Przeszkody itp...
-
Autor tematuAdaMX
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 18:51
- Motocykl: Yamaha YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Przeszkody itp...
Witam!
Jestem początkujący i mam parę pytań...
1. Jak pokonywać przewrócone drzewa?
2. Jak dynamicznie przejechać przez głęboki rów nie wjeżdzając do niego?
3. Jak zjeżdzać ze stromych gór (na hamulcu czy biegu)?
4. Jakimi biegami ruszacie gdy sie z kimś ścigacie? Np. błocie, piasku, trawie itp...
Żeby bylo jasne "latam" na YZ 125. Z góry dzięki za odp.
Jestem początkujący i mam parę pytań...
1. Jak pokonywać przewrócone drzewa?
2. Jak dynamicznie przejechać przez głęboki rów nie wjeżdzając do niego?
3. Jak zjeżdzać ze stromych gór (na hamulcu czy biegu)?
4. Jakimi biegami ruszacie gdy sie z kimś ścigacie? Np. błocie, piasku, trawie itp...
Żeby bylo jasne "latam" na YZ 125. Z góry dzięki za odp.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 84
- Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 11:42
- Motocykl: honda cr 85/RMZ cwiara
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
1.gdy widzie przewrucone drzewo a nie da sie go ominac to na gume i jakos musi przejsc
2 gleboki row to samo na gume i przod jak przejdzie to tyl tez musi wyjsc
3 z gury zjezdzaj na lekko nacisnientym tylnim hamulcu a jak nie to oby dwa naraz tylko nie za mocno (zeby kola sie nie blokowaly) jak bardzo stroma gura to cialo do tylu
4 z 1 przewaznie przysiadam przod i gaz nieraz to na gume rwie diablica...
2 gleboki row to samo na gume i przod jak przejdzie to tyl tez musi wyjsc
3 z gury zjezdzaj na lekko nacisnientym tylnim hamulcu a jak nie to oby dwa naraz tylko nie za mocno (zeby kola sie nie blokowaly) jak bardzo stroma gura to cialo do tylu
4 z 1 przewaznie przysiadam przod i gaz nieraz to na gume rwie diablica...
MX 4 ever ....
jak widze moto zdala to mi troche odpie..
jak widze moto zdala to mi troche odpie..
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 210
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 09:39
- Motocykl: Japońska seta !
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
No hamowanie powinno być tyłem i przodem.Co do startów to każdy ma inną koncepcję lecz dużo setek ruszających z 2 biegu ma moment "przydławienia" znany pewnie sporej ilości posiadaczy 2 taktów !!- Nastepną sprawą jest stan,przełożenia,podrajcowanie motocykla.
pozdro!
pozdro!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematuAdaMX
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 18:51
- Motocykl: Yamaha YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
No i jeszcze parę pytań... Jak to się robi ze pojezdzając pod górkę zarzuca sie motorem w bok, i on tak szybko zawraca (chyba wiecie o co chodzi) ? Próbowałem trochę ale wychodziło mi to mało widowiskowo i po bardzo dużym łuku
No i jak zjechać (zeskoczyć) z górki gdy nie jest równa, tylko ma na początku pionową ścianę (ok. 1 metr) ? Prosił bym o szczegółowe opisanie co i jak Z góry dzięki za odp.
No i jak zjechać (zeskoczyć) z górki gdy nie jest równa, tylko ma na początku pionową ścianę (ok. 1 metr) ? Prosił bym o szczegółowe opisanie co i jak Z góry dzięki za odp.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 238
- Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Płock
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
znaczy co z tych biegów startujesz ? powinno się robić dokładnie odwrotnie bo tak jak teraz to na miekkim się zakopujesz zaraz a nie jedziesz a na twardym go przydławiaszStanley125 pisze:Ja np na twardym z 2 miękkim z 1.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
Hmm nie głupie
ale opona traci szybciej przyczepność na tzw betonie niz wtedy kiedy ma całe kostki w ziemi (nie mówimy tu o kopanym piachu) tylko o średnio zbitej ziemi więc jest mniejsze prawdopodobieństwo ze muła złapie
chociaż z drugiej strony chodzi o zminimalizowanie poślizgu i przełożeniu jak największej siły z koła na podłoże.Kwestia dyskusji na pewno szybciej ruszy ten który nie zmulając moto ruszy z 2 lekko wolniej niż ten który wyrwie z jedynki i ma przed sobą zmiene biegu.Ja sie nie upieram ze robie dobrze mi tak bardziej pasi to tak robie
ale opona traci szybciej przyczepność na tzw betonie niz wtedy kiedy ma całe kostki w ziemi (nie mówimy tu o kopanym piachu) tylko o średnio zbitej ziemi więc jest mniejsze prawdopodobieństwo ze muła złapie
chociaż z drugiej strony chodzi o zminimalizowanie poślizgu i przełożeniu jak największej siły z koła na podłoże.Kwestia dyskusji na pewno szybciej ruszy ten który nie zmulając moto ruszy z 2 lekko wolniej niż ten który wyrwie z jedynki i ma przed sobą zmiene biegu.Ja sie nie upieram ze robie dobrze mi tak bardziej pasi to tak robie
Kto to taki? KAWSAKI
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
Zapodam tu takie fajne filmy szkoleniowe, widać tam jak chłopaki radzą sobie z endurówkami:
Klik I
Klik II
Klik III
Klik I
Klik II
Klik III
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz, 20 lip 2008, 23:15
- Motocykl: Yamaha
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
Koleiny lepiej omijać. Tylko nie wiemy jak ty chcesz po tych koleinach jezdzic xD
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przeszkody itp...
fajne pytania ale odpowiedzieć na nie ciężnko chyba każdemu. Mi trudniej bo z mx nie mam doświadczenia. Za to w DH tak.
Np. to co opisujesz wyżej, tzn zjazd który zaczyna się pionową ścianą to tzw. drop i najlepiej go pokonać tak, że przód troche leci w dół, oczywiście przy pewnej predkości, tak żeby maszyna się ułożyła tak jak jest zjazd. tyle teorii.
Sam jestem ciekawy jak przeniosę umiejetnosci z dh na mx, ale myślę że nie będzie źle bo jak maszyna zaczyna żyć własnym życiem, to jakoś ją ogarniam odruchowo
póki co zamierzam pomęczyć ósemki ) tak tak... 8 z tego co mi znajomy mówi, to sporo osób ma problemy z podstawami jazdy terenowej.
Np. to co opisujesz wyżej, tzn zjazd który zaczyna się pionową ścianą to tzw. drop i najlepiej go pokonać tak, że przód troche leci w dół, oczywiście przy pewnej predkości, tak żeby maszyna się ułożyła tak jak jest zjazd. tyle teorii.
Sam jestem ciekawy jak przeniosę umiejetnosci z dh na mx, ale myślę że nie będzie źle bo jak maszyna zaczyna żyć własnym życiem, to jakoś ją ogarniam odruchowo
póki co zamierzam pomęczyć ósemki ) tak tak... 8 z tego co mi znajomy mówi, to sporo osób ma problemy z podstawami jazdy terenowej.
BANDIT