopniową skrzynie biegów, wg. danych ze ścigacz.pl ten rok tam ma (2006). A długość poszczególnych biegów mi pasuje nie za krótkie nie za długie. A moc...przesiadłem się z 50cc na 125cc więc mi starcza.
Wybór padł jednak na sx'a. Co do zawieszenia tył jest odpowiedni przód twardszy ale przy mojej wadze 55kg na dziurach do niecałej połowy zejdzie, w dziurach od dzików motor mi trochę ucieka, ale moim zdaniem winę ma też moja waga. Na żwirowniach można powiedzieć wymiata Większość podjazdów ma tak, że na początku ma od razu wybicie do góry i innym dobija i się topią ja jakoś przelecę. Silnik, o dziwo mam w sx'ie 6-cio stopniową skrzynie biegów, wg. danych ze ścigacz.pl ten rok tam ma (2006). A długość poszczególnych biegów mi pasuje nie za krótkie nie za długie. A moc...przesiadłem się z 50cc na 125cc więc mi starcza.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: sob, 21 maja 2011, 13:47
- Motocykl: SX 125 2002r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janowiec/Puławy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM sx przeróbka na enduro?
Cześć, dyskusja się już skończyła ale też mam sx'a 125 tylko, że 2002r. Nie latam po torach, może wybiorę się raz na jakiś czas... Do rzeczy - też cały czas chce zrobić z niego nieco bardziej hard-enduro. Miałem to szczęście, że kupiłem już ze światłem z przodu i kostką wypuszczoną na tył jakbym chciał podłączyć. U mnie pasował bak od exc (przeźroczysty) jest on większy i ładniejszy więc wsadziłem i zawsze to trochę większy zasięg. Ja też ważę około 55-60 ( z gratami na sobie) i powiem tak zawias to kwestia ustawienia mi na pierwszych 2-3 jazdach było no nie powiem ciężko zwłaszcza na korzeniach to whipy kręciłem ale później poustawiałem wszystko i mi tłumi miodnie. Fakt mam zawieche tuningowaną przez Sancheza ale to zrobił już wcześniejszy właściciel ... Jak latasz po żwirowniach itd. to polecam jeszcze handbary, teraz kombinuje nad osłoną lamy, dyfuzora (to nie problem), narzędziówką na błotnik, wyciąłem też miejsce w prawym tylnym plastiku, żeby można było motor chwycić bo bynajmniej u mnie tłumik uniemożliwiał to. Z przodu mam owiniętą linę wokół lag pod lampą a nad błotnikiem więc jest za co pociągnąć itd. Co do robienia z fullów hard enduraków to chyba ludzie są trochę uprzedzeni. Wiem, że inna charakterystyka silnika, skrzyni ale są też tego zalety no i mówimy o hard enduro a nie wyprawach 70% asfalt 30% teren. Wtedy się kupuje co innego. Jeżeli ktoś chętny dalej do dyskusji to albo stwórzmy oddzielny temat albo zapraszam na gg : 8413932 to coś razem pomyślimy nad przeróbkami. (Też myślę o tłoku 2 pierścieniowym )
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców gotowych przerabiać motory pod siebie a nie czekać aż fabryka podsunie coś pod nos!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców gotowych przerabiać motory pod siebie a nie czekać aż fabryka podsunie coś pod nos!
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM sx przeróbka na enduro?
Ja tam chętnie podyskutuje o crossach używanych do enduro na forum 8) Temat zdaje mi się dobry tylko, że na same KTM'y gorzej z resztą
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: sob, 21 maja 2011, 13:47
- Motocykl: SX 125 2002r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janowiec/Puławy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM sx przeróbka na enduro?
No jeszcze widziałem Huski, Hondy CR i KX'y przerabiane bardziej pod hardenduro. Osobiście staram się przygotować motor tak jak do Erzberg Taka inspiracja... Większy bak zawsze się przyda, linki, uchwyty też i nikt mi nie powie, że nie. Jak ktoś lata wieczorami i nocą to światła, narzędziówka na błotnik też bo nie wszystko można wsadzić sobie na pas, a niektórzy nie lubią jak im lata za tyłkiem 5kg narzędzi Co do przerabiania map zapłonu i takich poważniejszych spraw to jeszcze nie mam tyle wiedzy ale z czasem coś się pokombinuje. I pytanko : 2 pierścieniowy tłok zmieni charakterystykę na tyle, żeby było to odczuwalne?