ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: amator » wt, 25 wrz 2012, 23:02

pierwszy był oryginał 55.94, później 2x A 55.95, teraz wsadzony jest B 55.96. Faktycznie wossner robi 55.97 z tym że na jednym pierścieniu, mógłbyś wytłumaczyć jaka jest różnica między jednym a dwoma pierścieniami,
Jeden pierścien stosuje sie tłoków bardziej wysilonych albo racingowych. Druga sprawa ze jeden pierscien mniej wyciera nicasil przez co żywot cylindra moze być dłuższy , z drugiej strony jeden pierscień szybciej przepusci kompresję dlatego trzeba trzymać czas pracy tego tłoka zgodnie z zaleceniem producenta motocykla.
jeszcze mam pytanko odnośnie mieszanki podczas docierania tłoka oraz w późniejszym użytkowaniu. Poprzedni właściciel zrobił dwa baki od wymiany tłoka mówił że mieszankę robił 200ml/6L
Prawidłowo i ty nic nie zmieniaj lej dalej 2 setki na 6 litrów i wszystko będzie ok.
Pomyślałem że przelatam jednak na tym Vertexie trochę dłużej, niestety tłok się ze..ał po około 10 zbiornikach paliwa :/
Myslenie ma przyszłość a nastepnym razem nie mysl tylko ściagaj cylinder i zagladaj co jest w środku?
Nigdy w życiu vertexa, chciałbym założyć wiseco ale za nic nie rozumiem o co tam chodzi z rozmiarem.

To nie marka producenta tłoka była przyczyną tej usterki tylko co innego. Obejrzyj dokladnie denko tłoka zauważ ze na krawędziach sa slady jak denko tłoka napier...o w głowicę.
W zestawie uszczelek KTM daje standartowo 3 uszczelki pod cylinder a ile jest u ciebie założonych?Zauważ ze górna częśc tłoka nad pierscieniem przy wejsciu do kanału wydechowego jest stopiona. Wyglada to na uszkodzenie termiczne a nie mechaniczne
Zrób jeszcze i pokaż zdjecie tłoka od strony ssania , oraz wewnętrzną stronę denka tłoka .
Ponadto zrób zdjecie cylindra na uszkodzenie nikasilu.
Podejrzewam przyczyny- Prosze nie brać dosłownie pisze wszystko co przychodzi mi do głowy
1. brak cieczy chłodzącej
2. Niewłasciwa swieca - oderwała sie elektroda i spadła do wnętrza napisz jaka jest świeca i czy końcówka jest lekko szarego koloru?
3. Pękniecie -uszkodzenie przegrody (jesli jest taka na kanale wydechowym)
4. za daleko wysuwajacy sie zawór
5. luz na korbowodzie
6. źle zestrojony gaźnik- piszesz że wydech jest od SXS'a
7.Jazda w terenie o suchym ,miekkim piaszczystym podłozu. pałowanie biegami 1,2, podjazdy, mało ruchu słabu przepływ powietrza przez chłodnice.
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale odebrałem to tak, że wiseco robi tylko jeden rozmiar 56 (?), co jest bardzo dziwne bo nominał KTM'a to 55.94
Wiseco robi tylko rozmiar nominalny i wymiar jest podawany dla średnicy cylindra a wiec wszystko się zgadza średnica 56.0 - 0.06 luzu i ten tłok jest o srednicy 55,94. Inne firmy podaja bezposrednio srednice tłoka .
Muszę kłaść nikasil i w tym momencie nawet nie wiem pod jaki tłok to zrobić, najchętniej pod nominał tylko czy można dostać tłok nominalny ? W necie widzę tłoki od 55.95 do 55.97 no i ten dziwny wiseco 56.
Robiąc nikasil nie masz za dużego wpływu na to pod jaki wymiar go zrobić, bo tam gdzie go robią ,zrobią tylko wymiar nominalny czyli 56.0
Do KTM'a 144 i 150 pasują te same tłoki
U mnie dostaniesz nawet tlok którego szukasz czyli nominalny 55,94
Do tego cylindra tłoki występują w rozmiarach od 55,94- 55,98.
dlatego zrób zdjecia cylindra zeby ocenić co dalej robić, a moze uda się uratowac ten.
W motorku jest tłumik od SXS'a oraz głowica VHM ale to raczej nic wspólnego z doborem mieszanki nie ma, czy się mylę :>
Może mieć ogromny wpływ
Dostałem również coś takiego jak dustcover (nakładka) na filtr powietrza, nie wiem teraz czy ją też trzeba nasączać olejem do filtra czy to ma być suche nakładane na filterek ?
"czepek" naklada się suchy lub zmoczony wodą na nasaczony filtr powietrza
Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć, ewentualnie doradzić co w tej sytuacji najlepiej zrobić
Jesli za mało info pisz na PW.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :drinkers:

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: krecik55 » śr, 26 wrz 2012, 09:43

Prawidłowo i ty nic nie zmieniaj lej dalej 2 setki na 6 litrów i wszystko będzie ok.
Tak lałem ze 3-4 zbiorniki, później 200ml/7L czyli 1/35
Myslenie ma przyszłość a nastepnym razem nie mysl tylko ściagaj cylinder i zagladaj co jest w środku?
Nauczka na przyszłość jest i to spora.
To nie marka producenta tłoka była przyczyną tej usterki tylko co innego. Obejrzyj dokladnie denko tłoka zauważ ze na krawędziach sa slady jak denko tłoka napier...o w głowicę.
Możliwe że tak się działo a na głowicy nie ma nawet śladu ? poza delikatnym nagarem głowica wygląda jak nówka.
W zestawie uszczelek KTM daje standartowo 3 uszczelki pod cylinder a ile jest u ciebie założonych?Zauważ ze górna częśc tłoka nad pierscieniem przy wejsciu do kanału wydechowego jest stopiona. Wyglada to na uszkodzenie termiczne a nie mechaniczne
U mnie między cylindrem a dołem jest jedna uszczelka a między cylindrem a głowica tak jak napisałeś 3szt.
Zrób jeszcze i pokaż zdjecie tłoka od strony ssania , oraz wewnętrzną stronę denka tłoka .
Ponadto zrób zdjecie cylindra na uszkodzenie nikasilu.
postaram się później zrobić i wrzucić.
Podejrzewam przyczyny- Prosze nie brać dosłownie pisze wszystko co przychodzi mi do głowy
1. brak cieczy chłodzącej
2. Niewłasciwa swieca - oderwała sie elektroda i spadła do wnętrza napisz jaka jest świeca i czy końcówka jest lekko szarego koloru?
3. Pękniecie -uszkodzenie przegrody (jesli jest taka na kanale wydechowym)
4. za daleko wysuwajacy sie zawór
5. luz na korbowodzie
6. źle zestrojony gaźnik- piszesz że wydech jest od SXS'a
7.Jazda w terenie o suchym ,miekkim piaszczystym podłozu. pałowanie biegami 1,2, podjazdy, mało ruchu słabu przepływ powietrza przez chłodnice.
1. Przed ostatnim treningiem brakowało około 50 ml płynu
2. Świeca z serwisu KTM BR9ECMVX, świeca jest cała czarna
3. nie wiem gdzie to jest
4. nie wiem
5. Korba jest w stanie idealnym zero luzu, i momo że od nowości siedzi jedna to wygląda to jak w nowym motorze.
6. Ja osobiście gaźnika nie tykałem palcem, nie wiem jak poprzedni właściciel
7. Jeździłem tylko kiedy było sucho, ale przeważnie po twardym, sporadycznie wypadaliśmy na tor do Ostródy, tam faktycznie jest trochę piaszczysto, a motor stanął na torze w Ornecie. Pałowanie biegami raczej bym wykluczył, jestem amatorem i często jadę 3-4-5 biegiem rzadko kręcąc motor. Słaby przepływ może się zgadzać, po torze jeżdżę wolno i ostrożnie a jazdy w otwartym terenie czy po lasach nie praktykuje.
Wiseco robi tylko rozmiar nominalny i wymiar jest podawany dla średnicy cylindra a wiec wszystko się zgadza średnica 56.0 - 0.06 luzu i ten tłok jest o srednicy 55,94. Inne firmy podaja bezposrednio srednice tłoka.
Super teraz już kumam, i na pewno taki tłok chciałbym założyć po zregenerowaniu cylindra.
Robiąc nikasil nie masz za dużego wpływu na to pod jaki wymiar go zrobić, bo tam gdzie go robią ,zrobią tylko wymiar nominalny czyli 56.0
Do KTM'a 144 i 150 pasują te same tłoki
U mnie dostaniesz nawet tlok którego szukasz czyli nominalny 55,94
Do tego cylindra tłoki występują w rozmiarach od 55,94- 55,98.
dlatego zrób zdjecia cylindra zeby ocenić co dalej robić, a moze uda się uratowac ten.
Myślę że najlepiej byłoby się spotkać, wezmę cylinder, tłok, głowicę i zobaczysz jak to wygląda. Widzę że tak jak ja jesteś z warmińsko-mazurskiego.
W motorku jest tłumik od SXS'a oraz głowica VHM ale to raczej nic wspólnego z doborem mieszanki nie ma, czy się mylę :>
Może mieć ogromny wpływ
Wiem tylko tyle że po tych zmianach moto na pewno dostał więcej mocy.
Od jakiegoś czasu miałem dziwne wrażenie że moto jest słabszy niż na początku, kiedy to od samego dołu urywał mi ręce :)
Na ostatnim treningu okazało się że seryjna CR125 z 2001 roku lepiej się zbiera od mojego KTM'a.
"czepek" naklada się suchy lub zmoczony wodą na nasaczony filtr powietrza
Ja dust covera zawsze nasączałem olejem to filtra powietrza i na filtr go nakładałem jako dodatkowe zabezpieczenie.
Jesli za mało info pisz na PW.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :drinkers:
Tak jak pisałem najlepiej było by się spotkać.

Przypomniała mi się jeszcze jedna dziwna rzecz, mianowicie po każdym treningu w airboxie znajdowała się czerwona gęsta ciecz i to wcale nie małe ilości myślę że od 20 do 50ml mogło się zbierać, na pewno nie jest to olej z filterka bo ten przecież jest niebieski, czy możliwe aby jakimś cudem olej z mieszanki trafiał do airobxa albo ze skrzyni ? Jeżeli tak to co może być powodem i czy warto się tym przejmować? A może jest to zupełnie normalne.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: krecik55 » śr, 3 paź 2012, 21:40

Trochę więcej fotek, sory za jakość ale robiłem je telefonem z aparatem 3Mpx :/
Ostatnie cztery fotki są lepszej jakości.


























było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: andrzej555 » ndz, 7 paź 2012, 21:46

koledzy ,a można by tak wrócić do żródła,mateno założył fajny temat,mógłby sie ktoś wypowiedzieć
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: krecik55 » pn, 8 paź 2012, 09:32

Więc tak, posiadam SX 150 od Maja i jak dla mnie to moto jest naprawdę świetne pod każdym względem. Pisaliśmy w pierwszych postach że jedynym minusem są dwie selekcje, otóż nie jest to prawdą ponieważ Prox robi 5! selekcji począwszy od nominału 55.94 do 55.98.
Jedyne na co trzeba bardziej zwracań uwagę niż przy innych motorach to śrubki, które lubią się same odkręcać.
Jeśli chodzi o moc to mam jedynie porównanie do swojej starej suzuki RM 125 '02 i oczywiście jest przepaść w mocy na korzyść KTM'a.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: Neex » czw, 20 cze 2013, 19:44

no wlasnie ten twoj KTM jest na tablicy i bylem poważnie zainteresowany ale widze ze więcej przy nim było grzebane niz jezdzone ;D A to źle wrózy..... :P

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 150 07-10 wady zalety ??

Post autor: krecik55 » pn, 1 lip 2013, 19:47

No tak masz rację że więcej stał niż jeździł bo motor kupiłem w maju a od zakupu wylatałem zaledwie kilka zbiorników i jakoś we wrześniu motor stanął a obecny sezon również zacząłem późno bo pod koniec kwietnia.
Proszę więc nie wypisuj głupot że więcej grzebane niż jeżdżone i że musi być coś nie tak. Jak masz ochotę to zapraszam na jazdę sam ocenisz jak motor chodzi, możesz rozebrać motor co do śrubki i gwarantuję że wszystko jest sprawne w 100%.
Jedyne co jest grzebane to czasami dysze w gaźniku o czym Ci pisałem już wcześniej oraz normalne prace serwisowe takie jak wymiana oleju w skrzyni, smarowanie łańcucha, czyszczenie filtra itp.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”