Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Kolejny wałek z mojego ktm-a sx 144 2008 . Jednej rzeczy jestem pewien . Tymi motorami nie wolno robić ostrych podjazdów . 3-4 porządne wypady na podjazdy i dźwignia biegów zablokowała się na luzie . Wszystko było dobrze gdy jeździłem po torach lub lajtowo w lesie . Poprzedni wałek również poległ na podjazdach i pękł w tym samym miejscu .Ciekawi mnie jak sprawa wygląda w exc 125/200 gdzie ten element jest dokładnie taki sam
Ostatnio zmieniony pn, 10 sie 2015, 20:39 przez pawian1992, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Czy wałek, który założyłeś był nowy i pękł mniej więcej w tym samym miejscu?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Nie był nowy , kupiłem używany z sx-a 125 2010 . Pękł dokładnie w tym samym miejscu co poprzedni . Zobacz stronę 14 tego tematu tam zamieściłem zdjęcia .
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Dziwna sprawa, ludzie montują używane wałki (jeszcze starsze niż Twoje) i nic się nie dzieje. Tutaj wina moze leżeć po złym wykonanym montażu, ale masz coś nie tak w silniku, za mocno docisnięty albo coś podobnego.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Mi też się wydaję to dziwną sprawą. Zarówno ten stary jak i nowy wałek nosi ślady zatarcia (chyba, że powstały po tym jak wałek pękł). Może jakiś problem ze smarowaniem lub ułożyskowaniem, lub jak pisał solaris coś może źle lub zbyt mocno złożone?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Przytarcia powstają po pęknięciu - przez zadzior i przyciera się wałek i tulejka która siedzi w tym miejscu . Od ostatniej rozbiórki ( od kwietnia ) silnik na zmienionym wałku działał bez zarzutu ( do momentu aż zacząłem trenować podjazdy ) . Wałek pękł po 160l wyjeżdżonego paliwa .To nie wina smarowania . Wszystko było złożone jak trzeba profesjonalnymi urządzeniami do rozpoławiania i społawiania silnika i przykręcane śruby połówek na krzyż kluczem dynamometrycznym . Zawsze podczas montażu sprawdzam czy wałki kręcą się lekko i czy wszystkie biegi wchodzą . Niczego nie brakowało patrząc na fiszki z częściami . Uszczelka między połówkami była ( niektórzy składają bez ) .
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
No to rzeczywiście, albo masz pecha, albo KTM robi wadliwe wałki, albo jeszcze jedno "albo" wyciskasz ze sprzętu więcej niż on ma do zaoferowania
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Stawiam raczej na to drugie Znalazłem na necie podobną sytuację z wałkiem , lecz tam całkiem się ułamał ( w tym samym miejscu co oba moje ) . http://advrider.com/index.php?threads/v ... t-16016744
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
A powiedz mi,jak wygląda u Ciebie napięcie łańcucha napędowego?to nie ironia,pytam serio.
---------------------------
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Znam dwie osoby które także miały przygody z wałkami w KTM.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Kre_K pisze:A powiedz mi,jak wygląda u Ciebie napięcie łańcucha napędowego?to nie ironia,pytam serio.
Luz na łańcuchu ustawiam zawsze na 3 ciasne palce mierząc przy końcu ślizgu na górnej części wachacza .
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Metoda pomiaru ciekawa i wydaje się przedstawiać właściwą wartość. Przyznam że z ciekawości pobiegłem właśnie do warsztatu i sprawdziłem ją u siebie, gdzie łańcuch mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi. Pasuje, lecz mimo to myślę że pewniej będzie sprawdzić ustawienie w manualu z wykorzystaniem narzędzi pomiarowych.pawian1992 pisze:Kre_K pisze:A powiedz mi,jak wygląda u Ciebie napięcie łańcucha napędowego?to nie ironia,pytam serio.
Luz na łańcuchu ustawiam zawsze na 3 ciasne palce mierząc przy końcu ślizgu na górnej części wachacza .